user icon

Gewicht geen factor bij rijderskeuze van Lotus

  • Gepubliceerd op 08 okt 2013 14:16
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Lotus kijkt bij de invulling van de line-up voor 2014 niet naar het aantal kilo's dat een coureur weegt. Dat is goed nieuws voor Nico Hulkenberg, die met 74 kilo aan de zware kant is voor een Formule 1-rijder. En dat is met het oog op volgend jaar ongunstig.

De huidige ondergrens voor 2014 ligt op 690 kilo voor het pakket van auto plus coureur en dat is te weinig. Door de invoering van turbomotoren en meer energie hergebruikende systemen zijn zwaardere coureurs flink in het nadeel. Die dringen aan op een hoger minimumgewicht.

Bij Lotus is het in elk geval geen factor. Teambaas Eric Boullier: "Wij zijn meer geïnteresseerd in het talent en potentieel van een coureur dan het aantal kilo's. We vertrouwen in onze ontwerp-afdeling om een wagen te produceren die competitief is ongeacht het gewicht van de rijder."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • lars75

    Posts: 8.908

    Neem Hulkenberg dan gewoon aan, geef een bevestiging en geef die jongen de auto die hij verdient!

    • + 0
    • 8 okt 2013 - 15:02
    • @lars, volgens mij heeft Lotus hem ook een aanbod gedaan, maar is Werner nu nog hoger gaan pokeren met eventuele belangstelling van Mclaren en Ferrari. En dat ondanks dat Whitmarsh roept dat ze niet met hem praten en ondanks dat Fernando roept dat ie Ferrari niet verlaat.

      • + 0
      • 8 okt 2013 - 17:45
  • Als ze de auto baseren op het gewicht van Grosjean, die 71kg weegt dan hoeft Nico Hülkenberg maar 3 kilo af te vallen om op het juiste gewicht te zitten. Ik denk dat ze bij Lotus daar al lang rekening mee hebben gehouden. Bij McLaren zit je namelijk met het enorme verschil in gewicht tussen Button en Perez, ongeveer 10 kilo.

    • + 0
    • 8 okt 2013 - 15:15
  • Ik zou het mooi vinden om Hulkenberg in die Lotus te zien. Die gast verdiend het om in een topauto te rijden.

    • + 0
    • 8 okt 2013 - 15:24
  • Natuurlijk is gewicht geen factor bij Lotus. Ze hebben al sinds vorig jaar een lichtgewicht rondrijden....... ;-)

    • + 0
    • 8 okt 2013 - 15:40
    • AndreasF1

      Posts: 816

      Kimi weegt maar 62 kilo volgens Google...

      • + 0
      • 8 okt 2013 - 21:52
    • Ik doel op Grosjean. En waar ik \'lichtgewicht\' schreef mag je ook \'geen hoogvlieger\' lezen!
      ;-)

      • + 0
      • 8 okt 2013 - 22:14
    • AndreasF1

      Posts: 816

      Aha duidelijk :)

      • + 0
      • 8 okt 2013 - 22:39
  • gewicht niet, geld wel =P

    • + 0
    • 8 okt 2013 - 16:15
  • Ik zie dit bericht met een knipoog naar Hulkenberg.

    • + 0
    • 8 okt 2013 - 16:41
    • Ik ook. Ik verwacht binnen 10 dagen te vernemen dat Hülkenberg getekend heeft bij Lotus. De enige echte waardige opvolger voor Kimi. En gelukkig heeft het team dan ook een echte teamleider! Wellicht kan die Zwitserse Fransoos nog iets leren van \'onze man\' uit Emmerich!

      • + 0
      • 8 okt 2013 - 19:05

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar