user icon

Pedro de la Rosa: "Ik blijf zeker bij HRT voor 2013"

  • Gepubliceerd op 23 okt 2012 16:33
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Pedro de la Rosa heeft geen enkele intentie om zijn tweejarige contract bij HRT voortijdig te beëindigen. De Spanjaard is gelukkig bij de Spaanse renstal en waant zich veilig voor een stoeltje voor 2013. De la Rosa vertrouwde Autosport toe: "Geen nieuws op dit front. Ik bezit een tweejarige verbintenis en ik blijf zeker bij HRT voor 2013."

De ervaren Spanjaard vervolgt: "Ik heb het altijd als een project voor minimaal twee jaar beschouwd, omwille van de moeilijkheidsgraad om iets op te bouwen in de Formule 1. Ik weet dat het tweede jaar beter wordt en daarom wil ik dat tweede jaar meemaken. Meer kan ik niet zeggen. Ik weet niet wat ze met dat andere stoeltje doen, maar ik ga nergens heen."

"Ik heb een contract, het team is tevreden met mij en ik ben tevreden over het team. Ik wil de groei ervaren. Het zou stom zijn om weer van vooraf aan te beginnen. Ik voel me vrij comfortabel en het zou me verbazen als HRT me alsnog vervangt."

Reacties (7)

Login om te reageren
  • lars75

    Posts: 8.908

    2012 is VOOR 2013 :-)

    • + 0
    • 23 okt 2012 - 16:43
  • Mooi dat hij het allemaal wil doen. Aangezien punten halen voor HRT toch onmogelijk is zouden ze misschien een leeg zitje kunnen laten en dan millionairen laten betalen om tijdens de free practice wat in een HRT te komen rijden. Voor zo 10 milj per 5 rondjes ofzo?

    • + 0
    • 23 okt 2012 - 16:55
  • Kevin

    Posts: 4.883

    Pedro heeft gewoon gelijk. Hij komt toch bij geen enkel ander team nog aan de bak en naast dat lijkt HRT mij een enorm leuk team! Het is niet altijd even goed georganiseerd geweest de afgelopen jaren maar we moeten ook rekening houden met de weinige financiële middelen. Je ziet de passie bij de mensen van het team! Tranen in de ogen bij het team in de pitbox toen de auto zijn eerste meters maakte dit jaar en een mooie fabriek dat deze jaargang is geopend. Ik vind dat het zorgenkindje van de F1 gewoon goed bezig is en gun HRT echt een goed resultaat. Wie weet volgend jaar de eerste punten, zou mooi zijn. Pedro, lekker blijven zitten.

    • + 0
    • 23 okt 2012 - 17:04
  • Snakebite

    Posts: 17

    Waar heb ik dit eerder gehoord?

    Riepen Chandhok, Yamamoto en Klien dit in 2010 niet ook voor 2011?
    Riep Liuzzi dit niet ook voor 2012?

    Ik gun het de la Rosa absoluut, en het zou van HRT ook een zeer verstandige keuze zijn. Hun geschiedenis met rijderswissels (en het uit de kast trekken van stoffige rijders die iedereen allang vergeten is), doet me er toch aan twijfelen.

    Hoewel, het was natuurlijk wel voornamelijk Kolles die deze geintjes flikte. Hopelijk doet die Pérez-Sala het anders.

    Daarnaast: hopelijk zetten ze Narain Kan-nie-rij-den wel buiten na dit seizoen. Zat kansen gehad: te licht. Een leuk talentje naast de la Rosa graag. Clos bij voorkeur, of anders Valsecchi.

    • + 0
    • 23 okt 2012 - 17:28
  • Lijkt me prima, zo\'n ouwe rot als de la Rosa lijkt me prima voor HRT. Tis ook nog een spanjaard dus het kan niet beter. Zou leuk zijn als Giedo of Robin naast hem zou komen.

    Maar gezien de hoeveelheid sponsorgeld die daar voor nodig is zal dat vast niet gaan gebeuren.

    • + 0
    • 23 okt 2012 - 21:36
  • Yannis

    Posts: 925

    Ik denk dat het erg moeilijk gaat worden voor dit team. Marussia pakt de miljoenen van de 10e plek plus de miljoenen van papa Chilton en lijkt eindelijk \"ergens\" naar toe te gaan. Tony Fernandes van Caterham blijft voorlopig nog wel even cheques uitschrijven om zijn onhaalbare droom nog even na te jagen. Blijft eenzaam en alleen HRT over; een onbemiddeld team uit een land in grote crisis met na 3 jaar zoeken welgeteld 1 serieuze onafhankelijke sponsor (KH7, een marginale producent van schoonmaakmiddelen). Daarnaast lijkt het zo dat alleen de allerslechtste paydrivers of meest wanhopige \"talenten\" hier hun geld willen achterlaten.

    Hoewel ze mijn sympathie hebben moet ik nog zien of dit team de winter overleeft en/of meer meters maakt in aanloop naar de 2e grand prix van volgend seizoen dan in het verleden.

    • + 0
    • 23 okt 2012 - 23:02
  • Pedro doet er verstandig aan daar te blijven, temeer omdat dit zijn enige keuze is ;-)
    Weet iemand of Pedro nog iets aan sponsoring meeneemt?
    Ik weet niet of Giedo of Frijns aanspraak op de 2e stoel kunnen maken bij dit team, het gebrek aan grote sponsors zal met veel ander geld gecompenseerd moeten worden, als Narain dan ook verdwijnt zullen we Tata als sponsor ook niet meer terugzien,
    ik betwijfel of de KH7 schoonmaakmiddelen het team financieel kunnen dragen :)
    vooruitgang volgend jaar zullen we bij HRT denk ik niet hoeven verwachten, ik denk dat het team alle zeilen bij moet zetten om uberhaupt in de F1 te blijven.
    Symphatiek team, maar ik vrees dat we dit na een aantal jaren weer zien verdwijnen zonder ook maar 1 stap vooruit te hebben gezet, zoals zovele achterhoede teams in het verleden..

    • + 0
    • 24 okt 2012 - 13:15

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Team profiel