user icon

Raikkonen kan comebackjaar sieren met perfecte betrouwbaarheid

  • Gepubliceerd op 22 nov 2012 11:47
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Als Lotus-coureur Kimi Raikkonen in Brazilië de finish haalt, dan is de Fin de eerste rijder sinds Nick Heidfeld in 2008 die alle races uit rijdt. De wereldkampioen van 2007 is bezig aan een mooi comebackjaar en een perfecte betrouwbaarheid zou daar nog wat extra glans aan geven.

Raikkonen raakt er overigens niet heel enthousiast van. "Het gegeven dat ik tot nu toe elke Grand Prix de eindstreep bereikte toont aan dat het team een betrouwbare auto heeft gemaakt en dat ik weet hoe ik die wagen moet besturen." De Fin kan sowieso uitmuntende cijfers overleggen sinds zijn rentree. Hij scoorde overal punten behalve in China, en hij bezorgde Lotus in Abu Dhabi een overwinning.

Lotus merchandise kopen? Bestel het hier!

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Ja, en dat hij geen punten scoorde in China is aan de ******** van Lotus te danken die zijn banden over de cliff lieten gaan! Wat een amateurisme, kan er nog steeds boos over worden!

    • + 0
    • 22 nov 2012 - 11:49
    • Alsof Lotus het enige team is die 1e helft van het seizoen moeite had de banden te doorgronden? Ik heb er gedurende het jaar wel meerdere gezien die in de race terugvielen omdat de banden over de cliff waren (ik blijf het een stomme uitdrukking vinden).
      Mercedes zit zelfs tot op heden met de banden te prullen.
      Nee, volgens mij doet het Lotus team het zo slecht nog niet, is een mooi team voor Kimi\'s comeback gebleken vind ik :-)

      • + 0
      • 22 nov 2012 - 12:31
  • Yannis

    Posts: 925

    Volgens mij heeft hij ook nog altijd alle ronden gereden, maw hij is altijd binnen 1 ronde van de leider over de finish gekomen. Ben benieuwd of dat geen record is.

    PS: Het kan natuurlijk altijd nog mis gaan, gezien het weerbericht.

    • + 0
    • 22 nov 2012 - 12:02
  • \"Raikkonen raakt er overigens niet heel enthousiast van.\"

    Behalve Magnum ijs; waar raakt hij wel enthousiast van?

    • + 0
    • 22 nov 2012 - 12:09
    • Alcohol?

      • + 0
      • 22 nov 2012 - 12:37
    • Dominic Renting
      en gelijk heeft ie...lekker drankje op z\'n tijd
      Jean & Kimi zitten op dezlefde golflengte ;-)

      • + 0
      • 22 nov 2012 - 12:49
    • @jean

      zit little-nightmare ook maar in dat rijtje XD

      • + 0
      • 22 nov 2012 - 13:47
  • Super knap, inderdaad zonder die blunder van Lotus in China had hij overal in de punten gereden. Ook elke ronde geraced, geen enkele crash of dubieuze actie van Kimi. Hier kan zijn teamgenoot nog veel, heel veel van leren. Wat mij betreft toch de man van het seizoen. Na 2 jaar weg te zijn terugkomen en direct al heel wat podiums scoren en een overwinning, zonder de snelste auto te hebben. Daarnaast ook schitterende inhaalacties gezien en ik hoor vrijwel elke huidige F1 coureur met veel respect over hem spreken.

    • + 0
    • 22 nov 2012 - 12:27
    • Als Lotus alleen in China geblunderd heeft, wat heeft Mercedes dit seizoen dan wel niet gedaan? En een blunder vond ik het niet. De nummers 2 t/m 12 reden binnen 10seconden van elkaar.

      • + 0
      • 22 nov 2012 - 14:00
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      Hij is wel bij een crash betrokken geweest, in Japan met Alonso. Dat was echter wel buiten zijn schuld om.

      • + 0
      • 22 nov 2012 - 14:37
    • Ik ga hier even diep voor door de knieen en het stof: bij de aankondiging dat Raikkonen terug zou komen was ik ervan overtuigd dat het net zo\'n deceptie zou worden als Schumacher. Het tegendeel is waar. Absolute topprestatie. Met een prachtige \"leave me alone ....\" als climax.

      • + 0
      • 22 nov 2012 - 15:31

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar