user icon

Vergne: "Alleen topteam in Formule 1 kan mij weglokken uit Formule E"

  • Gepubliceerd op 19 jul 2019 14:18
  • comments 18
  • Door: Bjorn Smit

Jean-Eric Vergne heeft weinig behoefte aan een terugkeer in de Formule 1. Alleen een aanbieding van een van de topteams zou hem aan het twijfelen brengen, zovertelde hij aan Crash.net.

Afgelopen weekend werd Vergne de eerste Formule E-coureur die een tweede titel in de klasse behaalde, ondanks dat hij tijdens de races in New York niet goed uit de verf kwam. Zijn voorsprong in het klassement was echter toereikend om hem met overmacht kampioen te laten worden. Vergne zocht zijn heil in de elektrische klasse, nadat hij eind 2014 na drie seizoenen Scuderia Toro Rosso moest verlaten.

Geen behoefte bij Vergne aan strijd in middenmoot

Vergne geeft toe dat een terugkeer in de F1 aantrekkelijk is, maar alleen als hij een aanbieding krijgt van een team aan het front. "Toen ik een jonge coureur was, heb ik in een team in de middenmoot gezeten en ik begrijp dat dit is waar je jezelf moet bewijzen. Als je echter mijn leeftijd hebt, dan heb je geen tijd meer om je te bewijzen bij een team in de middenmoot van de Formule 1."

"Ik heb geen interesse in een strijd om P8 of P9, of dat je soms wel, soms niet in de punten eindigt. Ik zou niet graag terugkeren in een situatie zoals toen ik in de Formule 1 zat. Ik vecht veel liever om de titels en zeges in de Formule E met een topteam in een kampioenschap dat enorm groeit. Als, en met de nadruk op als, ik een aanbieding van een topteam in de F1 krijg, dan zou ik het absoluut overwegen."

Later dit jaar begint de Formule E aan het zesde seizoen in haar bestaan. Vergne blijft op zijn plek bij DS Techeetah, het team waarmee hij de afgelopen twee seizoenen kampioen werd. Teamgenoot Andre Lotterer vertrekt echter naar het fabrieksteam van Porsche.

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Altijd al jammer gevonden dat RB/STR hem gewipt heeft ....

    • + 2
    • 19 jul 2019 - 14:24
    • Mwah. Hij was zeker niet slecht maar werd vervangen door 2 betere, jongere coureurs.

      • + 0
      • 19 jul 2019 - 14:45
    • JV fan

      Posts: 2.202

      Toch een stuk beter dan Kvyat , had prima ipv hem naar Red Bull kunnen gaan

      • + 0
      • 19 jul 2019 - 16:06
    • Zeker waar, maar er was wel een leeftijds- en ervaringsverschil tussen JEV en Kvyat. En Kvyat liet meer pure snelheid zien.

      • + 0
      • 19 jul 2019 - 16:48
  • ReinierV

    Posts: 3

    Misplaatste arrogantie. Hij mag blij zijn als een middenmoot team hem wil strikken. Top 3 teams gaat dat echt niet doen en anders gaat ie het 'overwegen', alsof teams meer afhankelijk van hem zijn dan andersom. Lekker in formule e blijven met zoon houding...

    • + 1
    • 19 jul 2019 - 14:40
    • Wat een onzin, het is totaal niet arrogant. Wat hij zegt is gewoon dat ie het prima naar zijn zin heeft waar ie zit en dat hij alleen maar weggaat als ie echt wat beters kan krijgen.
      Wat is daar arrogant aan? Zo werkt het boj iedereen die het naar zijn zin heeft op zijn werk toch?

      • + 4
      • 19 jul 2019 - 14:55
    • Gedeeltelijk eens. Van mij mag hij in die FE botsautootjes blijven, wij hebben Vergne niet nodig in de F1 want we willen alleen dat Toptalent die 20 stoeltjes bemachtigen.

      • + 2
      • 19 jul 2019 - 16:38
  • Uitgaan

    Posts: 303

    Hij zegt het niet direct, maar hij bedoelt eigenlijk dat hij best Gasly zou willen vervangen.

    • + 2
    • 19 jul 2019 - 15:49
  • Het gebrek aan Nieuw talent voor de F1 gaat hem misschien nog wel een kans op terugkeer bieden.... Genoeg coureurs op de nominatie die volgend jaar wel is zonder stoeltje kunnen zitten.... Grosjean, Kubica , Hulkenberg, zijn al zomaar 3 die moeten vrezen voor hun F1 toekomst

    • + 0
    • 19 jul 2019 - 15:57
  • Vergne is coureur onwaardig. Als je je team gaat vragen om je teamgenoot expres te laten crashen om voordeel te behalen ben je gewoon ziek.

    Ik had hem als organisatie zijnde het rest van het weekend laten toekijken vanuit de kant.

    • + 0
    • 19 jul 2019 - 16:52
  • Ik denk niet dat er een topteam voor Vergne gaat komen. Al blijft het jammer dat hij gewipt werd. Anderzijds hadden we anders Sainz niet gehad. Wat toch ook echt wel een toevoeging aan de F1 is.

    • + 0
    • 19 jul 2019 - 17:41
  • De toppers in de FE verdienen ook bakken met geld, en maken bovendien vrijwel allemaal kans op de titel. Dus het is best logisch dat Vergne deze uitspraak doet als grootverdiener in deze klasse, waar je bijna elk raceweekend een andere winnaar ziet. De sportieve uitdaging is gewoon vele malen groter voor hem in de top van de FE, dan kleurloos rond te touren in het middenveld van de F1.

    • + 0
    • 19 jul 2019 - 19:21
  • Ferdi12

    Posts: 275

    Blijf maar lekker zitten..

    • + 0
    • 20 jul 2019 - 01:02

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar