user icon

Hamilton betracht geduld: "Dit is een marathon, geen sprint"

  • Gepubliceerd op 25 jan 2013 15:35
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Lewis Hamilton heeft er geen moeite mee als straks in Melbourne blijkt dat Mercedes nog niet in staat is om de topteams het vuur aan de schenen te leggen. Dat is het uiteindelijke doel en de Brit kan alleen maar hopen. Hoe dan ook beschouwt hij het verhaal Mercedes als iets voor de lange termijn. Alles wat ze dit jaar presteren is mooi meegenomen.

Hamilton: "Dit is een marathon, geen sprint. Het gaat om de lange termijn. Ik hoop dat we dit jaar competitief zijn. Als we bij de eerste race aankomen en ons op de eerste startrij kwalificeren, dan is dat spectaculair. Zo niet, dan weten we dat we moeten blijven werken. Ik heb nog geen auto van Mercedes bestuurd, dus ik kan mijn vinger nog niet op de zere plek leggen. Vorig jaar kampten ze met te weinig downforce, dat is het enige dat ik kan zeggen. 2014 biedt uiteraard wat meer kansen omdat iedereen dan vanaf nul begint."

"Ik ben vrij zeker dat ik geduldig genoeg ben om een periode zonder zeges op te brengen. Vergeet niet dat ik bij McLaren ook wel eens met twijfelachtig materiaal heb rond gereden, zeker in 2009, maar het werd wel beter, dus met doorzettingsvermogen is veel mogelijk. Ik hoop een grote invloed uit te oefenen in de eerste dagen met de nieuwe wagen. Dan kan ik vergelijken, aangeven waar het aan schort en wat beter kan. Ik zal even tijd nodig hebben om te wennen aan de knopjes en systemen, geen idee hoe lang, maar dat komt goed. Ik ben er klaar voor."

Mercedes merchandise kopen? Bestel het hier!

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Inderdaad, gewoon de tijd nemen om het op te bouwen.
    Vorig jaar was het bagger, en een paar maanden later moeten ze volgens critici er in
    1 keer staan.

    • + 0
    • 25 jan 2013 - 16:02
    • F1joris

      Posts: 398

      Dat is alleen zo volgens Alonso, toch?

      • + 0
      • 25 jan 2013 - 17:01
  • Ik krijg toch meer en meer sympathie voor Lewis, hoor. Ik ben steeds meer overtuigd van het feit dat zijn overstap weleens een hele goede kan gaan blijken te zijn.

    In het begin dacht ik dat hij enkel voor het geld wegging, maar uit alles wat hij de laatste tijd uitspreekt blijkt toch meer en meer dat hij echt sportieve aspiraties heeft en Mercedes vooruit wil gaan helpen. Mooi om te zien en volgens mij zien we straks een herboren Lewis over de circuits vlammen!

    • + 0
    • 25 jan 2013 - 19:08
  • Het is frustrerend om te zien dat MGP gedurende het seizoen totaal geen progressie lijkt te boeken en dat juist de teams om hun heen veel innovatiever zijn en MGP steeds verder achterop raakt.
    Het lijkt ook wel MGP de zaken totaal verkeerd aanpakt en mensen zoals o.a. Brawn het fingerspitzengefühl totaal lijkt te zijn kwijtgeraakt.
    MGP heeft naar mijn mening nog 2 seizoenen te leven en 2013 zal de Daimler-top nog vergevensgezind zijn,maar 2014 zullen ze toch echt de aansluiting moeten vinden,want anders zal alleen het motorblok nog overblijven.

    • + 0
    • 25 jan 2013 - 21:03
    • Dat is wat Schumacher zei. Er was alleen geld om de problemen te verhelpen en niet om daarnaast ook nog te ontwikkelen. Als ze dat probleem niet meer zouden hebben dan zou dat al een hele verbetering zijn.

      • + 0
      • 26 jan 2013 - 12:14
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Marathon, ze zijn al 3 jaar aan het prutsen toch?

    • + 0
    • 26 jan 2013 - 12:49
  • Tja Lewis denk dat je die ene titel moet koesteren, blijft erbij denk ik...

    • + 0
    • 26 jan 2013 - 13:03
  • mclarenftw

    Posts: 84

    Ik heb zo\'n onderbuik gevoel (ja ik lijk wel een wijf :) ) dat Mercedes er dit jaar bij gaat zitten. Ik durf em wel aan dat Lewis en/of Rosberg minimaal 1 race winnen dit jaar en dat ze de aansluiting met de top teams hebben gevonden.

    Vorig seizoen, de eerste paar races zat Mercedes er ook redelijk bij en een win in China, ok daarna ging het heel snel bergafwaarts, maar ik geloof dat ze dit jaar het hele seizoen erbij zullen zitten.

    • + 0
    • 26 jan 2013 - 16:00
  • Zou wat zijn als Mercedes er na dit jaar mee stopt.. Dan staat er 200 jaar ervaring aan topmannen op straat...

    • + 0
    • 27 jan 2013 - 00:30

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.317
  • Podiums 96
  • Grand Prix 119
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park