user icon

Rosberg omschrijft rijgedrag van Perez als gevaarlijk

  • Gepubliceerd op 14 okt 2013 09:27
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
McLaren-coureur Sergio Perez had de lekke band na een duel met Nico Rosberg in Mercedes aan zichzelf te wijten. Dat vindt Rosberg. De Duitser is van mening dat de manier waarop Perez zijn positie verdedigde echt niet kan.

Rosberg: "Het is niet goed wat hij aan het doen is, hij heeft problemen. Dit was ook niet juist, absoluut gevaarlijk. De regels zijn duidelijk, je kan de deur niet zo dicht gooien in een remzone. Ik zat er al en hij gaf me geen ruimte. Dus het was goed dat hij een lekke band op liep, ik had geen last meer van hem."

Perez zelf hield zich afzijdig in de discussie over de schuldvraag. "Het was een zware middag. Ik heb veel pech gehad. Alles dat mis kon gaan ging ook mis in Japan. De pitstops, een lekke band, Nico..."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Vandaar het pitstraat incident... ;-)

    • + 0
    • 14 okt 2013 - 09:32
  • Nico niet zo hypocriet..weet je jezelf nog in Bahrein vorig jaar?

    • + 0
    • 14 okt 2013 - 09:41
    • Dat was niet echt in een remzone, Plukjee.

      • + 0
      • 14 okt 2013 - 09:48
  • Kevin

    Posts: 4.932

    Als Perez er niet uit geknikkerd wordt en vervangen wordt door een McLaren-waardige coureur, dan mag Whitmarsh zelf eruit geknikkerd worden wat mij betreft. Ik ben dit geklungel echt zat aan het worden en zie McLaren echt Williams achterna gaan als dit zo doorgaat.

    • + 0
    • 14 okt 2013 - 10:07
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Nouja, zo\'n vaart zal het niet nemen, maar Perez bewijst niet echt dat ie bij McLaren thuis hoort... Ook dit weekend moest ie zich weer \'bewijzen\' en wat gebeurd er? Alleen maar ellende! Nee, als ze een Perez verkiezen boven bijv. Hulkenberg, dan kan je McLaren niet meer serieus nemen!

      • + 0
      • 14 okt 2013 - 11:21
  • Ik begrijp er werkelijk helemaal geen ***** van:
    Een coureur zit 3/4 voor zijn directe tegenstander, maar moet insturen om de bocht\\chicane te halen. De andere coureur kan toch het gas loslaten en\\of zijn ankers gebruiken om een botsing te vermijden? Wat geeft hem het recht om te blijven zitten waar hij zit, terwijl hij eigenlijk \"verslagen\" is in dergelijke gevallen?

    Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind de achterliggende coureur (in dit geval Nico) schuldig aan de botsing(en).

    • + 0
    • 14 okt 2013 - 11:40
    • JeePee

      Posts: 395

      Als je allebei al aan het aanremmen bent op het moment dat je wordt afgeknepen kun je moeilijk nóg harder remmen. Je zit immers al aan je limiet. Rosberg kon helemaal niets meer doen.

      • + 0
      • 14 okt 2013 - 12:25
    • Wat betekent dat (in dit geval) Rosberg eerder moet inschatten dat hij \"verslagen\" is en iets eerder in de remmen moet. Dat \"je zit immers aan je limiet\" is precies wat ik bedoel met: wat geeft hem het recht om te blijven zitten waar hij zit\".

      Maar goed, in mijn hart vind ik het gewoon onderdeel van het racen. Afknijpen hoort er gewoon bij. Maar blijkbaar hebben we te maken met een generatie coureurs die niet meer het eerst willen knipperen met ogen en heel graag de schuld bij een ander willen leggen als dat dan mis gaat.

      • + 0
      • 14 okt 2013 - 12:35
    • Dat het onderdeel van racen is ben ik met je eens hoor laagvliegert, maar de regel is dat je in de remzone je lijn niet mag wijzigen.

      Perez stuurt naar rechts om de binnenbocht af te schermen, remt vervolgens en stuurt naar links. En dat mag dus niet, daar zal hij wel een reprimande voor krijgen.

      • + 0
      • 14 okt 2013 - 13:06
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      Dat zou dus nooit werken. Dan kan je ook simpelweg een verdedigende lijn pakken, de ander dus naar buiten dringen en meteen in de remzone weer op de racelijn rijden. Want ja, de ander heeft toch geen kans om in die bocht in te halen, dus moet hij er maar meteen weer netjes achter gaan rijden.

      • + 0
      • 14 okt 2013 - 13:48
  • \"Dus het was goed dat hij een lekke band op liep, ik had geen last meer van hem.\"

    Mmm, Rosberg rijdt dus niet met een mes, maar met een voorvleugel tussen zijn tanden! ;-)

    • + 0
    • 14 okt 2013 - 16:14
  • Angelo

    Posts: 87

    Perez is gevaarlijk, Maldonado is gevaarlijk, maar als het over drs en kers gaat dan is de F1 te plastisch geworden.

    • + 0
    • 14 okt 2013 - 16:38
  • Perez had allang een race van de kant moeten bekijken. Waarom krijgt hij niet zo een steaf als Grosjean toen??

    • + 0
    • 14 okt 2013 - 17:29

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 27 jun 1985 (35)
  • Geb. plaats Wiesbaden, Duitsland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar