user icon

McLaren zweert trouw aan motorleverancier Mercedes

  • Gepubliceerd op 08 nov 2012 11:57
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Het team van McLaren is niet van plan om op korte termijn afscheid te nemen van motorleverancier Mercedes. De Britse renstal zal vanaf volgend seizoen net als Force India moeten betalen voor de krachtbronnen. De verandert echter niets aan de verstandhouding tussen McLaren en Mercedes.

Dat benadrukt McLaren-teambaas Martin Whitmarsh in de Daily Mail. "We zullen nog jaren als McLaren-Mercedes door het leven gaan. Het partnerschap is sterk en het werkt goed. We zijn al achttien jaar samen en dat zullen we de komende jaren gewoon continueren. We hebben een goede overeenkomst met Mercedes, maar belangrijker nog is dat de samenwerking uitstekend is. Ik ben persoonlijk betrokken geweest bij het motorenprogramma en wij zijn trots om deel uit te maken van de Mercedes-Benz-familie."

McLaren merchandise kopen? Bestel het hier!

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Welk alternatief hebben ze. Honda is alleen maar een gerucht. Porsche is een gerucht. Renault zit tegen hun max aantal teams aan en Ferrari wil niet leveren. Pure is te onzeker en Cosworth heeft waarschijnlijk geen motor voor 2014 en verder.

    • + 0
    • 8 nov 2012 - 12:01
    • neor2

      Posts: 1.523

      Precies, en stel nu dat er al een contract is met Honda of Porsche... daar staat vast en zeker een NDA clausule in waarmee McLaren de mond gesnoerd wordt.

      Dus het is heel simpel;
      McLaren heeft geen andere leverancier op het oog --> ze zweren trouw aan Mercedes.
      McLaren heeft wel een andere leverancier op het oog --> ze mogen dit niet publiekelijk bekend maken, en dus zweren ze trouw aan Mercedes.

      • + 0
      • 8 nov 2012 - 12:13
    • Inderdaad ze hebben weinig keus en daarom laat Whitmarsh zich, als een net Engelsman, zich positief uit over Mercedes.

      Maar ik denk dat ze vlot een andere leverancier hebben zodra er een serieuze kandidaat is. Met de nieuwe motor formule zullen er ook wel nieuwe fabrikanten in de F1 stappen gok ik.

      • + 0
      • 8 nov 2012 - 12:15
    • neor2
      Ik denk het ook, het is een vraag door de media gesteld en ze willen of kunnen hierover nog een uitspraken doen. We worden hier in ieder geval niet echt wijzer van.

      Anyway, ik hoop dat in de Honda geruchten toch een kleine kern van waarheid zou zitten, ik zou een motorleverancier erbij mooi vinden, zeker een merk met een historie als Honda.

      • + 0
      • 8 nov 2012 - 12:19
  • Kennie

    Posts: 2.571

    Ben benieuwd of die Mercedes ster nog op de neus staat volgend jaar als ze er voor moeten betalen. Lijkt me wel een logische keuze

    • + 0
    • 8 nov 2012 - 12:12
    • Volgens mij is dat verplicht. Vandaar ook dat Fiat logootje op de ferrari.

      • + 0
      • 8 nov 2012 - 12:16
    • Kennie

      Posts: 2.571

      Kan me niet voorstellen, op de Force India is geen spoor van een Mercedes motor te bekennen. Op de Brawn toen ook niet.

      • + 0
      • 8 nov 2012 - 12:20
    • Natuurlijk staat die Mercedes ster volgend jaar nog op de McLaren.

      Teams die betalen voor motoren hebben altijd het logo van de motorleverancier op de auto gehad.

      • + 0
      • 8 nov 2012 - 12:20
    • @Kennie

      Nee? Weet je dat heel zeker?
      Ik zeg... Specsavers

      Bij de Brawn destijds zou overigens kunnen omdat de kosten van dit team toen formeel nog door Honda werden gedragen

      • + 0
      • 8 nov 2012 - 12:24
    • Rare is dat ik geen logo van de Motor fabrikant op de neus van de Force India zie. Op de Sauber zie ik hem ook niet en de Lotus heeft het ABC Logo. Voorheen was dat altijd zo, dus ik trek mijn eerdere post in.

      • + 0
      • 8 nov 2012 - 12:29
    • Fanman

      Posts: 480

      @Giovanna
      Ik kan op de foto\'s van de Force India geen logo van Mercedes ontdekken. Kun jij aangeven waar hij precies staat, dan zoek ik nog een keer.

      • + 0
      • 8 nov 2012 - 12:42
    • Kennie

      Posts: 2.571

      Het staat er ook niet op, dus de specsavers opmerking is op míj niet van toepassing.

      • + 0
      • 8 nov 2012 - 23:11
  • En anders wordt het trappen eh...

    • + 0