McLaren-reservecoureur Lando Norris heeft de pole gepakt voor de eerste Formule 2-race van 2018. Op het Bahrain International Circuit in Sakhir was de Brit in dienst van Carlin minimaal sneller dan George Russell en Alexander Albon. Nyck de Vries besloot zijn eerste kwalificatie in dienst van het Prema-team als vierde.
Geheel foutloos was de ronde van Norris niet, de debutant in de Formule 2 ging wijd in de laatste bocht maar hield genoeg marge om landgenoot Russell van zich af te houden. Nyck de Vries bouwde zijn sessie rustig op, na een moeizaam verlopen training. Lang leek het erop dat de coureur uit Sneek buiten de top tien zou eindigen, maar uiteindelijk klokte de Vries in zijn laatste ronde de vierde tijd.
Louis Deletraz deed het ook uitstekende namens het debuterende Charouz-team, de Zwitser reed naar de vijfde tijd. Artem Markelov, vorig jaar tweede in het kampioenschap, kwam tempo tekort en klokte slechts de zeventiende tijd. Voor Sean Geleal, de teamgenoot van Nyck De Vries, verliep de kwalificatie ook niet naar wens. De Indonesiër klokte de een na laatste tijd en start de race als negentiende.
De hoofdrace in de Formule 2 op het Bahrain International Circuit start morgen om 12:10 Nederlandse tijd.
Norris op pole voor eerste F2-race 2018, Nyck de Vries vierde
- Gepubliceerd op 06 apr 2018 21:12
-
37
- Door: Mathijs Carolus
Trending nieuws
-
Red Bull vervangt veel onderdelen na crash Verstappen
Het team van Red Bull Racing heeft zeer veel onderdelen aan de auto van Max Verstappen vervangen. De viervoudig werel...
28 jun 2026 14:06 -
Kravitz: "Brown heeft Verstappen-gerucht zelf laten uitlekken"
Sky Sports-reporter Ted Kravitz suggereert dat Zak Brown mogelijk de McLaren-geruchten over Max Verstappen zelf heeft...
28 jun 2026 12:09 -
Team Verstappen loopt tegen grote problemen aan
De 24 uur van Spa is uitgedraaid op een grote teleurstelling voor Verstappen Racing. Het team van Max Verstappen liep...
28 jun 2026 11:22 -
Verstappen reageert op hardnekkige geruchten over F1-toekomst
Max Verstappen haalt zijn schouders op over alle geruchten over zijn toekomst. Voorafgaand aan het raceweekend in Oos...
28 jun 2026 12:46 -
Russell vreest voor Verstappen: "Hij zat er goed bij!"
George Russell start de Grand Prix van Oostenrijk vandaag vanaf de pole position, maar hij rekent zich nog lang niet ...
28 jun 2026 13:22
Reacties (37)
Login om te reageren-
AÏ...... Heb Nycks gezien van deze kwalificatie..
- + 2
- 6 apr 2018 - 21:24
-
1-0 Norris....
- + 0
- 7 apr 2018 - 10:49
-
livestream:
www.youtube.com/watch?v=XGdlOeCB1iA- + 0
- 7 apr 2018 - 12:10
-
R.I.P. Nycks carrière.
- + 1
- 6 apr 2018 - 21:24
-
Iets te snelle jongen, zou ik zelfs zeggen.
0.1 verschil op een rondetijd van 1:41 is verwaarloosbaar. De top 4 zit superdicht bij elkaar. Fijne ingrediënten voor een mooie race.- + 2
- 6 apr 2018 - 21:52
-
@caramba inderdaad ik heb het gezien. Top 16 binnen 0.700 sec Nick had beste sector 3 van iedereen, dus belooft een mooie race.
- + 2
- 6 apr 2018 - 22:14
-
Nyck is goed maar gewoon geen topper. Lando is dat wel, het is altijd genieten om hem te zien rijden. Hij rijd een beetje als Max. Als Nyck dit jaar geen kampioen wordt is het gewoon klaar voor hem. En al wordt hij kampioen.. als Lando 2e of 3e staat kan hij het nog schudden denk ik.
- + 0
- 6 apr 2018 - 22:39
-
Nick is goed. Norris is een Topper einde verhaal.
- + 0
- 7 apr 2018 - 10:50
-
Strike one
- + 1
- 6 apr 2018 - 21:25
-
Carlin echt superknap! Duidelijk dat het talent van NOR dit team helpt :)
- + 0
- 6 apr 2018 - 21:27
-
Hoezo Norris? Carlin is gewoon een goed team dat eerder ook al mee deed aan GP2. Ja dit is hun eerste F2 seizoen maar ze weten prima hoe dit niveau werkt.
- + 0
- 6 apr 2018 - 22:43
-
Omdat voorgaande seizoenen (2015 en 2016) Carlin niet super presteerde? Alleen met Nasr en Palmer ging het redelijk goed. Dus wederom de coureur(s)!
- + 1
- 6 apr 2018 - 23:17
-
Naast dat je goede coureurs nodig hebt is Carlin zelf ook gewoon een super goed team. De laatste jaren financieel zwaar gehad en vooral in 2015 en 2016 voor Paydrivers moeten kiezen. Maar Dit is eigenlijk wel wat je moet verwachten van een team als Carlin.
Vooral de 1-2 van vandaag laat zien dat het nog steeds een super team is.- + 0
- 7 apr 2018 - 14:28
-
Nette kwalificatie van Nyck, 1,2 seconden sneller dan zijn teamgenoot en slechts op 1 tiende van supertalent Norris.
- + 2
- 6 apr 2018 - 21:33
-
Norris is wel een rookie net als zijn Carlin team en Nyck rijd met meer ervaring bij het team dat de afgelopen 2 seizoenen kampioen werd
- + 2
- 6 apr 2018 - 21:43
-
Ah, iemand die ook even naar de tijden kijkt. plusje.
- + 0
- 6 apr 2018 - 21:53
-
Resultaten uit het verleden geven geen garantie, zijn totaal andere andere wagens dit jaar, aan het verschil met zijn teamgenoot is duidelijk te zien dat Prema zijn zaakjes nog niet geheel op orde heeft.
- + 3
- 6 apr 2018 - 21:53
-
zijn teamgenoot is gewoon geen topper, dat is allang bekend.
het zou een schande zijn als dat verschil niet zo groot was.
en zoveel anders zijn die auto's nou ook weer niet- + 1
- 6 apr 2018 - 21:59
-
Dit jaar rijden ze met kompleet nieuwe auto’s , nieuw chassis en motor , volgens mij roep je maar wat.
En je teamgenoot op 1,2 secondevrijden is volgens jou normaal in deze klasse waar het veld normaal zeer dicht op elkaar zit.- + 2
- 6 apr 2018 - 22:32
-
Is de prema nu ineens niet meer de top, galael wel heel ver naar achter. Laatste kans Nyck.
- + 0
- 6 apr 2018 - 21:34
-
het team is nog wel top, ze werden niet voor niets de afgelopen 2 jaar kampioen
- + 1
- 6 apr 2018 - 21:44
-
Nyck verloor enkele tienden in sector 1. Dus zeker niet slecht.
Daarbij zijn het geheel nieuwe auto’s dus is iedereen een soort van Rookie. Zelfs Prema moet overnieuw beginnen.- + 0
- 6 apr 2018 - 21:43
-
daar komen de smoezen al weer
- + 3
- 6 apr 2018 - 21:47
-
Norris komt uit de F3, Russel uit de GP3
Nyck heeft ervaring in zowel de WSR als de F2 en rijd bij het team dat de afgelopen 2 jaar de kampioen leverde- + 0
- 6 apr 2018 - 21:50
-
Stevan al je niks nuttig te vertelle hebt, hou dan gewoon je mond.
- + 2
- 6 apr 2018 - 21:56
-
ik vertel feiten, heel nuttig
- + 2
- 6 apr 2018 - 22:03
-
Als je bij het beste team zit en verslagen word door 2 rookies waarvan 1 zelfs in een nieuw team in de klasse is dat gewoon teleurstellend.
- + 2
- 6 apr 2018 - 22:04
-
Beste team? Geen enkel team heeft veel ervaring met deze auto. Dus zo zwart-wit is dat niet. Ook is 1 tiende in gelijke auto’s verwaarloosbaar.
Daarbij is het pas de eerste kwalificatie van dit seizoen.
Als Nyck je al teleurstelt, hoe erg ben je dan wel niet teleurgesteld in max na Melbourne.- + 2
- 6 apr 2018 - 22:09
-
Leuk deze feiten maar volgens mij is Carlin maar 1 jaar uit de F2 geweest en zijn deze autos niet hetzelfde als de afgelopen 2 jaren
- + 0
- 6 apr 2018 - 22:11
-
Elk team moet deze nieuwe auto's nog beter leren begrijpen, snap de heisa niet zo want de beste teams komen vanzelf bovendrijven. Bandenmanagement is heel belangrijk in de F2, en dat is waar de verschillen gemaakt worden in de races. Iets waar de Vries vorig jaar overigens niet in uitblonk, maar we zullen zien hoe het dit seizoen gaat.
- + 1
- 6 apr 2018 - 23:43
-
StevenQ, je hebt weer een Nederlander gevonden die je lekker onderuit kan halen? Wat is dat toch, dat je los van je grote helden Jos en Max, altijd loopt te zeuren over en tegen andere Nederlanders? Je bent vast en zeker een Limburger.
- + 0
- 7 apr 2018 - 05:43
-
Nyck heeft veel om over na te denken...
- + 0
- 6 apr 2018 - 21:47
-
Eerste kwali eerste race en iedereen wijst nu al de winnaars en verliezers van dit seizoen aan, zelfs de veranderingen in de regels tellen niet mee bij sommige.......wacht nu eerst de race af.......nee de eerste paar races af voordat je iemand afschrijft......pffff
- + 1
- 6 apr 2018 - 21:51
-
als Nyck de rookie was en Prema het nieuwe team zou je gelijk hebben
maar Norris is de rookie en Carlin het nieuwe team................- + 1
- 6 apr 2018 - 22:05
-
Carlin is er 1 jaar niet bij geweest; zijn ze dan 100% het nieuwe team?
- + 0
- 6 apr 2018 - 22:12
-
Zeer knap van Norris, ik had ook niet anders verwacht, als hij een fotloze ronde had gehad, was het verschil met Russel geweest.
Dat geldr tevens ook voor Nyck, maar dat is wellicht ook omdat Nyck al in de training met zijn wagen aan het vechten was.
Even goed knap dst hij aan het einde nog een goed rondje eruit wist te persen.
Maar dit was maar de eerste Kwalificatie, na De F1 race in Australie begon ook iedereen het eindstand van het wereldkampioenschap te voorspellen.
Maar het feit blijft dat wij nog niet kunnen vastellen wie waar staan.
In de eredivisie staat Feyenoord buiten de top 3 en Ajax lijkt geen kampioen te worden, en de topscorer heeft maar 14 doelpunten gemaakt dit seizoen en speelt voor Willem II
Wie had dat gedacht? ;)- + 0
- 6 apr 2018 - 23:20
-
Auchh wie heeft de pers c van brown ..
Er was al iemand hier die waarschuwde pas op! met openlijk praten over contracten of mondelingen afspraken.
Gun het hem wel een racer en strijder in hart en nieren. Maar zo iets als de gun factor verdient geen plek.... eeens?- + 0
- 6 apr 2018 - 23:48
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Williams
- Punten 318
- Podiums 2
- Grand Prix 136
- Land TH
- Geb. datum 23 maa 1996 (30)
- Geb. plaats Londen, TH
- Gewicht 74 kg
- Lengte 1,86 m
24.540 reacties op Williams
1 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Alexander Albon
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.680 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Posts: 10.539
daar komen de smoezen al weer