user icon

McLaren als leverancier betrokken bij nieuwe Formule E-serie

  • Gepubliceerd op 12 nov 2012 16:51
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
McLaren heeft zich als leverancier van motoren, versnellingsbakken en elektronica verbonden aan het nieuwe Formule E-kampioenschap, de elektronische raceserie die in 2014 zijn eerste seizoen beleeft. De Britse renstal zal nauw samenwerken met Spark Racing Technology bij de totstandkoming van de auto. De serie mikt voor het eerste seizoen op tien teams en twintig wagens op de grid.

Spark Racing Technology maakt deel uit van een consortium internationale investeerders die de commerciële belangen van de Formule E behartigen. Frederic Vasseur staat aan het hoofd van die firma en zegt: "Ik ben trots en blij om dit innovatieve project ter wereld te brengen. Het vertrouwen en de toewijding van een partner als McLaren staat garant voor kwaliteit en betrouwbaarheid, iets waar een project als dit niet zonder kan."

McLaren-teambaas Martin Whitmarsh: "Ik ben een gepassioneerd pleitbezorger voor de rol die autosport kan spelen bij de ontwikkeling en tentoonstelling van technieken voor de toekomst. De combinatie van de hoogwaardige technologie van McLaren en de expertise van Spark Racing Technology stelt beide bedrijven in staat om aan het front van technologische innovatie te staan en opent hopelijk mogelijkheden voor de race-wagens van morgen."

McLaren merchandise kopen? Bestel het hier!

Reacties (14)

Login om te reageren
  • \"McLaren staat garant voor kwaliteit en betrouwbaarheid, iets waar een project als dit niet zonder kan.\"

    Ze doen het om te lachen of wat...?

    • + 0
    • 12 nov 2012 - 17:12
  • Kevin

    Posts: 4.893

    De eerste stap naar een eigen motor in de F1 denk ik!

    • + 0
    • 12 nov 2012 - 17:28
    • Mirani

      Posts: 2.943

      Zo snel zal dat niet gaan. Het gaat om een volledige elektrische raceklasse en zolang Ecclestone leeft zal er geen elektrische motor komen in F1, hooguit in de pitstraat.

      • + 0
      • 12 nov 2012 - 17:48
    • Wat dat betreft zitten dhr. Ecclestone en ik volkomen op dezelfde golflengte, een intrede van elektrische motoren betekend mijn afscheid van de f1 (ga ik voortaan wel Nascar kijken ofzo)

      • + 0
      • 12 nov 2012 - 19:34
    • emcee-p

      Posts: 162

      @Jean Alesi (geweldige coureur trouwens)

      Amen!

      • + 0
      • 13 nov 2012 - 00:35
    • General

      Posts: 729

      Meneer Ecclestone, \"Jean Alesi\" en IK zitten dus al met z\'n drieen op één golflengte!

      • + 0
      • 13 nov 2012 - 07:41
  • Off-topic: Aangezien HRT te koop staat kan McLaren ook een B-team beginnen, net als Red Bull en Ferrari.

    • + 0
    • 12 nov 2012 - 20:35
    • Calvinh

      Posts: 2.262

      RBR heeft Jaguar gekocht voor 1 symbolische Dollar... Ben benieuwd wat hier dan voor gegeven wordt :-p

      • + 0
      • 12 nov 2012 - 21:27
    • Met de garantie van een investering van 400miljoen dollar over de komende vier jaar, dat moet je er ook bij zeggen.

      HRT is op dit moment wat Midland/Spyker/FI was een aantal jaren geleden. Ze zoeken een stabiele koper met genoeg middelen om het team te verbeteren. Het grote verschil is dat je bij Force India destijds een degelijke infrastructuur had, HRT niet.

      • + 0
      • 12 nov 2012 - 22:09
  • Het zou mooi zijn als deze raceklasse gaat helpen bij de ontwikkeling van betere electrische voertuigen op de weg.

    Maar ik ga er denk ik niet naar kijken, het geluid van die dingen is verschrikkelijk.

    • + 0
    • 12 nov 2012 - 20:50
  • Misschien een leuke klasse voor Formule 1 afdankertjes met weinig sponsorgeld. De koninginne klasse van de autosport?

    • + 0
    • 12 nov 2012 - 21:55

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar