user icon
user icon

Ticktum wint voor tweede jaar op rij in Macau na zware crash Flörsch

  • Gepubliceerd op 18 nov 2018 10:31
  • comments 29
  • Door: Bjorn Smit

Net als in 2017 heeft Daniel Ticktum de Formule 3-wedstrijd in Macau gewonnen. De coureur uit het opleidingsprogramma van Red Bull was op het stratencircuit sneller dan Joel Eriksson en Sacha Fenestraz. De race lag lang stil door een zware crash van Sophia Flörsch.

Ticktum vertrok de race van pole position, nadat hij de kwalificatierace op zaterdag al gewonnen had. Hij bleef aan de leiding rijden, voor Sacha Fenestraz en Joel Eriksson. In de vierde ronde ging het vervolgens mis met Flörsch. De coureur van Van Amersfoort werd gelanceerd over de bolide van Sho Tsuboi en vloog vervolgens door de hekken tegen een platform voor fotografen. Flörsch was na de crash bij bewustzijn, maar is wel afgevoerd naar het ziekenhuis.

Ruim een uur later werd de race hervat en wederom hield Ticktum de leiding. Achter hem wisselden Fenestraz en Eriksson wel van posities, maar beiden konden Ticktum vervolgens niet meer in de problemen brengen. Ook een safety car, veroorzaakt door de gecrashte Enaam Ahmed, kon daar niets aan veranderen.

Ticktum, Eriksson en Fenestraz betraden dus het podium in de straten van Macau. Jake Hughes won de strijd in het groepje daarachter, voor Mick Schumacher en Ralf Aron.

Reacties (29)

Login om te reageren
  • Daniel Ticktum is gewoon F1 materiaal... Heel simpel

    • + 3
    • 18 nov 2018 - 10:33
    • Ik zou t prima vinden. 2x Macau win je niet zomaar. Felix Rosenqvist en Antonio Felix da Costa waren de laatste 2 die dat lukte. Beide grote talenten maar hadden geen conecties met F1 teams en dat geluk heeft Ticktum wel.

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 14:57
    • Best jammer dat hij nu net 3 of 4 punten tekort komt voor Super Licentie, heeft echt maximaal gepresteerd in Macau.

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 15:16
    • Snork

      Posts: 6.054

      Macau winnen is bijzonder. Hier heeft Ticktum wel bewezen wat hij kan.

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 16:17
    • @tylar hunter dit jaar wassen overwinning terecht vorig jaar was toch echt een cadeautje...

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 18:54
    • StevenQ

      Posts: 5.516

      @Tyla

      Da Costa was Red Bull junior de 1e keer dat hij Macau won, toen hij de 2e keer won in 2016 reed hij nog steeds met een Red Bull helm.

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 22:26
  • Een jaartje Super Formula en dan heeft Toro Rosso eindelijk weer een talent in het stoeltje zitten

    • + 1
    • 18 nov 2018 - 10:38
  • kortvdl

    Posts: 880

    van gameren:

    Een mirakel als je de Formule 3-crash in Macau zag, maar volgens de organisatie waren alle vijf betrokkenen bij bewustzijn en zijn ze afgevoerd naar het ziekenhuis. Van de coureur in kwestie Sophia Floersch wisten we al dat ze ‘okay’ was.

    • + 1
    • 18 nov 2018 - 10:45
    • Patrace

      Posts: 2.025

      Die ene marshall of fotograaf kreeg die paal van het hek vol op zijn hoofd, viel op de grond en kreeg vervolgens ook nog eens de (loeihete) achterkant van de auto bovenop zich. Als die er goed vanaf is gekomen, mag dat een wonder heten. Van die andere betrokkenen kon ik op de beelden niet goed zien waar en hoe die geraakt waren.

      Hopelijk zijn ze allemaal OK.

      • + 3
      • 18 nov 2018 - 10:57
    • Ik heb beelden van de crash gezien, maar eigenlijk zag je niks... ze vloog zo snel voorbij dat je de kleur van de bolide niet eens kon zien... heftig!

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 11:05
    • StevenQ

      Posts: 5.516

      ze schijnt wel een breuk in haar rug te hebben volgens de laatste update(spinal fracture)

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 11:45
    • Er waren slowmotion beelden , heftige crash als de omstanders het allemaal overleeft hebben is het een wonder.

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 17:27
  • Schumacher super dominant de laatste wedstrijden en nu 5e? Is hij niet van het stratencircuit en doet hij een Hamilton? (Ik ben toch al kampioen dus ik kijk wel ff)

    • + 0
    • 18 nov 2018 - 11:05
    • boonens

      Posts: 37

      Nee, hij deed geen Hamilton. De race nadat Hamilton kampioen werd stond hij namelijk op pole en pakte hij de overwinning. Dat komt overigens in mijn boekje niet overeen met “ik kijk wel ff”.

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 11:31
    • z0mer

      Posts: 1.983

      Schumacher maakte een fout in quali.

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 11:41
    • Hoe werd die overwinning gepakt ook alweer?
      @zomer. Thanks!

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 11:46
    • boonens

      Posts: 37

      Dus als Hamilton ‘slechts’ tweede was geworden achter Max op een circuit dat de Merc minder ligt dan de RB, dan was dat het bewijs voor je dat hij het een GP’tje rustig aan had gedaan?

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 12:58
    • WC MAX

      Posts: 2.064

      "een circuit dat de Merc minder ligt dan de RB".
      Grappig..............

      • + 2
      • 18 nov 2018 - 13:30
    • boonens

      Posts: 37

      Wat 'grappig' is, is dat jullie kennelijk denken dat een vijfvoudig WCD na zijn kampioenschap niets meer geeft om zijn classificatie bij de laatste GP's van het seizoen.

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 20:47
  • VestAan

    Posts: 192

    Dat was een flinke klapper, die marchals hebben veel geluk: youtu.be/fHZWJkcBz8U

    • + 2
    • 18 nov 2018 - 11:42
  • Off topic In de Moto 3 heeft het Turkse toptalent Can Oncu (de Red Bull rookies cup kampioen van 2018) met een wildcard op magistrale wijze de natte race in Valencia gewonnen. Met 15 jaar en 115 dagen is het de jongste GP winnaar aller tijden.

    • + 2
    • 18 nov 2018 - 11:48
    • spiderman

      Posts: 205

      Wat een race, op het puntje van mijn stoel, en maar herhalen, blijf zitten, blijf zitten haha. Dat momentje in de laatste ronde was zeker niet goed voor m'n hart ;-) Geweldig!

      • + 1
      • 18 nov 2018 - 12:17
    • Ook dat jonge langharige ventje zien winnen, fantastisch gereden in de regen.
      Ik meen dat Pedrosa destijds ook 15 jaar was toen die dacht ik Assen won maar die zal dan een paar maanden ouder zijn geweest.
      Ook leuk dat er eens een Turkse rijder wint naast al dat Spaanse geweld.

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 12:33
    • WC MAX

      Posts: 2.064

      Ja, was gaaf om te zien! Jonge talenten beginnen op meerdere poorten te kloppen.

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 13:32
    • Jazeker, was een zeer leuke race in verraderlijke condities , toen hij aan de leiding lag stond iedereen aan de pitmuur te wijzen dat ie rustig aan moest doen, had al een waarschuwing ( bijna crash ) meegemaakt en in de laatste ronde ging ie er weer bijna af.
      Heb genoten van de race . trouwen ook Moto2 gezien, Marques met crash toch 3e !, nou even wachten op MotoGP.

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 13:53
  • jarka

    Posts: 1.036

    Zag beelden van Tickum tijdens de code rood toen had hij de grootste lol.
    Vraag me echt af of deze jongen wel geschikt is voor f1 rijders capaciteit is 1 echter enigszins een realiteit besef zou toch ook niet verkeerd zijn.

    • + 0
    • 18 nov 2018 - 12:47
    • Hij is alleen maar bezig met zijn superlicetiepunten. Zijn droom aan het najagen. Wist hij veel hoe heftig die klapper was.

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 12:54
    • Je bent wel een doemdenker... omdat hij lol heeft tijdens een voor hem pauze.... heeft hij geen realiteit, besef en is hij niet geschikt?
      Op dit moment is er een code rood in de MotoGP... mooi om te zien hoe ieder daar anders mee omgaat. Rossi heel relaxed en bijvoorbeeld een enorm gespannen gezicht bij Zarco.

      Persoonlijk vind ik dit een beetje zoeken naar een reden om hem af te wijzen. Als die kan racen... wat maakt dan zn gedrag buiten de baan nog uit? We kijken naar F1 geen GTST.

      • + 1
      • 18 nov 2018 - 14:53
    • jarka

      Posts: 1.036

      tylahunter@
      Niks doemdenker bij op dat moment was er al lang bekend wat er gebeurt was alsmede dat de situatie ernstig was vervolgens ja ik zie liever iemand die al verstandelijk volwassen is in f1 auto.
      Ik ben met je eens dat ik en vele anderen nu extra op hem letten echter dit is een logisch gevolg van zijn gedrag hij heeft al meermaals aangetoond geestelijk nog niet rijp te zijn voor f1 ook volgens zijn sponsor bijname van DR Marko.

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 15:19

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 30 mei 1994 (25)
  • Geb. plaats Birmingham, Groot Brittannië
  • Gewicht 69 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa 2019
Australië
29 - 31 maa 2019
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr 2019
China
26 - 28 apr 2019
Azerbeidzjan
10 - 12 mei 2019
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei 2019
Monaco
7 - 9 jun 2019
Canada
21 - 23 jun 2019
Frankrijk
28 - 30 jun 2019
Oostenrijk
12 - 14 jul 2019
Groot Brittannië
26 - 28 jul 2019
Duitsland
2 - 4 aug 2019
Hongarije
30 - 1 sep 2019
België
6 - 8 sep 2019
Italië
20 - 22 sep 2019
Singapore
27 - 29 sep 2019
Rusland
11 - 13 okt 2019
Japan
25 - 27 okt 2019
Mexico (land)
1 - 3 nov 2019
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov 2019
Brazilië
29 - 1 dec 2019
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa 2019
Australië Albert Park
29 - 31 maa 2019
12 - 14 apr 2019
26 - 28 apr 2019
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei 2019
23 - 26 mei 2019
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun 2019
21 - 23 jun 2019
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun 2019
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul 2019
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul 2019
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug 2019
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep 2019
6 - 8 sep 2019
Italië Monza
20 - 22 sep 2019
27 - 29 sep 2019
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt 2019
25 - 27 okt 2019
1 - 3 nov 2019
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov 2019
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec 2019
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar