user icon

Mercedes blijft vasthouden aan teamorders wanneer nodig

  • Gepubliceerd op 13 apr 2013 13:32
  • comments 18
  • Door: Kenney Lybeer
Mercedes zal teamorders blijven gebruiken, dat zeggen teambaas Ross Brawn en hoofd van Mercedes Motorsport Toto Wolff. Het bericht is tegenstrijdig tegen de roep van Niki Lauda, hij zei dat Mercedes geen teamorders meer zou uitvaardigen.

"In alle eerlijkheid, Niki wil zoals iedereen van ons de rijders zien racen," klonk het bij Brawn. "Niemand van ons houdt van teamorders, het is iets dat in zeldzame situaties de beste oplossing is voor het team. In zeldzame situaties zullen we ook weer tot dezelfde conclusie komen, maar we willen wel dat de rijders tegen elkaar racen."

Wolff: "Er is maar één order in het team en dat is dat we de rijders willen zien racen. We racen namelijk voor de toeschouwers en de fans, niet alleen voor ons. Soms is het echter nodig om tussen te komen vanaf de pitmuur, als de rijders een technisch probleem hebben bijvoorbeeld en er een risico bestaat dat de auto stuk gaat. Ook is er de mogelijkheid dat aan het einde van het seizoen één rijder nog kans maakt op het kampioenschap, dan zien we wel of we tussenkomen."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • nodig... komop we beginnen net...

    • + 0
    • 13 apr 2013 - 13:56
    • Dit zijn geen teamorders om één coureur boven een ander te stellen maar puur in het belang van het team. De punten van de eerste GP zijn net zo veel waard als de punten van de laatste GP...

      • + 0
      • 13 apr 2013 - 20:59
  • Kennie

    Posts: 2.577

    Dit begint ook op een te grote verzameling kapiteins op één schip te worden. ga of eens vergaderen met z\'n allen en praat als één team of zwijg. Begint op RB te lijken zo

    • + 0
    • 13 apr 2013 - 14:00
  • Arie_f1

    Posts: 2.847

    Eerst toen ik dit las dacht ik, nee hé. Jeetje (om even een ander woord te gerbuiken)
    Teveel mensen met een eigen mening die verschillende dingen roepen, teveel kampiteins.

    Nadat ik het bericht lees kan ik het toch wel enigszins nuanceren.
    Net als Wolff zegt: Teamorders zullen we alleen toepassen wanneer een van de wagens technische problemen heeft. Zoiets dergelijks, met gelijke strekking, zei Lauda ook tegen de BBC. Eigenlijk niet al te veel denk ik om ons druk over te maken.

    Alleen te hopen voor Rosberg dat Brawn geen heimwee krijgt naar de oude tijden ;)

    • + 0
    • 13 apr 2013 - 14:21
    • Kenney

      Posts: 2.218

      Hij heeft die heimwee al, Maleisië was erover vind ik, dat gaf zelfs Hamilton toe op het podium. Wolff zegt het wel, maar zoals in Maleisië zou niet meer mogen gebeuren. Als het er ooit op aankomt dat ze beiden technische problemen hebben of beide met te weinig brandstof rondrijden, blijf dan maar op je plaats inderdaad. :)

      • + 0
      • 13 apr 2013 - 14:41
  • sailor

    Posts: 10.753

    Wat een zwak team zeg.
    Ze gaan dus weer altijd teamorders toepassen en geloof me niet alleen 1 van de autos een probleem heeft.
    Ik weet wel zeker dat ze ook een teamorder gaan toepassen onder het motto \" we dachten dat 1 van onze autos een probleem had\" me de nadruk op dachten...

    • + 0
    • 13 apr 2013 - 15:53
  • Bsafranky

    Posts: 629

    Wat n heilig gezeur allemaal. Welk team geeft geen teamorders als het erop aan komt. Ook iets heeeel logisch. Natuuuurlijk wilt iedereen gewoon het pure racen zien. Aan de andere kant, het is een miljoenen circus, en als er miljoenen verloren kunnen gaan dan probeert een team het natuurlijk te voorkomen, en terecht!
    Tevens: ,,We willen puur racen zien!\" Jazekers! DRS, KERS, Pirelli (op verzoek van FIA) en tig van regelementen wat het allemaal belemmert, ja ja puur racen...

    • + 0
    • 13 apr 2013 - 16:15
  • mmm Lauda was toch duidelijk,geen team orders meer....

    • + 0
    • 13 apr 2013 - 17:15
    • Lauda is altijd duidelijk met z\'n grote waffel. Er komt alleen erg vaak pure onzin uit.

      • + 0
      • 13 apr 2013 - 17:56
  • GPGERT3

    Posts: 2.368

    Lijkt me duidelijk: Zolang Hamilton op kop rijdt en Nicolientje er vrolijk achter aan blijft huppelen is er niks aan de hand en zijn er geen teamorders. ;-)

    • + 0
    • 13 apr 2013 - 17:51
    • sailor

      Posts: 10.753

      Ja dat hadden we wel de laatste wedstrijd gezien , Nicolientje was even een pak sneller als Hamilton en kon Hamilton makkelijk inhalen en wat gingen ze toepassen , juist ja een teamorder.

      • + 0
      • 13 apr 2013 - 17:56
    • cartinho

      Posts: 307

      Nicolientje was idd sneller maar niet genoeg om Hamilton zo makkelijk te passeren zoals jij hier aangeeft.

      Maar ik ben ook geen fan teamorders vooral zo vroeg in het seizoen...

      • + 0
      • 13 apr 2013 - 18:18
    • sailor

      Posts: 10.753

      Op een recht stuk met DRS was in no time gebeurt.
      Het leek alsof Nico niet veel sneller was , maar dat kwam ook omdat Nico Hamilton gewoon niet mocht inhalen , maar als Nico groen licht kreeg van het team was het een heel eenvoudig voor Nico geweest

      • + 0
      • 13 apr 2013 - 18:40
    • Concalves

      Posts: 505

      @Sailor, ga nou niet door man, Rosberg is een goede kerel maar hij had Hamilton al 2 keer in gehaald en 2 had Hamilton die positie terug gepakt

      • + 0
      • 13 apr 2013 - 19:30
    • Als er geen teamorders waren had Hamilton Rosberg echt niet achter zich gehouden. Als je de onboard beelden bij Rosberg bekeek zag je gewoon dat hij aan het cruisen was. Hij hield extreem in. Hamilton moest de laatste paar ronder sowieso rustiger aan doen om niet helemaal zonder benzine te komen staan.

      • + 0
      • 13 apr 2013 - 21:56
    • sailor

      Posts: 10.753

      Waarom gaf Hamilton na de wedstrijd duidelijk toe dat Rosberg dat podium had verdiend , vertel mij dat eens.

      • + 0
      • 13 apr 2013 - 23:01
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Heel simpel

      Iets sneller zijn (omdat Lewis benzine moest sparen) en er voorbij zijn 2 aparte dingen.

      • + 0
      • 13 apr 2013 - 23:45
  • Mirani

    Posts: 3.007

    Geen nieuws?

    • + 0
    • 14 apr 2013 - 10:43

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar