user icon

Lando Norris pakt Formule 3-titel met tweede plaats op Hockenheim

  • Gepubliceerd op 14 okt 2017 13:53
  • comments 16
  • Door: Rik Klein Entink

Lando Norris is de nieuwe Europees Formule 3-kampioen nadat hij tweede werd achter Joel Eriksson in de eerste race op Hockenheim. Het talent uit de stal van McLaren is daarmee in de laatste twee races niet meer te achterhalen door de concurrentie. 

Dat de titel naar Norris zou gaan is al even bekend, maar doordat hij vorige maand op de Red Bull Ring in Oostenrijk in de laatste ronde uitviel moest hij de champagne nog even in de koelkast laten staan. 

Norris volgt daarmee het voorbeeld van de huidige Formule 1-coureurs Esteban Ocon en Lance Stroll die eerder in hun carrière ook het Europees Formule 3-kampioenschap op hun naam zette. 

 

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Groot talent! En met deze titel ongetwijfeld veilig gesteld dat hij komend seizoen reserve coureur is bij McLaren. Komend seizoen waarschijnlijk F2 voor het wennen aan de circuits en daarna in 2019 instappen bij McLaren of als er nog geen plek is tussenjaar in Super Formula of bij een kleiner f1 team

    • + 1
    • 14 okt 2017 - 14:06
  • Gefeliciteerd Lando, maar je moet alsnog de champagne laten staan, 18+ in UK?
    November mag het.

    • + 0
    • 14 okt 2017 - 14:09
  • Dik verdiende titel voor Norris, de inhaalactie op Habsburg was weer fenomenaal.

    • + 1
    • 14 okt 2017 - 14:19
  • Wat een fenomenaal talent is Norris zeg er komen een paar talenten aan genieten.

    • + 0
    • 14 okt 2017 - 17:44
  • Hopelijk volgend seizoen al f1 voor deze jonge.

    • + 0
    • 14 okt 2017 - 18:11
    • Nee heeft de licentiepunten wel maar McLaren heeft geen plek voor hem. En wilt hem niet uitlenen aan een team.

      • + 0
      • 14 okt 2017 - 23:13
  • Baksteen

    Posts: 704

    Norris wordt de grootste bedreiger van Verstappen. Ze schelen denk ik ruim een jaar of 2 en dat is echt een gift voor F1 want die twee gaan we minstens nog een jaar of 10 samen zien racen.

    • + 0
    • 14 okt 2017 - 19:14
    • StevenQ

      Posts: 7.040

      maar toch: in race 2 maakte Norris eerst een fout en was vervolgens de rest van de race aan het proberen David Beckmann in te halen, iets wat uiteindelijk alleen lukte door een fout van Beckmann

      • + 0
      • 14 okt 2017 - 19:42
    • Baksteen

      Posts: 704

      @stevenq

      Ik ben de afgelopen jaren van 2 coureurs onder indruk geraakt: Verstappen en Norris. Beiden zijn jonger dan hun tegenstanders, beiden zijn aantoonbaar beter dan hun tegenstanders. Okay Leclerc is ook wel goed natuurlijk maar ik vermoed dat hij optimaal profiteert van Ferrari’s faciliteiten. (Simulator en training)

      • + 0
      • 14 okt 2017 - 22:03
    • Axel

      Posts: 2.238

      Dat wordt ook van Charles Leclerc gezegd.
      Eerst maar eens zien.

      • + 0
      • 14 okt 2017 - 22:28
    • StevenQ

      Posts: 7.040

      En Norris kan gebruik maken van de faciliteiten en simulator van McLaren: dus wat is het verschil?

      • + 0
      • 15 okt 2017 - 09:28
  • vitesse

    Posts: 1.524

    De titel is binnen, knap, maar het deelnemersveld was nou ook niet helemaal, dat je zegt van,wow, Jake Dennis viel tegen, ook had ik meer vuurwerk verwacht van Jehan Daruvala, Joel Eriksson broertje van, is derde geworden in de stand, nou, nou, ook had ik eigenlijk meer willen zien van Callum Ilott, maar had veel verkeerde keuzes gemaakt blijkbaar, Mick Schumacher staat elfde in de stand, moet nog veel leren, Norris is nog niet klaar voor de F1, laat hem nog maar een jaartje leren in de "slangenkuil"GP2, dan is hij net als Leclerc echt klaar voor het allerhoogste de F1!!!

    • + 0
    • 14 okt 2017 - 20:10
    • kan me hier wel in vinden, ik denk wel dat Lando Norris er gaat komen F1 bedoel ik dan maar hij moet echt nog stappen maken, de snelheid is er hij is gewoon nog te groen achter zen oren imo.

      Wat het deelnemersveld betreft er zit zeker kwaliteit in meer eigenlijk dan in de F2 dit jaar wat raar is huh? heb het gevoel dat dit een jaar is waarvan er veel nog een eind gaan komen in de autosport, bij boven genoemde zou ik ook nog Rolf Aron en Jake Hughes bijvoegen.

      • + 0
      • 15 okt 2017 - 01:02
  • Axel

    Posts: 2.238

    Ik heb dit jaar de Europees Formule 3-kampioenschap niet gevolgd.
    Hoe sterk was het rijdersveld dit jaar?
    Vergelijkbaar met voorgaande jaren?

    • + 0
    • 14 okt 2017 - 22:32
    • YouTube maar raadplegen dan...

      • + 0
      • 15 okt 2017 - 08:24

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 212
  • Podiums 1
  • Grand Prix 77
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 sep 1996 (24)
  • Geb. plaats Évreux, Frankrijk
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar