user icon

Pascal Wehrlein: "Een wens gaat in vervulling"

  • Gepubliceerd op 10 feb 2016 10:36
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra

Pascal Wehrlein heeft tegenover Sport Bild min of meer bevestigd dat hij komend seizoen de eer van Manor Racing verdedigt. De regerend DTM-kampioen zal bij de Britse renstal debuteren in de Formule 1. Een officiële aankondiging wordt later vandaag verwacht.

Wehrlein: "Toto Wolff van Mercedes heeft me enorm geholpen en daar ben ik hem zeer dankbaar voor. Een wens gaat in vervulling, een droom komt uit. Sinds ik op 6-jarige leeftijd voor het eerst een Grand Prix bijwoonde, wilde ik een Formule 1-coureur worden."

Hij kiest waarschijnlijk voor 94 als zijn startnummer. Wehrlein is in 1994 geboren en veroverde met het nummer 94 op zijn auto de titel in de DTM in 2015.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Mooi. Ben benieuwd waartoe de Manor in staat is dit jaar. Ik hoop dat Rossi dat andere stoeltje krijgt.

    • + 1
    • 10 feb 2016 - 10:43
    • Ja want Rossi is een toptalent ... er zijn er andere die veel meer kunnnen laten zien dan Rossi .. die het meer verdienen ook..

      • + 0
      • 11 feb 2016 - 08:24
  • Ik hoop dat zijn talenten voldoende naar voren komen in die auto. Toch een van de talenten die een goede kans verdiend in de F1.

    • + 1
    • 10 feb 2016 - 10:44
  • Is hij nu een pay drivet of niet? Dat lijkt me voer voor ern discussie hier! Ik vind zelf van niet. Mercedrs gelooft in hem en ziet zijn talent. Daarom hebben ze hem ondergebracht in de F1.

    • + 1
    • 10 feb 2016 - 11:34
    • In principe is iedereen een pay driver. Mclaren heeft voor Hamilton betaald en Red Bull voor Vettel. Wehrlein neemt sponsorgeld van Mercedes mee naar Manor. Dus wanneer ben je wel en niet een paydriver? Als je als independant rijder zonder steun meteen ergens in kan stappen zonder te betalen? Want als dat het geval is, dan is Roberto Merhi volgens mij de laatste niet pay driver.

      • + 1
      • 10 feb 2016 - 11:46
    • Wat mij betreft ben je pas een Pay Driver als je ondanks een gebrek aan talent, jezelf toch inkoopt in een Formule 1 team. Ik denk dat Wehrlein met een DTM titel wel recht heeft op een kans in de F1, dus ik zou hem niet die stempel opleggen.

      • + 0
      • 10 feb 2016 - 13:48
  • Ik hoop dat ze Toro Rosso niet om de oren rijden. Een goed technisch team, een beul van een 2016 specs Mercedes, dat kon nog wel eens een enorme hindernis voor de stiertjes worden

    • + 0
    • 10 feb 2016 - 11:36
    • NicoS

      Posts: 12.297

      Wees niet bang, ook dit seizoen zal Manor vooral in de achterhoede te vinden zijn.
      Wellicht kunnen ze de concurrentie aangaan met Sauber en Haas, maar meer zal er vermoedelijk niet in gaan zitten, en dat is voor hun al een giga vooruitgang t.o.v. vorig seizoen.

      • + 0
      • 10 feb 2016 - 12:12
    • Carrinthe

      Posts: 877

      IK ben daar nog niet zo zeker van Nicos. Nu ze de beste motor van het veld er in hebben denk ik dat ze nog wel eens verrassend uit de hoek kunnen komen. Ik denk dat ze komend seizoen in ieder geval sneller zullen zijn dan Sauber en Haas en met 50+ pk meer gaan stoeien met TR, RB en Renault.

      • + 0
      • 10 feb 2016 - 14:28
    • NicoS

      Posts: 12.297

      We zullen zien, maar ik geloof niet dat Manor de stap naar het middenveld maakt.
      Indien dat wel zo zou zijn, neem ik mijn petje voor Manor af, dan hebben ze echt een wonder verricht.

      • + 0
      • 10 feb 2016 - 15:10
  • Ik denk Wehrlein/Haryanto als Lineup

    • + 1
    • 10 feb 2016 - 11:54
  • Ed Drop

    Posts: 164

    Mooi ze kiezen in ieder geval voor 1 talent.

    • + 0
    • 10 feb 2016 - 12:49

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 18 okt 1994 (26)
  • Geb. plaats Sigmaringen, Duitsland
  • Gewicht 61 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar