user icon

Peréz weigert zich te verontschuldigen tegenover Button

  • Gepubliceerd op 26 apr 2013 16:06
  • comments 19
  • Door: Kenney Lybeer
Sergio Peréz weigert om zijn verontschuldigingen aan te bieden na de hevige gevechten tussen hem en zijn meer ervaren teamgenoot Jenson Button. Peréz toucheerde in de race lichtjes de auto van de Brit en verloor daarbij een klein stukje van zijn voorvleugel. Button was weinig te spreken over de agressieve rijstijl van zijn Mexicaanse teamgenoot.

"Ik denk dat de kritiek net na de race kwam," zei Peréz. "We hadden de kans om te praten en dat was goed voor mij, het team en Jenson. Vele berichten zeiden dat ik mijn verontschuldigen had aangeboden aan Jenson, maar dat is niet zo."

Peréz: "Ik heb me niet verontschuldigd omdat ik dacht dat dat niet nodig was. We hebben ons verontschuldigd tegenover het team en daarover hebben we gesproken. Dat hebben we gedaan omdat we veel hebben geriskeerd en we beiden heel agressief vochten. Ik heb echter nooit mijn verontschuldigingen aangeboden aan Jenson en mijn relatie met hem is nog altijd goed."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Verontschuldigen lijkt me ook echt niet nodig, dit is namelijk racen. Moeten we niet in een keer gaan miepen als het tussen twee teamgenoten gaat. Als Perez met die touché Button een lekke achterband had bezorgd, dan was het misschien op zijn plaats geweest.

    • + 0
    • 26 apr 2013 - 16:11
  • Waar twee vechten hebben er twee schuld!

    Button verdedigde net zo fel als Perez aanviel.

    Niks mis mee overigens. That\'s racing!
    Button is ook gewoon een van de 21 tegenstanders op de baan.

    Al vind ik wel dat beide heren iets beter na hadden kunnen denken over het feit óf het nou wel zo handig is om het elkaar als teamgenoten dusdanig moeilijk te maken.

    • + 0
    • 26 apr 2013 - 16:18
  • Beide heren dachten even puur aan hun eigen belang, logisch, Perez had eindelijk de kans om zich te bewijzen en het beste doelwit was natuurlijk Jenson.
    Button wilde als ex kampioen op zijn beurt natuurlijk niet verslagen worden.
    Logisch dat het er even hard aan toe ging, alleen maar mooi.
    Nu inderdaad allebei netjes excuses aanbieden aan het team, en de volgende race nog veel harder knokken...;)

    • + 0
    • 26 apr 2013 - 16:24
  • Perez heeft zitten racen zoals het hoort, het is geen mietjes sport aub
    20-30 jaar terug ging het er veel harder aan toe!
    www.youtube.com/watch?v=RvaMa973S-A

    • + 0
    • 26 apr 2013 - 17:24
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Zo wat een duel man! Thanks.

      Leven en laten leven

      • + 0
      • 26 apr 2013 - 17:50
    • alflonzo

      Posts: 827

      +1 klassiekertje dit

      • + 0
      • 26 apr 2013 - 17:59
    • Mirani

      Posts: 2.934

      En dan klagen we over DRS, terwijl toen de slipstream veel effectiever was dan nu DRS is. Het gat wat Villeneuve dichtrijdt op het rechte stuk en vervolgens met blokkerende banden er voorbij. Het laatste is dan weer niet mogelijk met de Pirelli\'s van vandaag.

      Al blijft het natuurlijk een fantastisch gevecht om te zien. Beide doen alles ervoor om tweede te worden, zonder ooit het respect voor de ander te verliezen. :)

      • + 0
      • 26 apr 2013 - 19:10
    • Fanman

      Posts: 480

      Geweldig! Alleen een fragment uit 1979. 34 jaar geleden. Dat is wel heel vroeger. Geef mij nog tien à twintig fragmenten uit die periode en dan is het maatgevend. Misschien is het nu een incident.

      • + 0
      • 27 apr 2013 - 11:42
    • Misschien moet je dan ff gaan googlen of youtuben Fanman, want dat zie je dat het er zo aan toe ging in die dagen. Misschien niet zo vet als dit fragment, maar ze waren er zeker wel.

      • + 0
      • 27 apr 2013 - 11:51
    • alflonzo

      Posts: 827

      Mooi man die slipstreamgevechten, veel beter dan drs want dit werkt altijd :) en blijft ook niet vastzitten :)

      • + 0
      • 27 apr 2013 - 12:46
    • Leven en laten leven? Ze hebben minstens 3x ontzettend veel geluk gehad gewoon. Prachtig duel, maar met leven en laten leven heeft dit niets te maken.

      • + 0
      • 27 apr 2013 - 17:20
  • mclarenftw

    Posts: 84

    Je hoeft je ook nergens voor te verontschuldigen Perez, je hebt een mooie race laten zien.
    Het was een mooi gevecht en nergens om je voor te verontschuldigen, als er uberhaupt iemand is die zich moet verontschuldigen is het de heer Button zelf.
    Ik hoop dan ook niet dat McLaren nu ook ineens teamorder gaat uitvoeren.

    • + 0
    • 26 apr 2013 - 17:45
  • alleen hierom heb ik Massa nog steeds hoog zitten..

    www.youtube.com/watch?v=0O1AwFKqjz4

    • + 0
    • 26 apr 2013 - 18:12
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Verontschuldigen dat je racet terwijl je F1-coureur bent?! Het wordt al bijna normaal gevonden...

    • + 0
    • 26 apr 2013 - 18:22
    • @rudi84: tsja waar gaat dit eindigen....

      • + 0
      • 26 apr 2013 - 19:08
  • TJ.

    Posts: 758

    Storm in een glas water. Proberen we hier weer een Vettel-schandaal van te maken?

    • + 0
    • 26 apr 2013 - 19:18
  • KensiB

    Posts: 931

    Sergio Peréz moet gewoon doorgaan waar hij mee bezig was. Als je op je lauweren blijft rusten kan je gepakt worden.

    • + 0
    • 27 apr 2013 - 11:32
  • terazino

    Posts: 607

    Baasje kreeg kritiek en vatte de koe bij de horens. U nu is het weer niet goed. Wat een pannenkoek zou het zijn als hij wel zn excuses aan had geboden. Dit is racen!

    • + 0
    • 27 apr 2013 - 11:41
  • gp

    Posts: 4.194

    Lijkt me een beetje sensatie titel. Perez geeft aan dat hij zich niet verontschuldigd heeft tegen Button omdat dat niet nodig was. Dat is iets heel anders dan weigeren.

    • + 0
    • 27 apr 2013 - 20:01

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land GB
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, GB
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit