user icon
user icon

Raikkonen kan comebackjaar sieren met perfecte betrouwbaarheid

  • Gepubliceerd op 22 nov 2012 11:47
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Als Lotus-coureur Kimi Raikkonen in Brazilië de finish haalt, dan is de Fin de eerste rijder sinds Nick Heidfeld in 2008 die alle races uit rijdt. De wereldkampioen van 2007 is bezig aan een mooi comebackjaar en een perfecte betrouwbaarheid zou daar nog wat extra glans aan geven.

Raikkonen raakt er overigens niet heel enthousiast van. "Het gegeven dat ik tot nu toe elke Grand Prix de eindstreep bereikte toont aan dat het team een betrouwbare auto heeft gemaakt en dat ik weet hoe ik die wagen moet besturen." De Fin kan sowieso uitmuntende cijfers overleggen sinds zijn rentree. Hij scoorde overal punten behalve in China, en hij bezorgde Lotus in Abu Dhabi een overwinning.

Lotus merchandise kopen? Bestel het hier!

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Ja, en dat hij geen punten scoorde in China is aan de ******** van Lotus te danken die zijn banden over de cliff lieten gaan! Wat een amateurisme, kan er nog steeds boos over worden!

    • + 0
    • 22 nov 2012 - 11:49
    • Alsof Lotus het enige team is die 1e helft van het seizoen moeite had de banden te doorgronden? Ik heb er gedurende het jaar wel meerdere gezien die in de race terugvielen omdat de banden over de cliff waren (ik blijf het een stomme uitdrukking vinden).
      Mercedes zit zelfs tot op heden met de banden te prullen.
      Nee, volgens mij doet het Lotus team het zo slecht nog niet, is een mooi team voor Kimi\'s comeback gebleken vind ik :-)

      • + 0
      • 22 nov 2012 - 12:31
  • Yannis

    Posts: 925

    Volgens mij heeft hij ook nog altijd alle ronden gereden, maw hij is altijd binnen 1 ronde van de leider over de finish gekomen. Ben benieuwd of dat geen record is.

    PS: Het kan natuurlijk altijd nog mis gaan, gezien het weerbericht.

    • + 0
    • 22 nov 2012 - 12:02
  • \"Raikkonen raakt er overigens niet heel enthousiast van.\"

    Behalve Magnum ijs; waar raakt hij wel enthousiast van?

    • + 0
    • 22 nov 2012 - 12:09
    • Alcohol?

      • + 0
      • 22 nov 2012 - 12:37
    • Dominic Renting
      en gelijk heeft ie...lekker drankje op z\'n tijd
      Jean & Kimi zitten op dezlefde golflengte ;-)

      • + 0
      • 22 nov 2012 - 12:49
    • @jean

      zit little-nightmare ook maar in dat rijtje XD

      • + 0
      • 22 nov 2012 - 13:47
  • Super knap, inderdaad zonder die blunder van Lotus in China had hij overal in de punten gereden. Ook elke ronde geraced, geen enkele crash of dubieuze actie van Kimi. Hier kan zijn teamgenoot nog veel, heel veel van leren. Wat mij betreft toch de man van het seizoen. Na 2 jaar weg te zijn terugkomen en direct al heel wat podiums scoren en een overwinning, zonder de snelste auto te hebben. Daarnaast ook schitterende inhaalacties gezien en ik hoor vrijwel elke huidige F1 coureur met veel respect over hem spreken.

    • + 0
    • 22 nov 2012 - 12:27
    • Als Lotus alleen in China geblunderd heeft, wat heeft Mercedes dit seizoen dan wel niet gedaan? En een blunder vond ik het niet. De nummers 2 t/m 12 reden binnen 10seconden van elkaar.

      • + 0
      • 22 nov 2012 - 14:00
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      Hij is wel bij een crash betrokken geweest, in Japan met Alonso. Dat was echter wel buiten zijn schuld om.

      • + 0
      • 22 nov 2012 - 14:37
    • Ik ga hier even diep voor door de knieen en het stof: bij de aankondiging dat Raikkonen terug zou komen was ik ervan overtuigd dat het net zo\'n deceptie zou worden als Schumacher. Het tegendeel is waar. Absolute topprestatie. Met een prachtige \"leave me alone ....\" als climax.

      • + 0
      • 22 nov 2012 - 15:31

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar