user icon

'Michelin kondigt deze week interesse in Formule 1 aan'

  • Gepubliceerd op 29 jul 2013 11:59
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra
Michelin zou bereid zijn terug te keren in de Formule 1 en maakt later deze week bekend dat ze zich kandidaat willen stellen voor een rol als bandenleverancier. Dat bericht Auto Motor und Sport. Michelin was in 2006 voor het laatst actief in de Formule 1 als concurrent voor Bridgestone.

Een bandenoorlog is ook altijd een voorwaarde voor de Franse bandenfabrikant voor deelname aan de Formule 1 geweest. Momenteel bieden de regels daar geen ruimte voor, maar misschien weet Michelin meer over de toekomst op dit vlak. 2014 komt volgens Auto Motor und Sport dan nog te vroeg, maar Michelin heeft een rentree in 2015 in gedachten.

Pirelli lijkt niet van plan om mee te werken. Motorsportbaas Paul Hembery: "Wij willen dit jaar duidelijkheid voor de lange termijn. Onze contracten met de commerciële rechtenhouder en enkele teams beslaan vijf jaar. Als we volgend seizoen geconfronteerd worden met een tender voor 2015, dan zijn we weg."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Ik dacht al, waar blijft dit bericht.

    Van mij mag Michelin komen. Kom maar op met die bandenoorlog

    • + 0
    • 29 jul 2013 - 12:10
  • babyShumi

    Posts: 406

    bandenoorlog is niets :P krijg je onterechte wereldkampioenen van

    2005+2006 =)

    • + 0
    • 29 jul 2013 - 12:44
    • Wie op het einde van het seizoen bovenaan staat is altijd de terechte wereldkampioen.

      • + 0
      • 29 jul 2013 - 14:44
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Tja, 2005 was een overduidelijk verhaal van banden... Bridgestone had dat jaar bagger rubber en wist geen goede band te produceren die een hele race mee ging én goed presteerde. In 2006 was dit grotendeels weer gelijk getrokken.
      Ik ga trouwens niet zeggen dat Alonso dus in 2005 onterecht kampioen is geworden, zeker niet. Ferrari had gewoon de pech dat ze het met Bridgestone banden moesten doen.

      • + 0
      • 29 jul 2013 - 21:33
    • w3zz3b3sk3

      Posts: 30

      Adrian Newey is dan ook niets :p krijg je ook onterechte wereldkampioenen van

      2010+2011+2012!!!

      • + 0
      • 30 jul 2013 - 17:31
  • GPGERT3

    Posts: 2.368

    Wat een schijtlijsters bij Pirelli!

    • + 0
    • 29 jul 2013 - 12:53
  • Oh, ik las het bericht op grandprixPUNTcom als :

    Michelin heeft komende week een aankondiging geplant.

    of het ook echt interesse in de f1 inhoudt is maar de vraag..

    • + 0
    • 29 jul 2013 - 13:18
    • Michelin heeft inderdaad een aankondiging gepland. Men \"vermoedt\" dat het de F1 betreft.

      Of dit ook daadwerkelijk het geval is weten we pas na de aankondiging zelf. Maar waar rook is is (meestal) vuur

      • + 0
      • 29 jul 2013 - 14:10
    • GPGERT3

      Posts: 2.368

      @ PLUKJEE92 : \'een aankondiging geplant.\' Is dat een soort boom dan? Groeien die snel?

      • + 0
      • 29 jul 2013 - 17:02
    • ga je nu zeuren over het enige spellingsfoutje dat ik ooit op deze site gemaakt heb?

      Je hebt echt geen leven he;)

      • + 0
      • 29 jul 2013 - 17:37
    • Hij is goed Gert.:-)

      • + 0
      • 29 jul 2013 - 18:22
    • Ik wil ook aankondigingen gaan planten, waar kan ik die krijgen??

      • + 0
      • 29 jul 2013 - 21:07
  • Fanman

    Posts: 480

    \'Onze contracten met de commerciële rechtenhouder en enkele teams beslaan vijf jaar.\'
    Met welke teams heeft Pirelli dan een contract???

    • + 0
    • 29 jul 2013 - 16:55
  • Als Michelin terug komt zal Mercedes wel met Pirelli gaat rijden vanwege de voorkeursbehandeling. Maar denk dat veel van de teams denkelijk voor Michelin gaan. Maar ik hoop eerlijk gezegt weg Pirelli en welcome back Michelin. Ik weet niet of ik erop zit te wachten dat de ene race Michelin de overmacht heeft en de andere race weer Pirelli.

    • + 0
    • 29 jul 2013 - 21:06

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

  • Team naam Pirelli
  • Basis - Italië
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar