user icon

Lotus neigt meer naar ervaren Kovalainen dan Valsecchi

  • Gepubliceerd op 13 nov 2013 16:02
  • comments 34
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Lotus zal op korte termijn Heikki Kovalainen presenteren als vervanger van Kimi Raikkonen voor de laatste twee races van 2013. Dat melden Finse media en Blogf1.it ving hetzelfde op van bronnen binnen de Britse renstal.

Kovalainen krijgt de voorkeur boven reserverijder Davide Valsecchi. De ervaring van de Fin geeft daarbij de doorslag. Lotus durft de gok niet te nemen met Valsecchi en speelt met Kovalainen op zeker. Lotus-teambaas Eric Boullier windt er geen doekjes om.

"We knokken voor de derde plek bij de constructeurs, dus we hebben een ervaren coureur nodig die weet wat er gevraagd wordt om punten te scoren. Ik zeg niet dat Davide geen kans verdient, want hij heeft uitstekend werk geleverd. Maar hij mist gewoon de ervaring."

Reacties (34)

Login om te reageren
  • vitesse

    Posts: 1.524

    Enigszins verrassend is de \"mogelijke overstap\" van Kovalainen van Caterham naar Lotus wel, aangezien deze twee teams door hun gesteggel over het gebruik van de Lotus naam in 2010 en 2011 niet bepaald op goede voet met elkaar staan.
    Dat kon wel eens goed uitkomen voor Giedo\'s onderhandelings positie!!!

    • + 0
    • 13 nov 2013 - 16:10
    • masf1

      Posts: 7.051

      Want??na 2 races keert hij gewoon terug naar vriendje fernandes

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 16:43
  • denman21

    Posts: 164

    Geloof er niks van. Weer zon sensatie krant uit finland. Die kranten uit finland is nog erger dat de Story en Prive.

    Net zoals die tornusornomat of zoiets ook zo\'n k..ut. krant

    • + 0
    • 13 nov 2013 - 16:21
    • vitesse

      Posts: 1.524

      Het resultaat mag er zijn ,toch mooi weer een extra Fin in de F1 ,als de Nederlanderse sportjournalisten nou eens wat positiever over onze helden zouden publiceren ,dan zouden grote sponsoren uit ons landje mischien wat meer gaan doen voor onze helden ,Giedo ,Renger van der Zande ,Carlo van Dam ,Jeroen Slaghekke ,Jelmer Buurman ,Nigel Melker b.v ,of onze Limburger Frijns ,maar helaas .........,voetbal ,tennis ,wielrennen en overige atletieksporten ,worden ons opgedrongen ,de rest is niet interessant!

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 16:37
    • Van dat hele lijstje dat je hebt staan, zijn er maar twee die voldoende bewezen hebben om een kans in de F1 te verdienen, één doet dat, de ander niet. 50%, lijkt me niet eens zo slecht.

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 16:41
    • Of onze Limburger Frijns, je kan het niet laten hé Vitesse;-)

      Die Limburger is buiten onze grenzen de grootste held van allemaal..

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 16:41
    • masf1

      Posts: 7.051

      Onze Held is op dit moment GIEDO VAN DER GARDE

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 16:45
    • Je doelt nu op jezelf en je vrouw MAS:P

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 16:47
    • masf1

      Posts: 7.051

      Nee mijn vriend en ik

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 16:52
    • Aha! Nu weet ik waarom je zo fan van Giedo bent, je bent voor zijn knappe looks gevallen.

      Ik ook hoor, Giedo is een lekkerding...

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 16:54
    • vitesse

      Posts: 1.524

      @RUTH

      Liet me even gaan ,maar ben het met je eens!

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 17:16
    • lars75

      Posts: 8.908

      Renger van der Zande, Yelmer Buurman, Junior Strouss en Nigel Melker zouden met de juiste financiële steun absoluut goed genoeg zijn om F1 te kunnen rijden. En van deze rijders acht ik Renger nog wel het grootste talent. Wanneer je kijkt hoeveel respect er is voor Renger binnen de autosport, wordt dit eigenlijk alleen maar bevestigd.

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 18:14
    • Alsjeblieft zeg. Yelmer Buurman heeft nooit ergens potten kunnen breken, in geen enkele serie dat ie reed en dan zou hij met de juiste financiële middelen een talent worden? Melker zou met de juiste begeleiding en veel centen misschien ooit een kans hebben, maar hij verdient ze gewoon nog niet.Junior Strous zit echt nog veel te ver om nog maar te spreken over een F1-kans (en is al 27) dus die kunnen we ook gewoon afschrijven.

      Renger van der zande heeft op een paar uitschieters na ook nooit wat laten zien in de openwielers. Het is niet omdat je in de Porsche cups meekan dat je een kans in de F1 verdient, laat staan dat in de F3 een pak jongere Max Chilton nipt verslaan of verliezen van een pak jongere Ricciardo met een straatlengte een prestatie is die je F1-waardig maakt. Ook niet met de juiste financiële middelen.

      Opkomen voor je natie is goed, mensen die minder talent hebben dan de zwaksten van deze grid F1-waardig noemen is gewoon bizar.

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 19:17
    • Mike001

      Posts: 338

      Heren en ook dames, geef het nou maar op met Nederlanders in de F1, dat blijft een zeldzaamheid. We doen het leuk met opgedirkte straatauto\'s, maar voor het echte werk
      krijg je het bedrijfsleven niet zo gek. En een opgevoerde Porsche is niet te vergelijken met een formule 1 auto. Voor iedereen die het niet met mij eens is ( het meerendeel vermoed ik :)), ik had het ook graag anders gezien, maar dit is ben ik bang wel de realiteit.

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 21:14
  • \"Ik zeg niet dat Davide geen kans verdient, want hij heeft uitstekend werk geleverd. Maar hij mist gewoon de ervaring.\"

    Davide Valsecchi: Lotus reserve coureur. Maar nu even niet...........

    • + 0
    • 13 nov 2013 - 16:24
    • Bewijst gewoon hoe waardevol die status van reserve rijder is.

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 16:25
    • Kennie

      Posts: 2.571

      Ik luisterde 5 minuten naar GrandPrix radio van Olav mol vanmiddag en die zei dat Valsecchi 4 miljoen euro betaalt heeft voor deze reserverol en dat hij contractueel eerste reserve was. Als hij het dan niet wordt hoop ik voor Valsecchi dat het contract een boeteclausule heeft.

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 16:40
    • @Mark Webber

      Of het bewijst hoe waardevol Valssechi is voor lotus.

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 17:29
    • Dimensie

      Posts: 616

      Ik vind ook dat reserve rijder zou moeten betekenen dat je ook rijd.
      Wat is anders het nut van een reserve rijder?
      Je betaald er genoeg voor, traint genoeg en houd het hele jaar je agenda vrij...

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 19:24
  • Mooi he dat testverbod... Daardoor kunnen talenten zich tenminste niet goed voorbereiden op dit soort zaken waardoor oud gedienden weer in kunnen stappen.

    • + 0
    • 13 nov 2013 - 16:25
    • Geweldig inderdaad, wat een aanfluiting. En dan 4 miljoen betalen voor een testzitje, oftewel twee keer tijdens een Grand Prix je smoel op de camera.

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 16:50
  • Dimensie

    Posts: 616

    3e plek zal lastig worden...

    • + 0
    • 13 nov 2013 - 16:26
  • al die jaren GP2 en nog niet genoeg ervaring....

    • + 0
    • 13 nov 2013 - 17:03
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Tja, F1 is geen F2, hoe je het ook wendt of keert.

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 18:13
    • dat is zo, maar dan vervang je hem door een gast met af en toen een VT in een waardeloze bak (voor f1 begrippen) ?

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 21:24
  • Nu gaat hij absoluut en definitief door de mand vallen en wordt het duidelijk dat hij een overschatte coureur is.

    • + 0
    • 13 nov 2013 - 17:28
  • Sparrow

    Posts: 3.592

    Fijn, ben je \'reserverijder\', wordt je nog overgeslagen... En nog wel voor een Kovalainen! Wat voegt hij nou weer toe? Ik vind het jammer, zet Valsecchi erin en laat zo\'n jonge gast meters maken.

    • + 0
    • 13 nov 2013 - 19:01
    • Waarom een jonge gast die je toch geen zitje gaat geven meters laten maken als je met ervaring misschien een paar punten pakt. Ze moeten ook aan de centjes denken, weet je nog?

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 19:17
    • Dimensie

      Posts: 616

      Ja zo aan de centjes denken dat je de één 3 miljoen belooft en niet uitbetaald en van de 4 miljoen die je van een reseverijder krijgt steek je een miljoen in je zak of betaal je iets aan een overgewaardeerde fin.
      Net team dat Lotus...

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 19:28
    • Jij denkt dat Kovalainen geld gaat krijgen voor die twee races? Die grijpt ook gewoon zijn kans hoor..

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 20:01
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      @RUTH: Toch grappig als je denkt dat de \'ervaring\' van Kovalainen sneller punten brengt dan een zeer snel talent als Valsecchi... Denk dat dit behoorlijk meevalt. Nee, ik vind dit een vreemd besluit, maar natuurlijk mag je daar anders over denken.

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 23:59
  • Mensen die Valsecchi een kans gunnen, begrijp ik niet. Ze gaan hem volgend jaar niet inzetten noch gaat hij elders een zitje versieren. Waarom dan riskeren een complete flop te laten debuteren terwijl je een coureur die bewezen heeft punten te kunnen pakken kan laten rijden? Ik ben geen voorstander van Kovalainen als rijder, maar Lotus probeert in het WDC nog wat strijd aan te gaan en met Kovalainen sta je in ieder geval verder dan met Valsecchi

    • + 0
    • 13 nov 2013 - 19:19
  • Milli

    Posts: 295

    Kamui Kobayashi - ervaren en sneller

    • + 0
    • 13 nov 2013 - 19:31
  • Waarom denkt Lotus eigenlijk dat een uitgebluste Finse Formule 1 veteraan als Kovelainen sneller is dan een Italiaanse rookie die vecht voor zijn laatste kans in de Formule 1?

    • + 0
    • 13 nov 2013 - 20:49

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar