user icon

Hamilton toont bewondering voor dominante Vettel

  • Gepubliceerd op 09 okt 2013 11:56
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Mercedes-coureur Lewis Hamilton heeft via Twitter het een en ander opgehelderd over zijn eerdere opmerkingen aan het adres van Red Bull Racing-collega Sebastian Vettel. Niet dat de Brit zich enorm kritisch over de regerend wereldkampioen uitliet, maar hij snapt wel dat een deel van de Formule 1-fans zich afkeert van de sport door de dominantie van Vettel.

Dat doet echter niets af aan de prestaties van de Red Bull Racing-coureur. Hamilton: "Ik heb wat artikelen gelezen over mijn commentaar over Sebastian en ik voel toch de noodzaak om het een en ander recht te zetten. Vettel is een groot kampioen! Niet alleen dat, hij is ook een geweldig persoon, grappig en bescheiden. Hij verdient alle succes die hem toekomt. Ik bewonder zijn toewijding en zijn kwaliteit om constant op een hoog niveau te presteren zonder fouten te maken. Dat is het kenmerk van een ware kampioen. Ongeacht wat jij en ik denken over zijn auto, Vettel doet zijn werk perfect. Ik ben dankbaar dat ik kan racen in een tijdperk met veel topcoureurs zoals hij."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Ik krijg steeds meer respect voor Hamilton de persoon, mooi om te lezen dit

    • + 0
    • 9 okt 2013 - 12:14
    • marcio

      Posts: 2.469

      Nou, ik niet!! Hij is nog steeds dezelfde draaikont en ongeleid projectiel die bij de minste tegenslag zijn emoties niet de baas kan en daarom van die stompzinnige uitspraken doet.

      • + 0
      • 9 okt 2013 - 12:58
    • Angelo

      Posts: 87

      @marcio, inderdaad de enige met nog iet of wat karakter en persoonlijkheid.

      • + 0
      • 9 okt 2013 - 16:41
  • Na de race zei hij nog heel wat anders, dat het saai is voor de fans, en dat niet Vettel maar zijn wagen onverslaanbaar is.
    Wat is het nu Lewis?
    Voor Lewis geldt hetzelfde als voor Alonso, niet twitteren maar racen.

    • + 0
    • 9 okt 2013 - 12:21
    • Die lui twitteren wel veel ja, dat ze daar allemaal tijd voor hebben, of zit die Lewis tijdens de race met 1 hand aan het stuur en de andere hand stiekem z\'n twitteraccount te checken?
      Voor de rest vind ik het wel sjiek dat Lewis dit toegeeft, uit frustraties worden er niet altijd beste dingen over Vettel gezegd, ik begrijp dat overigens wel, vind het als fan ook behoorlijk eentonig worden maar dat valt Vettel niet aan te rekenen, die is nu eenmaal goed in z\'n werk

      • + 0
      • 9 okt 2013 - 12:31
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Die uitspraken vlak na de race moet je sowieso met een korreltje zout nemen, dan is de adrenaline en vaak frustratie nog hoog. Het inzicht komt daarna wel.

      • + 0
      • 9 okt 2013 - 12:35
    • @Jean,
      Lewis is een top gozer, draagt het hart op de tong.

      • + 0
      • 9 okt 2013 - 12:38
    • MR.MONZA precies mijn gedachten.
      Ik vind Hamilton heel volwassen geworden, maar vind hem ook zo wisselvallig als het Nederlandse weer met zijn opmerkingen.

      Maar er moet wel gezegd worden dat Vettel altijd maximaal presteert, hij moet het toch elke keer waarmaken in de beste auto van het veld. Ik ben heel benieuwt hoe hij het zou doen in een andere auto, maar denk dat hij daar ook altijd het maximale eruit weet te halen.

      • + 0
      • 9 okt 2013 - 12:40
    • marcio

      Posts: 2.469

      Er nemen nog meer rijders deel aan de race maar die hoor ik niet regelmatig van dit soort onzin roepen. Het valt mij op dat Lewis vaker iets roept om vervolgens weer op terug te komen. Deze man beschikt over een flinke dosis talent, maar lijkt niet te groeien. Het ene jaar of race is hij top om het jaar of race daarna fout op fout te stapelen.

      • + 0
      • 9 okt 2013 - 12:42
    • @ JEAN: Twitteren doe je op een \'P\'! ;-)

      • + 0
      • 10 okt 2013 - 08:44
  • Gard

    Posts: 863

    Een duitser die grappig is? Kan ik me niks bij voorstellen.

    • + 0
    • 9 okt 2013 - 14:24

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.292
  • Podiums 95
  • Grand Prix 118
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar