user icon
user icon

Raikkonen hoopt in 2013 te bouwen op gelegde solide fundering

  • Gepubliceerd op 04 dec 2012 16:15
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Lotus-coureur Kimi Raikkonen is opgetogen over zijn perspectieven en die van zijn werkgever voor volgend seizoen, De Fin sierde zijn comebackjaar op met een zege in Abu Dhabi, negentien (!) puntenfinishes en een mooie derde plek in de eindstand. Al met al een heel behoorlijke scorekaart, al reageert Raikkonen zoals van hem gebruikelijk onderkoeld.

"Aan het einde van het jaar ging het makkelijker dan aan het begin, en volgend seizoen zal het weer iets soepeler lopen. We hebben veel punten gescoord, maar als we in de eerste fase van het seizoen minder steken hadden laten vallen, dan hadden we echt een gooi naar de titel kunnen doen. Ik ken het team volgend jaar, ik ken de wereld weer, dat moet het iets eenvoudiger maken. Hopelijk kunnen we daar op bouwen in 2013."

"Dit was een aardig seizoen, maar met goede resultaten komt ook het verlangen om het nog beter te willen doen. Je verwacht steeds meer van jezelf. We zijn vrij constant geweest. Niet de sterkste, maar wel consistent. Dat heeft ons kampioenschapskansen lang in leven gehouden. Het klikt met Lotus. Het draait hier om racen, minder om politiek, dat bevalt me wel. Dit is een goed team voor mij", besluit de wereldkampioen van 2007.

Lotus merchandise kopen? Bestel het hier!

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Succes Kimi, ik gun het je.

    • + 0
    • 4 dec 2012 - 16:45
  • Als je al zo\'n comeback maakt dan laat het echte succes niet lang op zich wachten denk ik!

    • + 0
    • 4 dec 2012 - 17:21
  • DDT-Press

    Posts: 2

    hoezo altijd Alonso als beste rijder van het jaar?? met een auto die rond plaats 8 hoort, 3de worden , met maar 1 overwinning, dat is pas super

    • + 0
    • 4 dec 2012 - 17:25
    • Als je werkelijk gelooft dat die Lotus maar op plek 8 hoorde, dan kan ik je eigenlijk al niet meer serieus nemen. Om maar te zwijgen van het feit dat Raikkonen wel drie of vier GP\'s had kunnen winnen met die auto.

      • + 0
      • 4 dec 2012 - 18:54
    • Vooropgesteld, Kimi heeft een heel goed seizoen gereden, maar de Lotus was vaak een podium wagen (geen 8e plaats wagen), toch is het mooi dat hij terug is, hopelijk kan hij volgend jaar ook om de titel meestrijden..

      • + 0
      • 4 dec 2012 - 19:26
    • JeePee

      Posts: 395

      Met een over het algemeen snellere Mclaren, Red Bull en Ferrari hoorde de Lotus inderdaad op plek 7-8 thuis. En de pitstops waren een van de langzamere. \'t Is dat Massa, Button en Webber zo verzaakt hebben, en dat de Mclaren van Hamilton zo vaak stuk ging, maar die Lotus was eigenlijk geen auto om het jaar als 3de mee af te sluiten.

      • + 0
      • 4 dec 2012 - 19:53
    • De Lotus was over het algemeen minstens even snel als de Ferrari, zo niet sneller. Zie ook waar Grosjean hem steeds kon zetten in de kwalificatie als Raikkonen dat niet deed. De pitstops waren misschien wat langzamer dan de toppers, maar ze hebben er geen fouten in gemaakt. Die wagen had kunnen winnen in Bahrein, in Hongarije, in Valencia en in Abu Dhabi. Dat laatste deden ze ook. Het is onzin om te zeggen dat die wagen op plek 8 thuishoort, want dat was helemaal niet het geval. Aan het begin van het seizoen was het zelfs de tweede snelste wagen, achter de McLaren.

      • + 0
      • 4 dec 2012 - 21:28
    • op Fanatic staat een tof stuk over wie de snelste auto had...en de volgorde van de WK uitslag.
      1. Red Bull (2nd fastest car)
      2. Ferrari (4th)
      3. McLaren (1st)
      4. Lotus (3rd)
      5. Mercedes (5th)
      6. Sauber (7th)
      7. Force India (8th)
      8. Williams (6th)
      9. Toro Rosso (9th)
      10. Caterham (10th)
      11. Marussia (11th)
      12. HRT (12th)

      • + 0
      • 5 dec 2012 - 09:47
    • Kimi was nog niet gelijk op snelheid en Grosjean heeft behoorlijk gefaald dit seizoen.
      Deze vergelijking was wel op basis van qualificatie tijden.
      Maar best interessant. ze hebben een dikke analyse gemaakt vind ik!
      Ik vind Kimi voor volgend jaar met een top 3 auto net zo gevaarlijk als Alonso

      • + 0
      • 5 dec 2012 - 09:50
  • Wat zou zou dat een goed seizoen zijn voor volgend jaar. Even spannend als dit jaar alleen hebben in Interlagos Kimi en Hamilton samen met Alonso en Vettel (en graag ook Webber) nog kans op de wereld titel....

    • + 0
    • 4 dec 2012 - 17:42

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar