user icon
user icon

Hamilton: "Alonso rijdt hele jaar al als een kampioen waardig"

  • Gepubliceerd op 19 okt 2012 08:27
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
McLaren-coureur Lewis Hamilton is van mening dat Ferrari-rijder Fernando Alonso recht heeft op de titel dit jaar. Alonso is sinds Zuid-Korea zijn koppositie kwijt aan Sebastian Vettel van Red Bull Racing. Hamilton heeft in The Sun aardige woorden over voor zijn voormalige teamgenoot.

"Ik vind dat Alonso dit jaar het kampioenschap verdient. Zijn team heeft het hele seizoen nog geen stap verkeerd gezet. Fernando is niet altijd de snelste geweest, maar hij stond er wel steevast bij. Hij rijdt het hele jaar al als een kampioen waardig, voor mijn gevoel is hij al drievoudig wereldkampioen. Red Bull Racing was meer wisselvallig, maar ook zij doen het geweldig. Ze hebben de laatste drie races gewonnen", aldus Hamilton.

Over zijn eigen situatie zegt hij: "Ik ben geen moment afgeleid. Tot de laatste minuut span ik me honderd procent voor McLaren in. Men denkt dat Jenson Button en ik ruzie hebben, maar dat is niet zo. Ik hoor al vele jaren bij dit team en mijn relaties met iedereen zijn goed. Ik voel me geliefd, net zoals ik van deze renstal hou. Ik hoop in de laatste vier races nog mooie resultaten neer te zetten, maar in Zuid-Korea waren we niet snel genoeg."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • of deze berichten worden continue herhaald of deze twee gaan trouwen... lees elke dag dat Hamilton en Alonso elkaar de hemel in prijzen!

    • + 0
    • 19 okt 2012 - 08:42
    • De mannen hebben gewoon veel respect voor elkaar. Ondanks dat heeft met name de Britse pers er nog wel eens een handje van om een sfeertje te creëren alsof de mannen een bittere vete uitvechten, wat klaarblijkelijk niet het geval is...

      • + 0
      • 19 okt 2012 - 09:01
    • Kenney

      Posts: 2.207

      ...omdat ze allebei het succes van Vettel vrezen. Als het zo doorgaat zou Vettel volgend jaar de man met de meeste wereldtitels zijn.

      • + 0
      • 19 okt 2012 - 09:02
    • Tenzij Schumacher nog een jaartje bij HRT gaat rijden.
      Dan is HRT het meest ervaren team op de grid.

      • + 0
      • 19 okt 2012 - 09:08
    • Precies, ze proberen Vettel hiermee te raken en hem zo uit zijn beste doen te brengen.

      • + 0
      • 19 okt 2012 - 09:10
    • @speedpuppet.
      dat denk ik ook,
      Vettel staat na deze woorden te trillen op z,n benen.

      • + 0
      • 19 okt 2012 - 09:33
    • Beide prijzen elkaar de hemel in zonder Vettel te noemen, ik hecht niet gek veel waarde aan deze uitspraken, goed, Alonso rijdt dan wel 3-voudig kampioen-waardig (dit hoor je me absoluut niet ontkennen), maar Vettel zal volgens mij degene zijn die einde jaar daadwerkelijk zijn 3e titel scoort, en zich daarmee bij de echt grote jongens in de F1 geschiedenis voegt.

      • + 0
      • 19 okt 2012 - 10:20
    • Silverwing
      Reken maar dat waar de druk immens is en de ego\'s enorm elk druppeltje genoeg kan zijn om iemand een foutje in te praten. De echt hele groten overstijgen dat .... we zullen zien.

      Tot nu toe vind ik de resultaten in het voordeel spreken van Vettel: 2 x wereldkampioen en op weg naar de 3de. Daar waar Alonso eerder zelf brak ( Abu - Petrov). Daarnaast is Vettel na 2 jaar dominantie, in mijn opinie, bijzonder rustig gebleven toen ze \"zwaar\" achterop leken te raken.

      Dat Vettel en Alonso/Hamilton de laatste weken bezig zijn met een psychologisch spelletje is wel duidelijk.

      • + 0
      • 19 okt 2012 - 10:25
  • Jezus hoeveel krommer kun je het maken in de grammatica: \"Hij rijdt het hele jaar al als een kampioen waardig\" Haal even \"als een\" er tussen uit.

    • + 0
    • 19 okt 2012 - 10:19

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar