Officieel: Van der Garde verzekert zich van racezitje bij Caterham
- Gepubliceerd op 01 feb 2013 15:42
-
136
- Door: Rob Veenstra
Van der Garde dankt zijn zitje mede aan de inbreng van een aardige som geld. Marcel Boekhoorn en consorten tasten diep in de buidel, ze betalen naar verluidt zo'n 10 miljoen euro voor de plek bij Caterham. Van der Garde kon voor minder geld ook bij Marussia terecht, maar hij slaat Caterham hoger aan. Deze aankondiging betekent een (voorlopig) einde aan de Formule 1-loopbaan van Heikki Kovalainen en waarschijnlijk ook van Vitaly Petrov.
Van der Garde: "Ik ben in de wolken met deze bevestiging van mijn racestoeltje bij Caterham. Ik ben Cyril Abiteboul, Tony Fernandes, McGregor en iedereen die bijgedragen heeft om dit mogelijk te maken dankbaar. Ik weet dat ik klaar ben voor de Formule 1. Al het werk dat ik in mijn carrière heb verzet betaalt zich nu uit. Vorig jaar heb ik mezelf helemaal in het team genesteld en nu mag ik verder leren op het hoogste niveau. Laat het echte werk maar beginnen!"
Trending nieuws
-
Steun voor Red Bull na brandbrief van Brown
David Coulthard heeft hard uitgehaald naar McLaren-CEO Zak Brown. De Amerikaan stuurde onlangs een open brief naar de...
22 jun 2026 12:09 -
Ocon legt uit hoe F1-coureurs denken over toekomst Verstappen
Esteban Ocon stelt dat de Formule 1-coureurs zich geen grote zorgen maken over een naderend pensioen van Max Verstapp...
22 jun 2026 11:22 -
Steiner snoeihard over Aston Martin en Honda: "Dit is onacceptabel"
Guenther Steiner blijft erg kritisch op de motor van Honda. Aston Martin heeft in Monaco het eerste punt van het seiz...
22 jun 2026 10:09 -
Tijdschema GP Oostenrijk Zo laat komt Verstappen in actie op Red Bull-Ring
Na een weekend zonder Formule 1 maakt de koningsklasse zich op voor de Grand Prix van Oostenrijk. Op de iconische Red...
22 jun 2026 12:46 -
Norris jaagt op McLaren-prestatie van Hamilton
Lando Norris komt steeds dichter en dichterbij een bijzondere McLaren-prestatie van Lewis Hamilton. Als Norris in de ...
22 jun 2026 10:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Marussia
- Basis Banbury, Rusland
- Max Chilton 4
- Jules Bianchi 17
- Jules Bianchi 22
- Max Chilton 23
- Will Stevens 28
- Alexander Rossi 53
- Roberto Merhi 98
19.771 reacties op Marussia
0 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Marussia

Reacties (136)
Login om te reagerenPosts: 7.074
YESS!!!!!!
Posts: 3.146
SUPERRRRRRRRRR
Posts: 2.263
Hoera!
Posts: 271
Echt super
Posts: 1.503
Mooi.
Posts: 94
Woehoeee!!
Posts: 9.505
Leuk, nu maar hopen dat hij Pic de baas kan en misschien voor een iets beter team kan gaan rijden in de toekomst.
Posts: 302
Goed nieuws!! Ik hoop dat hij wat mooie dingen laat zien :) Hopelijk is de Caterham ook tot wat mooie dingen in staat (met als eerste stap zo vaak mogelijk Q1 overleven).
Posts: 5.887
Leuk! Hopelijk maakt Caterham een fatsoenlijke auto en wie weet kan hij een puntje scoren. Het is in ieder geval weer leuk voor ons Nederlanders.
Posts: 2.263
Is toch helemaal top dat we eindelijk weer een Nederlander in de Formule 1 hebben. Hopelijk is Nederland dit keer wat positiever dan bij voorgaande coureurs.
Posts: 2.277
dat moet toch niet zo moeilijk zijn;)
Posts: 9.505
coureur of coureurs?
Posts: 12
Giedo 1 woord: GEFELICITEERD!
Posts: 2.277
netjes Giedo, gefeliciteerd aan al zijn fans
Posts: 2.877
Heel mooi voor Giedo, het is hem gegund!
Lees net ook dat volgens bronnen Giedo ook bij Marussia aan de slag kon, voor veel minder geld, maar heeft men gekozen voor Caterham omdat ze verwachten daar hoger mee te scoren
Posts: 355
Dat is niet echt logisch als Razia 15 miljoen meeneemt naar Marussia en vd Garde betaald 10 miljoen bij Caterham. In dat geval doet Marussia zich wel erg veel tekort want minimaal 5 miljoen. Razia is was ook runner up in de GP2 dan lijkt het me sterk dat ze als noodlijdend team akkoord gaan met bijv een 7 miljoen minder voor een vd Garde.
Posts: 2.847
Mooi zo ! Super, fantastisch ! Pak je kans Giedo !
Hoop dat het nog steeds zo is, wanneer we in Melbourne zijn. Zin in het nieuwe seizoen en leuk om naar Spa te gaan en een Nederlander weer in een F1 wagen te zien !
Posts: 30
ORANJE BOVEN:))
Posts: 9.176
Hoezee, hoezee, hoezee
Posts: 1.531
Proficiat Giedo!
Komend seizoen knallen en laten zien dat je je plekje in de F1 waard bent!
Posts: 3.592
Leuk voor \'m, maar ben geen groot fan van \'m helaas... Wil niet zeggen dat ik \'m dit dit gun natuurlijk, en ik zal best wel blij zijn als ie goede prestaties neerzet.
Enfin, nu maar hopen dat ie wel een deuk in een pakje boter kan rijden en iig z\'n teamgenoot kan verslaan (Pic), want dat is stap 1.
Posts: 925
Eindelijk! Ik gun het hem van harte. Als echte Ollander ben ik wel nieuwsgierig hoeveel (sponsor)inbreng dit kost?
Hoe dan ook succes!
Wie weet, als hij in de loop van het seizoen Pic de baas zou worden, dat er nog een toekomst in het avontuur zit ook. Hoe dan ook, so far so good!!
Posts: 4.951
10 miljoen volgens De Telegraaf.
Posts: 925
Oke, bedankt. Heb het zo niet terug kunnen vinden, maar lijkt me wel het minimum.
Nu maar hopen dat het meer oplevert dan een seizoentje achterin ronddobberen, maar dat zou Giedo zelf in de hand moeten hebben (uitgaande van gelijkwaardig materiaal tov teamgenoot).
Nogmaals, in principe erg leuk, weer een NL in de F1!!
Posts: 105
Dit had ik eerlijk gezegd echt meer verwacht, maar top, leuk man!
Posts: 8.908
Loon naar werken voor Giedo!
Allereerst zijn velen doorgebroken tot de F1 waarvan hij in andere klasses niet per definitie de mindere was qua talent. Sinds 2007 schurkt hij al tegen de F1 aan en zijn weg er naar toe was alles behalve makkelijk. Na een relletje als testrijder met zowel Super Aguri als ook Spyker/FIF1, was zijn droom verder weg dan ooit. Nu naar 4 jaar hard werken en de nodige tegenslagen in de GP2 heeft hij eindelijk zijn beloning voor het harde werk, zijn professionele houding en doorzettingsvermogen.
Gefeliciteerd Giedo, leef je droom!
Wellicht wordt je de nieuwe Webber, maar het kan ook een nieuwe di Grassi worden. Het is aan jou om iets met deze droom te doen en er iets moois van te maken. Wordt het een droom van 1 seizoen of is dit de eerste stap naar meer!
Posts: 2.734
Weinig aan toe te voegen Lars, het is precies hoe ik er ook over denk.
Posts: 1.524
KENWEL@
Sorry,maar wil hier nog even op terugkomen.
Gistermorgen een telefoontje met zakenpartner X die ook zaken doet met Y,en die Y zou niet te spreken zijn volgens zijn secretaresse,omdat die in Engeland gesprekken moest voeren,voor een bepaalde partij.
Na wat heen en weer praten,komt er wat los bij X,waarop ik die noem als (bron),en maak ik een bepaalde conclusie,die ik op deze site zo bracht;
(Volgens een bron,is Caterham in afwachting op de beslissing bij FI.
De zak met geld van Senna is daar mischien wel belangrijker,dan de Ferrari motoren voor 2014 (Bianchi).
Het leek bij de bron over te komen,dat ze liever hun testrijder aanstelden,alleen die zak geld uit Brazilie is toch ook wel welkom,dus mischien zit het vast op 1)als Senna naar FI gaat,dan Giedo, 2)als Bianchi tekend,dan gaat Senna tekenen bij Caterham,al zijn de investeerders daar niet zo blij mee bij een achterhoede team veel geld neer te telllen).
Moest hierop reageren als \"geklets uit de nek\".
Beetje goedkoop,maar ach......klopte dus wel
Posts: 10.412
Eindelijk weer een nederlandse vlag te zien...
Posts: 194
Die opmerking over Marussia... is dat on of off the record?
Posts: 758
Welke opmerking?
Posts: 7.177
ok dan:P Nu goed doen :)
Posts: 4.951
Ben blij voor die jongen. Nog even een exclusief interview voor F1Today en laat \'m daarna maar met rust, kan hij zich in alle rust voorbereiden op het seizoen.
Posts: 666
Groen past bij zijn rijstijl, de komkommer...
Posts: 8.908
hahaha grappig!
Vooral van iemand die de naam gebruikt van een coureur die de F1 heeft gehaald door hard werken en niet door uitsluitend klinkende resultaten. Welke met enig mazzel en juiste budget in de F1 wist te komen en door politiek gekonkel een stoeltje wist te bemachtigen bij een potentieel topteam.
Giedo verdiende een eerlijke kans op basis van zijn inzet, talent en resultaten. Deze kans heeft hij nu gekregen en hij moet er iets van gaan maken. Hij kan zich niet meer verschuilen achter dat het nooit gelukt is.
Wordt het Top of wordt het Flop? It\'s up to him, the Game is on.
Posts: 1.510
Ga dit soort onzin lekker op een Belgische site verkondingen.
Posts: 2.847
Idd.. goede onderbouwing ! Rijd iedereen in de weg en heeft natuurlijk al helemaal geen verstand van raceauto\'s...
At least not a bad second driver, I think !
Posts: 1.524
Wat,als Giedo een komkommer is,dan is Webber zeker een pannekoek,en wel de eerste(is altijd mislukt).hahaha
Posts: 2.277
1 jarig contract?
Posts: 1.524
Met een tweezijdige optie voor 2014.
Posts: 4.175
GEFELICITEERD GIEDO ! HET IS JE GEGUND. LOON NA HARD WERKEN, EN LEUK VOOR DE NEDERLANDSE AUTOSPORT FANS !
Posts: 2.567
McGREGOR IS BLIJ!!!!!!!
Posts: 7.033
Helemaal top dit!!! Veel succes Giedo. Pic moet te verslaan zijn.
Posts: 8.908
Vertrekt McGregor nu als sponsor bij Williams of blijven zij ook daar sponsor?
Wel jammer overigens dat een bedrijf als TW Steel kiest voor een team als FIF1 en niet Frijns steunt bij Sauber en daar instapt.
Posts: 7.074
misschien blijven ze daar wel,zou voor giedo niet verkeerd zijn
Posts: 1.887
Niet zo raar hoor, want Sauber heeft al Certina als sponsor....
Posts: 758
Ik had eerst nog een klein sprankje hoop dat het een met het ander te maken had, en Giedo bij Force India zou rijden:P
Posts: 3.846
Helemaal eens Lars,maar zo zijn er wel meer Nederlandse bedrijven die hun geld liever in een team steken dan een Nederlands coureur te steunen.
Randstad,ING en nu weer TW Steel.
Wanneer komt er nou eens een echt grote sponsor die Fijns of Melker aan een zitje probeert te helpen i.p.v. op safe te gaan en in een F1-bedrijf te investeren!
Het zal wel in de Nederlandse bedrijfscultuur zitten om vooral geen al te grote risico\'s te nemen.
Posts: 17.675
TOP!!!
Eindelijk weer een Nederlander in de F1, heeft even geduurd, nu die Pic nog even snot rijden :-)
Posts: 7.074
lees net wat reactie op caterham twitter,maar sommige zijn echt boos hahaaha
Posts: 7.033
Denk dat de meeste Razia het liefst hadden gezien.. Maar dat zal ons een zorg wezen. Ik vind het in iedergeval weer eens leuk dat er een NLer mee rijd in de F1!
Posts: 3
Ze zijn echt boos! meer negatieve reacties dat positieve!
Posts: 8.908
Het zijn voornamelijk Russische reacties die het niet kunnen waarderen. En dat is ook begrijpelijk. Zij zijn overtuigd van de kwaliteiten en talent van Petrov en zien in hem de beste keus voor Caterham.
Dat zou kunnen, alleen jammer dat de sponsoren niet altijd even betrouwbaar zijn gebleken als handelspartner.
Giedo heeft het zelfde, zo niet meer talent als Petrov en zijn sponsoren staan te boek als loyaal en betrouwbaar. Ze geven een redelijke som geld en betalen op tijd. Voor Caterham dus een betere keuze en Giedo heeft zich vorig jaar goed binnen het team weten te positioneren.
Posts: 1.308
dus, caterham kiest voor het geld dat gvd meebrengt. Zou da ook betekene, dat caterham, hopeloos, op zoek is naar geld
Posts: 2.277
@bengelke
Als ze alleen voor het geld giedo hebben gekozen konden ze net zo goed ma (Chinees van hrt) kunnen kiezen, aangezien hij 3x zoveel mee zou brengen.
Posts: 1.525
Bengelke: F1 wel gevolgd de laatste jaren of beter gezegd uberhaupt ooit? Bij de non-top teams, en zelfs die, is men altijd op zoek naar geld.
Posts: 69
Wat een fantastisch nieuws is dit!! Eindelijk weer een Nederlander in de formule 1.
Mijn dag kan niet meer stuk!
Posts: 4.175
Ik denk dat hij een wijs besluit heeft genomen om iets meer te betalen voor een Caterham stoeltje, dan voor minder geld bij Marussia te tekenen.
Hij kent Caterham, en Caterham kent hem, en Caterham is gewoon de beste keuze bij de achterhoede teams. En wie weet krijgt Caterham een wat betere klanten Renault dan afgelopen seizoen, dan kunnen ze zich wellicht beter meten met teams als Force India, Williams etc.
Ik ga maar eens mij kaartjes voor Spa bestellen, en een Nederlandse vlag bekladden met GO GO GIEDO !
Posts: 2.847
Haha, leuk idee. Nu ook zin om z\'n vlag te maken.
Zal eens rondkijken of ik die vlag tegen kom ;)
Posts: 67
wel vet! eindelijk weer is een Nederlander!! hij mag volgende week al meteen gaan testen.... ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan!
Posts: 1.308
Spijtig, want ik vond caterham zo een goed team, maar dat is pure zelfmoord......
Posts: 17.675
Het kost gewoon moeite jouw blijdschap te verbergen he? :)
Posts: 1.525
Gelukkig heeft D\'Ambrosio een erelijst waar je u tegen zegt :D
Posts: 2.277
@tearitup
Spa 2011 blijft me nog steeds bij, wat een talent! ;-)
Posts: 1.524
Die Belgische Jerommeke,als je die bij een team als Lotus heb,dat is pas zelfmoord bedoel je!!!!
Posts: 636
Eindelijk eens verrassend nieuws op Formule 1 gebied. De vlag kan uit. Wat een heerlijke kater voor Bernie Ecclestone en Vitaly Petrov!!
Laten we hopen op een spannende achterhoede strijd volgend jaar. Pic is de meest ervaren achterhoede coureur. Met maar liefst ÉÉN jaar Formule 1 ervaring. Het gaat nog leuk worden.
Posts: 2.418
Ik moet toegeven dat ik niet altijd even positief ben geweest over VD Garde. Hij zal ook zeker geen toekomstig wereldkampioen worden in de F1. Het zou me zelfs verbazen als hij bij een beter team terecht komt, maar ik word graag gecorrigeerd. Hij doet ook niet onder voor Petrov, denk ik.
Ik ben wel blij dat hij het zitje heeft gekregen. Het is toch altijd mooi om weer een landgenoot in de hoogste klasse van de autosport te zien. Frijns en Melker zitten er ook al aan te komen. Nog even en we nemen de plek van de Duitsers over als hofleverancier in de Formule 1. ;)
Posts: 3.224
@lars 75 helemaal met je eens tw steel had frijns ook kunnen helpen maar zien natuurlijk liever het grote geld uit india dan een supertalent helpen.
Posts: 1.524
JACKY@
Ook Unilever,bij Lotus (REXONA),Randstad bij Williams,moesten zich schamen,geef Frijn snu eens een kans!
Posts: 87
Proficiat noorderburen
Posts: 2.277
Hier kan bengelke nog wat van leren!
Succes met stoffel dit seizoen in de wsr, getalenteerde rijder !
Posts: 2.095
dank u
Posts: 1.524
Leuk,het komt met jullie talenten ook wel goed,Stoffelke de volgende Belg in de F1?
Zou leuk zijn,want talent heeft hij zeker.
Posts: 7.320
ik ga hier nu niet zitten zuurpruimen en ik lift graag even mee op jullie enthousiasme. :-)
Posts: 10.070
Nee man, dat moet je ook niet doen, ik kan me voorstellen dat dit voor de Nederlandse F1 fans helemaal geweldig is, het is toch een landgenoot in de koningsklasse, dat is toch super.
Tuurlijk gaat hij niet voor overwinningen, maar de strijd in het achterveld is ook vaak heel interessant, daar moet je Giedo op beoordelen vind ik, en bovendien lijkt het me een hele symphatieke gozer, hoge gunfactor.
Ik wou dat er een Italiaanse coureur een zitje had, maakt me niet uit bij welk team, je kijkt toch anders naar zo\'n race, met een soort van trots dan bedoel ik.
Posts: 2.847
Zach net je reactie van gisteren. (dat mijn reactie nog door mag komen van de topic van gisteren over die speculatie.. )
Super dat je ons nog een paar goede dagen gunt ! :)
Posts: 2.847
Super van je Zeswieler !,
dat je ons nog een paar dagen geluk gunt.. ;)
Had een reactie geschreven op gisteren die ik nu pas las, maar blijkbaar niet doorgekomen. Zal het nog eens proberen..
Posts: 10.412
Ach Monaco Bied aan elke rijder een kans..
Posts: 2.277
@ alonso fan
wat hoop ik toch op een regenrace op Monaco!
Posts: 96
Dit is heel goed nieuws :). Kan niet wachten tot het seizoen weer begint !
Posts: 3.077
Mooi dat het hem is gelukt. Ik gun het hem zeker en daarnaast geeft het altijd iets extra\'s wanneer een Nederlander in F1 rijdt. Of ik voor hem zal juichen? Dat zal aan hem zelf liggen, Giedo zal toch leuke dingen moeten laten zien met zijn Caterham.
Maar ook voor ons fans vind ik het leuk. Tenminste, als er een Giedo van der Garde-effect komt, want daar hoop ik toch wel een beetje op.
Posts: 2.368
Hallelujah! Geweldig Giedo. We zijn zo trots op je!
Posts: 12.432
Zelfde hossana stemming als toen Alberts de F1 inkwam en ik kan me nog goed herinneren hoe de juichers( van toen en nu) hem daarna compleet afzeken. Gelukkig voor van der Garde dat er niet meer getankt hoeft te worden.
Wel leuk voor van der Garde een mijlpaal is het zeker. Eén zin klopt alleen niet en dat is waar hij zegt dat al het werk zich nu uitbetaalt....27 jaar en door 10 miljoen neer te leggen kan hij dat stoeltje krijgen bij een team dat nog slechter is dan waar Albers voor reed. Ik hoop het voor hem maar vrees dat hij het niet lang gaat volhouden. En dan zal hij wederom door alle juichers hier worden uitgekost.
Posts: 3.592
Nu heb ik van der Garde niet heel hoog zitten, maar nog altijd hoger dan Alberts, dus wellicht valt het straks mee.
Posts: 1.524
Lekker positief,als je zijn C.V globaal bekijk,dan is er mischien wat van te zeggen,maar als je hem in zijn carriere vanaf de karts van dichtbij meegemaakt heb(bijna geen budget en toch winnen),dan zijn er heel wat rijders,die echt wel minder zijn hoor,ook in de F3 waar hij met bolides moest aantreden,die met plakplaatjes aan elkaar hingen,terwijl anderen bij topteams hem maar net voorbleven,of hem zelfs niet konden houden.
Als hij een Duitser was geweest,dan had hij allang gereden.
Vergelijk met Albers gaat dus niet op!!!
Posts: 18.535
Bedoel je dan dat jaar in de F3 waarbij zijn teamgenoten 1 en 2 werden en hij slechts 6de?
Echt, ik ben zo blij voor GVDG dat ie mag rijden in de F1, maar voor jou ben ik dat dus echt niet.
Posts: 1.524
RUTH@
Was al bang,dat je niet meer op de site kwam,gelukkig.....
Over dat seizoen F3?ja,had hij toevallig een dipje,net zo als jou Benz coureur Hamilton dat had recent!
Je hebt een punt.
Posts: 1.524
RUTHje@
Hoop je op Spa tijdens de Grand Prix 2013 te ontmoeten, heb je een 0/0 kaart of een 0/1,want zulke hoge gasten zullen toch niet ergens in de heuvels zitten,toch?hahaha.
Hoe spreken we af? De motorhome van Hommerson,of die van Giedo?
Posts: 13
Heerlijk, eindelijk gelukt! Ik wens Giedo het van harte en al zou hij geen deuk in een pakje boter rijden, dan nog is hij één van de weinigen die de eredivisie van de autosport gehaald heeft. En alleen dat maakt het al erg bijzonder. Veel succes en vooral; geniet!
Posts: 1.308
hij heeft het ook ma gehaalt, via zen rijke schoonpapa ;-)
Posts: 2.277
Hoppa, dat gaan we weer bengelke! Hoe kwam d\'ambrosio dan bij marussia terecht? Om zijn uitzonderlijke talent zeker;-)
Posts: 81
Geweldig nieuws alleen erg jammer dat formule 1 nu niet meer op rtl 7 komt maar achter de decoder gaat.kan gelukkig wel de duitse rtl en bbc ontvangen.
Posts: 3.846
Ach best leuk dat Giedo het gelukt is om zich in te kopen bij Caterham,maar had toch liever Frijns in zien stappen bij Sauber of bij FI,maar die heeft de knaken niet en daar draait het toch allemaal om.
Ook Melker had ik liever in de F1 gezien dan vd Garde,is niet alleen een stuk jonger,maar heeft veel meer potentie dan \'\'onze\'\' Giedo.
Posts: 1.308
dus, caterham kiest voor het geld dat gvd meebrengt. Zou da ook betekene, dat caterham, hopeloos, op zoek is naar geld?
Posts: 2.847
En ene Rous wilde nie zoviel geld betale... Makes sence Bengelke ;)
Posts: 758
Zou je niet een andere afkorting gebruiken voor Giedo van de Garde? Mafkees.
Posts: 2.847
Idd. Zie het nu pas.
Deze afkorting mag wel ofzo ? Geen filter, geen ban..
Ziek man ! Triest dat je als een kleuter gedraagt. Doe eens normaal en stop met die afkorting ! Giedo of vdG is niet zo moeilijk.
Posts: 2.277
Bengelke, jammer voor je dat d\'ambrosio geen stoeltje heeft en vd garde wel, jullie hebben een prachtige GP, dus niet zo zuur aub.
Posts: 1.524
Nee,GEMII CAPITAL,anders was Jerommeke niet verder gekomen dan de Lada cup
Posts: 247
Ik zat er gelukkig mooi naast een paar daagjes terug, Giedo als racecoureur in de F1! Alleen voor zijn doorzettingsvermogen kan ik zeer veel bewondering opbrengen. We zullen zijn resultaten even af moeten wachten, maar een gebrek aan toeweiding is het probleem iig niet.
vanavond zit Giedo trouwens bij Pauw&Witteman, ik ben benieuwd naar zijn verhaal!
Posts: 2.277
Dat wordt weer zo\'n half geïnformeerd gesprek , vergelijkbaar met RTL sport inside, toen ging het over Frijns en klopte de helft niet.
Toch ga ik kijken;-)
Posts: 105
@ plukjee92
Haha, ik ook... :-)
Posts: 800
ho ho ho van der Garde, nou geen Albersiaanse fouten gaan maken.
Jij bent er klaar voor ???
Dankzij een bom duiten jongeman, let daar wel op.
Kijk als je racekwaliteiten was uitverkoren .....
Nu eerst maar eens afwachten of je die 10 miljoen waard bent.
Posts: 7.074
wat loop je nou te zeuren?
Posts: 12.432
Dus iemand heeft een andere mening en loopt dus te zeuren?? Hahaha Wat loop jij nou te zeuren gast.
Posts: 7.074
het is puur de toon,ja we weten dat giedo geld heeft moeten lappen,maar dat doen ze allemaal,of dacht je dat senna/chilton/petrov/perez/alonso/pic voor nop mogen rijden
Posts: 2.847
Laat me hier beginnen, om antwoord te geven op je laatste zin. Geen enkele coureur is een bedrag in geld waard. Ze zijn allemaal inwisselbaar (mss niet voor ons als fans, maar zo is het wel ).
Maakt het feit dat hij geld meebrengt hem daarom slechter ? Wie kan zonder tegenwoordig. We leven in een crisis ! We kunnen nu helaas geen veld vol met Vettel\'s hebben rijden hè. Moet ook plek zijn voor de mindere goden. Ik vind hem naast de andere mogelijkheden wel weer vervrissend voor de F1. Denk dat zijn plek dik verdient is. Respectvol naar team, betrouwbaar, accelereert in snelheid en feedback (welke al goed is) en tot slot vorig jaar het GP2 team op sleeptouw genomen..
Ik respecteer overigens gewoon je mening ook als je geen fan bent.
Als laatst:
Mag Giedo niet zeggen dat hij er klaar voor is ? Waarom zou hij dat niet zijn ? Jaartje testrijder, mss een paar goede workeouts al afgerond en hoelang wachtte hij ook al weer voor deze kans ?..
Posts: 398
Sowieso vind ik je naam ruk; daarnaast vind ik je mening nog meer masturberen!
Posts: 7.074
kerel als je gefrustreerd bent prima,maar ga lekker ergens anders zeiken!!
Posts: 2.277
F1joris
kun je geen andere hobby zoeken waar je je agressie kwijt kunt, in plaats van hier meningen in de grond te boren, en als een klein kind te reageren?
Posts: 88
sorry voor de late reactie maar kon nu pas reageren GIEDO, Gefeliciteerd Jongen. Maak ons Trots maat.
Posts: 630
Hehehe wel leuk om sommige reacties te lezen. Wat Bengelke doet slaat natuurlijk helemaal nergens op en moet niemand echt serieus nemen. Hij is gewoon gefrustreerd dat er weer n hollander mee rijdt en geen Belg. Is voor ons hetzelfde als dat Nederland tegen Duitsland voetbalt op n belangrijk toernooi en \"wij\" verliezen in de allerlaatste minuut.
Voor de Nederlanders onder ons zijn de meeste reacties natuurlijk ook heel logisch. Het is makkelijker om iemand die bij een achterhoede team rijdt nu maar vast af te kraken want winnen gaat ie toch niet. Voor sommige anderen is het leuker om achteraf te kunnen zeggen:,, Zie je wel!\" dan toe te moeten geven dat hij toch te slecht was voor de F1.
Ik vind het allemaal kul! Waarom zou ik het Giedo NIET gunnen. Dat vraag ik me af. Omdat hij een \"miezerige\" 10 mln euro neer legt voor een zitje? Of dat een sponsor dat voor hem wilt betalen? Wie gaat mij zeggen dat Giedo er zelf niets voor heeft gedaan? Stond ie niet op het punt om de GP2 te winnen in 2011? Nee, het was \"net niet\". Is dat niet ook typisch Nederlands??? Net niet? Kunnen niet allemaal \"Sven Kramer\" zijn, toch?
Ik gun het hem in ieder geval van harte! En zal echt wel genieten als vdG een keer door Q1 komt door de pech van anderen. Hopen dat ie Pic verslaat en dan zien we wel verder.
Chapeau Guido! Laat het maar zien!
Posts: 7.074
kijk goed gezegd,gewoon lekker genieten,voor de mensen die dat willen
Posts: 2.847
Kan me helemaal in vinden.
Goed verwoord !
Posts: 2.277
Giedo was net geïnterviewd op pownews, best een grappig stukje, al was het niet erg serieus..
www.youtube.com/watch?v=3Ib9XgD6wb8&feature=youtube_gdata_player
waarschijnlijk is het terug te zien op programma gemist
Posts: 758
Je slaat denk ik de spijker op zn kop. Het is geweldig mooi dat er een Nederlander mee doet in de formule 1. Patrionisme heet dat volgens mij. En wij weten ook wel waarom-ie daar zit, en dat het niet waarschijnlijk is dat hij punten scoort. Maar het is toch mooi.
En, wat nog belangrijker is: voor hem is het toch ook een dream-come-through. Ik ga toch ook niet zeiken op \'jullie\' baan:P
Posts: 7.074
ben benieuwd,ff pauw en witteman kijken
Posts: 2.277
Ben ook aan het kijken, wat een drama weer met de politiek! Graaien en nog eens graaien . Nieuwe top bij SNS verdient 550.000 per jaar..schandalig en niet te verantwoorden.
Posts: 7.074
hou maar op,wordt met de dag slechter
Posts: 2.847
Bakje koffie om even door te bijten !
Posts: 758
Ik vind het mooi hoor:-)
Posts: 758
\"Ik kan je verzekeren dat hij (Vettel) op een groot aantal circuits een stuk sneller is.\"
Strijdlustig:P
Posts: 2.277
Lol historie van Nederlands in de f1!
Posts: 2.095
dat is leuk nieuws! nu hoop ik echt dat die nieuwe caterham per ongeluk bloedjesnel is ! :-)
Posts: 110
Zoveel reacties had ik onderhand wel verwacht. Een Hollandse site, met een nieuwsitem dat een hollander komend seizoen op de grid staat. Dit zal op het eind van het jaar wrs wel bij de top 5 van meest reacties komen te staan.
Maar nu eens terzake. Ik heb 1 bedenking bij deze \'hoera stemming\'. Stel dat giedo nu eens een andere nationaliteit had. Zou de meerderheid hier dan ook vinden dat hij terecht een stoeltje heeft bemachtigd?
Posts: 7.074
geen idee,Ik ben voor giedo vanwege ze mentaliteit,hollander,en goede prestatie
in rusland vinden ze weer dat petrov het verdiend,en in finland etc met Kova
maar als je goed kijk,heeft hij het gewoon verdiend,en meer dan razia/pic/chilton en zeker meer dan kovaleinen
Posts: 1.524
Nou,op de paddock is hij een graag geziene gast hoor en daar lopen niet zo heel veel Nederlanders,ja bobotjes van Unilever bij Lotus (REXONA),bij Williams (Randstad),bij Force India(TW STEEL),die te arogant zijn om Frijns te sponsoren.bababa.
Maar even zonder dollen,hij heeft ook in het buitenland weldegelijk fans,zoals volgers van de W.S.R en de GP2,waar hij best wel leuke dingen heeft laten zien b.v Spa GP2,wow.
Posts: 224
Miljaar, miljaar!!! \'t is nie woar éh ?? ik zie het zo voor mij : al die ollanders op Spa. een zee van Oranje vlaggen, luidruchtige mannen met oranje pruiken op de camping,de geur van goedkoop bier (Heineken, bwa!!) en urine in de morgen.....
Grapje!!! Proficiat aan al de noorderburen. En een oproep aan alle Belgen (Vlamingen dan, want denk niet dat er hier veel Walen zitten ;) )Laten we allemaal supporteren voor Giedo (naast je eigen favoriet natuurlijk) ;).
Als Nederlandstalige moeten we mekaar toch een beetje stunen, niet??
Posts: 7.320
:-) haha.... en je hebt gelijk hoor; Heineken vind ik ook vies.
Groeten uit regio Eindhoven!
Posts: 2.277
jullie hebben in ieder geval het betere bier(Jupiler:) )
daar kan geen heineken, brand, of hertog jan aan tippen;-)
Posts: 224
Eindhoven?? Dan zijn wij praktisch buren. woon zelf in de regio van Hasselt en vroeger (toen de dieren nog spraken)gingen wij geregeld stappen in Eindhoven (vooral in danscafé Dino\'s)
Posts: 7.320
haa, de Dino\'s. Daar hadden wij als metalheads niets te zoeken. ;-)
Posts: 898
11 jaar geleden zei giedo al tegen mij, giedo met IE is sneller als UI en ik ga f1 rijden.... heeft ie toch nog gelijk gekregen!!! Gefeliciteerd!!!
Posts: 1.524
Lachen,dus je kent hem ook.
Posts: 1.524
Laten we hopen,dat hij een punt of mischien wat meer pakt voor Caterham,dan kan die doorstromen naar een subtopteam.
Posts: 1.524
Wow,wat een hits,zeg.