user icon

Hamilton: "Alonso rijdt hele jaar al als een kampioen waardig"

  • Gepubliceerd op 19 okt 2012 08:27
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
McLaren-coureur Lewis Hamilton is van mening dat Ferrari-rijder Fernando Alonso recht heeft op de titel dit jaar. Alonso is sinds Zuid-Korea zijn koppositie kwijt aan Sebastian Vettel van Red Bull Racing. Hamilton heeft in The Sun aardige woorden over voor zijn voormalige teamgenoot.

"Ik vind dat Alonso dit jaar het kampioenschap verdient. Zijn team heeft het hele seizoen nog geen stap verkeerd gezet. Fernando is niet altijd de snelste geweest, maar hij stond er wel steevast bij. Hij rijdt het hele jaar al als een kampioen waardig, voor mijn gevoel is hij al drievoudig wereldkampioen. Red Bull Racing was meer wisselvallig, maar ook zij doen het geweldig. Ze hebben de laatste drie races gewonnen", aldus Hamilton.

Over zijn eigen situatie zegt hij: "Ik ben geen moment afgeleid. Tot de laatste minuut span ik me honderd procent voor McLaren in. Men denkt dat Jenson Button en ik ruzie hebben, maar dat is niet zo. Ik hoor al vele jaren bij dit team en mijn relaties met iedereen zijn goed. Ik voel me geliefd, net zoals ik van deze renstal hou. Ik hoop in de laatste vier races nog mooie resultaten neer te zetten, maar in Zuid-Korea waren we niet snel genoeg."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • of deze berichten worden continue herhaald of deze twee gaan trouwen... lees elke dag dat Hamilton en Alonso elkaar de hemel in prijzen!

    • + 0
    • 19 okt 2012 - 08:42
    • De mannen hebben gewoon veel respect voor elkaar. Ondanks dat heeft met name de Britse pers er nog wel eens een handje van om een sfeertje te creëren alsof de mannen een bittere vete uitvechten, wat klaarblijkelijk niet het geval is...

      • + 0
      • 19 okt 2012 - 09:01
    • Kenney

      Posts: 2.228

      ...omdat ze allebei het succes van Vettel vrezen. Als het zo doorgaat zou Vettel volgend jaar de man met de meeste wereldtitels zijn.

      • + 0
      • 19 okt 2012 - 09:02
    • Tenzij Schumacher nog een jaartje bij HRT gaat rijden.
      Dan is HRT het meest ervaren team op de grid.

      • + 0
      • 19 okt 2012 - 09:08
    • Precies, ze proberen Vettel hiermee te raken en hem zo uit zijn beste doen te brengen.

      • + 0
      • 19 okt 2012 - 09:10
    • @speedpuppet.
      dat denk ik ook,
      Vettel staat na deze woorden te trillen op z,n benen.

      • + 0
      • 19 okt 2012 - 09:33
    • Beide prijzen elkaar de hemel in zonder Vettel te noemen, ik hecht niet gek veel waarde aan deze uitspraken, goed, Alonso rijdt dan wel 3-voudig kampioen-waardig (dit hoor je me absoluut niet ontkennen), maar Vettel zal volgens mij degene zijn die einde jaar daadwerkelijk zijn 3e titel scoort, en zich daarmee bij de echt grote jongens in de F1 geschiedenis voegt.

      • + 0
      • 19 okt 2012 - 10:20
    • Silverwing
      Reken maar dat waar de druk immens is en de ego\'s enorm elk druppeltje genoeg kan zijn om iemand een foutje in te praten. De echt hele groten overstijgen dat .... we zullen zien.

      Tot nu toe vind ik de resultaten in het voordeel spreken van Vettel: 2 x wereldkampioen en op weg naar de 3de. Daar waar Alonso eerder zelf brak ( Abu - Petrov). Daarnaast is Vettel na 2 jaar dominantie, in mijn opinie, bijzonder rustig gebleven toen ze \"zwaar\" achterop leken te raken.

      Dat Vettel en Alonso/Hamilton de laatste weken bezig zijn met een psychologisch spelletje is wel duidelijk.

      • + 0
      • 19 okt 2012 - 10:25
  • Jezus hoeveel krommer kun je het maken in de grammatica: \"Hij rijdt het hele jaar al als een kampioen waardig\" Haal even \"als een\" er tussen uit.

    • + 0
    • 19 okt 2012 - 10:19

QA Grand Prix van Qatar

Lokale tijd 

QA Grand Prix van Qatar

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 211
  • Podiums 2
  • Grand Prix 183
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar