user icon

Lotterer verkiest plekje bij Porsche boven Techeetah voor seizoen 6

  • Gepubliceerd op 18 jul 2019 08:43
  • comments 10
  • Door: Bjorn Smit

André Lotterer heeft met ingang van het nieuwe Formule E-seizoen een nieuwe werkgever. De Duitser verlaat Techeetah na twee seizoenen en gaat voor Porsche rijden in het zesde seizoen van de klasse.

Techeetah heeft een zeer succesvolle periode achter de rug in de Formule E en Lotterer is daarvan een integraal onderdeel geweest. Het team wist met Jean-Eric Vergne twee jaar op rij kampioen te worden in de elektrische klasse, terwijl het team met de hulp van de meervoudig Le Mans-winnaar ook twee keer het kampioenschap voor teams won.

Lotterer 'kon aanbieding Porsche niet weigeren'

Porsche voegt zich met ingang van het volgende seizoen bij de Formule E. Eerder werd Neel Jani al aangekondigd als coureur van het team en nu is dus ook Lotterer zeker van zijn plek. De heren kennen elkaar nog van het LMP1-programma van Porsche, toen ze in 2017 teamgenoten waren. "Ik kijk echt uit naar het racen voor Porsche in de ABB FIA Formule E in het seizoen 2019/20", vertelde Lotterer.

"Ik ben sinds 2017 onderdeel van de Porsche-familie en heb veel goede herinneringen van gezamenlijke successen - vooral in het werken met Neel. We reden in 2017 samen in het Porsche LMP1 Team en reden de afgelopen twee jaar samen bij Rebellion in het WEC. Het is geweldig dat we nu samen de coureurs zijn voor het Porsche Formule E Team. Ik kijk uit naar de nieuwe taak en de toekomstige samenwerking met het team."

Lotterer bedankte Techeetah voor de afgelopen twee seizoenen, maar stelt dat hij een uitdaging bij Porsche niet uit de weg kon gaan. "Ik had een geweldige tijd bij DS Techeetah en wil alle teamleden bedanken. Na twee jaar bij het team werd mij een nieuwe uitdaging aangeboden en ik kon daar geen nee tegen zeggen. Ik wens iedereen het beste en kijk ernaar uit om vanaf de andere kant de strijd aan te gaan."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • d@nny

    Posts: 2.613

    Geen Hartley bij Porsche dus? Had hem daar wel enigszins verwacht.

    • + 0
    • 18 jul 2019 - 09:52
    • Doet nu werk voor Ferrari. Niet heel gek dus.

      • + 0
      • 18 jul 2019 - 10:11
    • MrStef85... Hartley heeft het plekje van Alonso bij Toyota over kunnen nemen.... zijn programma is dus wel aangevuld.

      • + 0
      • 18 jul 2019 - 10:25
    • d@nny

      Posts: 2.613

      @MR Stef,

      Op Autosport punt com stond begin vorige maand nog een artikel over Hartley day hij, nadat hij zijn contract bij Toyota had getekend voor de WEC ook nog steeds Porsche fabrieks coureur was voor 2019 en zich nog bezig hield met de Porsche FE wagen ontwikkeling.

      • + 0
      • 18 jul 2019 - 11:30
    • Oké, mijn fout :'(

      • + 0
      • 18 jul 2019 - 13:53
  • PhyF1

    Posts: 242

    Geruchtenmolen draait op volle toeren. Ik las al eerder het gerucht dat Grosjean naar DS Techeetah zou gaan, om Lotterer te vervangen. Nu stond er op Rddit een post dat een insider in de paddock Gunther Steiner na de Britse GP furieus zou hebben gezien, en hem zou hebben horen vragen aan Gene Haas of hij één van de coureurs kan vervangen. 1+1=2? Ocon erin?

    • + 0
    • 18 jul 2019 - 09:59
    • Zou zo maar kunnen. Alleen heeft hij natuurlijk nog wel banden met Mercedes.

      • + 0
      • 18 jul 2019 - 10:16
    • PhyF1... Dat Steiner flink uit zijn plaat is gegaan is idd overal een verhaal. Ik vermoed persoonlijk dat de band met K-Mag en het team een stuk beter is dan inmiddels met Grosjean... nogal voor de hand liggend wie er zou moeten vertrekken in dit geval, maar een mid-season swap gaan ze niet doen. Ook de naam van Nyck de Vries lijkt veel voor te komen bij Haas. Niet oranje bril gedoe of iets maar t schijnt serieus dat ze hem in overweging nemen, juist om zijn nettere rijstijl.

      • + 0
      • 18 jul 2019 - 10:30
    • PhyF1

      Posts: 242

      @TylaHunter Waarom niet? Seizoen is toch al verloren, en zo kan iemand wennen aan team en auto (wellicht is Ocon dan niet een goede keuze, maar meer iemand die langer blijft).

      Nyck de Vries? Zou tof zijn voor hem. Is zijn rijstijl netter geworden? In mijn optiek is hij juist een tamelijke brokkenpiloot, bv. zijn actie op Norris (toch?) vorig jaar in Baku (toch?), getuigde van slecht inzicht. Maar wie weet dat hij verbeterd is. Ik dacht te licht voor F1, maar zou leuk zijn if he can prove me wrong.

      • + 0
      • 18 jul 2019 - 11:31
  • Arie54

    Posts: 3.882

    Zou het wel heel vet vinden als Porsche meteen kampioen wordt.

    • + 0
    • 18 jul 2019 - 12:47

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 19 nov 1981 (39)
  • Geb. plaats Duisburg, Germany, Duitsland
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar