user icon

Mercedes dreigt uit Formule E te stappen

  • Gepubliceerd op 15 aug 2021 14:17
  • comments 15
  • Door: Martijn Arnoldus

In het seizoen 2022-2023 gaat de Formule E met een nieuwe generatie wagens aan de start verschijnen, de zogeheten Gen3. Toch zijn grote autofabrikanten niet echt happig meer om deel te nemen aan deze elektrische klasses. Nadat Audi en BMW de stekker eruit trekken, lijkt Mercedes hetzelfde te gaan doen. 

Toto Wolff zegt namens de Duitse fabrikant tegenover Motorsport.com: "We zitten niet alleen in de sport omdat we de competitie leuk vinden en graag in rondjes rondrijden. Het is vooral een marketing- en communicatieplatform. En daarom wordt het, zoals met alles wat we doen, voortdurend geëvalueerd waar het gaat om de voordelen die het platform voor Mercedes-Benz kan bieden."

In de komende dagen wordt duidelijk welke kant het kwartje opvalt. Intern bij Mercedes zou al een beslissing zijn genomen. Het kan zomaar na vanmiddag weleens de laatste E-Prix zijn voor Mercedes-Benz-EQ. Nyck de Vries en Stoffel Vandoorne rijden in dienst van dit team.

Reacties (15)

Login om te reageren
  • M@X

    Posts: 804

    De Vries naar F1 🔥 (hopen op een kunststukje van hem vanmiddag)

    • + 0
    • 15 aug 2021 - 15:01
  • oale

    Posts: 540

    Verbaast mij niet. Electrisch racen is niet om aan te gluren. Als brullende motoren straks verboden worden, zie je mij niet meer op een circuit. Maar goed, niets is voor eeuwig.

    • + 5
    • 15 aug 2021 - 15:20
  • Het marketing nieuwtje van deze klasse is voor de grote fabrikanten duidelijk uitgewerkt. Ze zijn er ondertussen ook achter dat ze er niet meer auto's door verkopen en dat ondanks alle hyperige geforceerde media aandacht er amper een hond naar kijkt laat staan dat toeschouwers veel geld willen betalen om die botsautootjes van dichtbij te zien zoemen.

    • + 4
    • 15 aug 2021 - 16:15
    • Rimmer

      Posts: 8.744

      Logisch toch. Kon ik ze ook wel vertellen. Niemand wordt warm van een speelgoed auto die met 120 km/u door een stratencircuit tuft.

      • + 3
      • 15 aug 2021 - 17:41
    • Snork

      Posts: 12.408

      Rimmer, ik denk dat jij het gaspedaal van die “speelgoedauto” nog niet voor de helft durft in te trappen.

      • + 3
      • 15 aug 2021 - 17:48
    • John6

      Posts: 5.650

      Rimmer

      Het is gewoon simpel dit boeit bijna niemand, anders trekken vele teams ook niet de stekker eruit.

      • + 1
      • 16 aug 2021 - 07:31
  • Zeer verstandige beslissing....elektrisch is zinloos en zwaar milieuvervuilend. Gelukkig heeft dat zijn langste tijd gehad.

    • + 1
    • 15 aug 2021 - 18:06
  • John6

    Posts: 5.650

    ik kan er niet naar kijken, misschien dat iemand anders het leuk vind, geluid van de tv kan je uit laten.

    • + 0
    • 15 aug 2021 - 19:04
  • Ik weet niet hoe ik het terug kan vinden maar enige weken (!!!) geleden heb ik dit hier al gepost.

    • + 0
    • 15 aug 2021 - 19:09
    • Ja dat kan ik me nog herinneren @Pick, jij was de eerste!

      • + 1
      • 15 aug 2021 - 23:55
    • Jij bent dan ook de enige die mijn berichten leest. 😆

      • + 0
      • 16 aug 2021 - 08:43
  • Durf het wel aan...

    Heb zo het gevoel dat de FE de F1 niet gaat overnemen.

    Blijft een gokje natuurlijk...

    • + 2
    • 15 aug 2021 - 23:53
  • ngokushesha

    Posts: 6

    Als deelname aan een F1 of FE meer is dan rondjes rijden, maar meer een marketing- en communicatieplatform dan kunnen ze beter in de FE blijven en de F1 verlaten. In de F1 is de afgelopen tijd weinig goeds door en over Mercedes gecommuniceerd.

    • + 0
    • 16 aug 2021 - 14:24

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar