user icon

Hamilton hoopt op kans om voor titel te vechten in 2014

  • Gepubliceerd op 13 nov 2013 13:54
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Mercedes-coureur Lewis Hamilton heeft geen enkel bezwaar tegen het feit dat de reglementen na dit seizoen op de schop gaan. Misschien dat dit de hegemonie van Red Bull Racing en Sebastian Vettel kan doorbreken, zo is zijn gedachte. Want de Brit is vastberaden om meer titels aan dat ene kampioenschap uit 2008 toe te voegen.

Hamilton vertelde aan CNN World Sport: "We krijgen te maken met nieuwe regels, met nieuwe motoren en de auto's veranderen aanzienlijk. We hopen op een eerlijk speelveld met de mogelijkheid om voor het kampioenschap te knokken. Ik wil alleen maar racen en een kans om voor de titel te strijden. Ik ben wel opgewonden over volgend seizoen."

"Eerst wil ik dit jaar de tweede plek bij de constructeurs veilig stellen voor het team. We hebben wat zware races gehad, maar we groeien elke keer weer. We hebben veel bereikt dit seizoen. Kijk waar Mercedes vorig jaar stond en nu dagen we Ferrari en Red Bull Racing uit. Wat mij motiveert is de kans om weer eens kampioen te worden. Ik werk hard voor meer succes in de toekomst."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Ongeloofelijk....Kovalainnen gaat Kimi vervangen

    • + 0
    • 13 nov 2013 - 14:04
    • Ben ik dan de enigste die Heikki wel een kleine herkansing gun? Ik bedoel, het gaat maar om twee races en ik kan me niet voorstellen dat hij in 2014 dan automatisch ook voor Lotus uitkomt?

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 14:33
    • gun het Heikki wel, maar Davide ook... en dat leek wat eerlijker.

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 15:03
    • Warlord

      Posts: 2.095

      Ik denk dat Valsecchi\'s kans is verpest door D\'Ambrosio vorig jaar.

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 15:51
    • Valsecchi de nieuwe Pantano....wat zout zeg

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 16:11
    • goed punt @warlord, maar het moet zuur zijn voor Davide... ik ken de f1 wereld er niet goed genoeg voor, maar ik zou zoiets hebben van \"ok, wegwezen hier\".

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 21:10
  • de zitjes bij red bull zijn toch al bezet?

    • + 0
    • 13 nov 2013 - 14:19
  • Ik hoop het ook voor je:)

    • + 0
    • 13 nov 2013 - 14:27
  • Dan zal ik wel maar on-topic reageren........
    Ik denk dat Hamilton volgend jaar best eens voor de titel kan gaan. Ik heb namelijk het vermoeden dat die Mercedes volgend jaar de auto van 2014 gaat worden. Wat RBR en Vettel volgend jaar doen blijft natuurlijk na de afgelopen jaren zeker de vraag. Maar dat waar Vettel sterk in is, kan volgend jaar helemaal anders zijn. Maar dan moet Hamilton zich 100% focussen en er ook echt voor gaan. Als hij dan nog de auto krijgt waar een kamioenschap mee te winnen is, dan acht ik zijn kansen heel hoog.

    • + 0
    • 13 nov 2013 - 19:49
    • als mercedes de beste motor weet te bouwen dan is dat zeer realistisch.

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 21:10

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.292
  • Podiums 95
  • Grand Prix 118
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar