user icon

Lopez: "Raikkonen heeft contract voor 2013 bij Lotus"

  • Gepubliceerd op 10 sep 2012 09:16
  • comments 16
  • Door: Danny Sosef
De laatste weken draait de geruchtenmachine op volle toeren waarbij we duidelijk kunnen merken dat het 'silly season' in volle gang is. Ook over de positie van Kimi Raikkonen wordt veel gesproken. Zo zou de Fin mogelijk een terugkeer naar Ferrari maken, of naar zijn voormalige team McLaren als Hamilton daar vertrekt.

Allemaal niets van waar, zo meent Gerard Lopez, één van de aandeelhouders van het Lotus-team waar Raikkonen nu rijdt. Zoals vaker met huidige contracten zitten er prestatieclausules in, die het mogelijk maken voor coureurs om te vertrekken bij wanprestaties, maar voor teams mogelijk maken om hun coureurs te behouden als een bepaald puntenaantal is bereikt.

Dat is nu het geval bij Raikkonen, waardoor het zeker is dat hij volgend seizoen bij Lotus rijdt. Lopez hierover: "In ieder geval op de korte termijn blijft Kimi bij ons, in 2013. We hebben een overeenkomst op basis van prestaties, en die zijn nu voltooid waardoor het zeker is dat hij bij ons zal rijden volgend jaar."

Toch houdt Lopez een slag om de arm: "Ik weet echter ook dat je niet moet forceren om iemand in je wagen te laten racen als hij voor een ander team zou willen rijden. Maar Kimi wil hier bij ons racen en datzelfde geldt voor Romain. Wij zijn blij met onze coureurs want ze doen het goed. Ik ben ook niet verrast met de geruchten over Kimi en McLaren of Ferrari. Soms zijn geruchten waar en soms verzint iemand het terwijl dit nergens op gebaseerd is."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Frijns

    Posts: 2.564

    Ferrari zie ik niet gebeuren, Mclaren wellicht.

    • + 0
    • 10 sep 2012 - 09:18
    • Edgar

      Posts: 1.464

      ik zie beide niet gebeuren, hij blijft denk ik gewoon bij Lotus, hij is wel goed op zijn plek daar

      • + 0
      • 10 sep 2012 - 09:34
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      McLaren is nóg onwaarschijnlijker dan Ferrari. Sterker nog: dat heeft hij begin dit seizoen al uitgesloten (in F1 Racing), bij Mclaren had hij te veel verplichtingen en Ferrari zag hij als een opluchting.

      Lotus is het perfecte team voor hem op dit moment, zie geen reden waarom hij er volgend seizoen niet zou rijden.

      • + 0
      • 10 sep 2012 - 09:46
    • Raikkonen keert sowieso nooit meer terug bij McLaren want dat is voor hem een vreselijk team met al die sponsorverplichtingen.

      • + 0
      • 10 sep 2012 - 16:43
  • Frijns

    Posts: 2.564

    \'In een exclusief interview met RTL GP-presentator Allard Kalff heeft Lotus-teambaas Eric Boullier onthuld dat het team een jonge Nederlandse coureur gaat toevoegen aan het opleidingstraject. De Fransman liet weten dat hij nog geen naam kon noemen, maar dat binnenkort bekend wordt gemaakt om welke Nederlandse rijder het gaat.\'

    Dat kan niet anders dat het hier om Nigel Melker gaat. Die rijdt op dit moment ook voor Lotus in de WSR. Mijn vermoeden is dan dat hij volgend jaar bij ART Lotus in de GP2 zal uitkomen en wellicht ook wat mag testen voor Lotus F1.
    Zou een mooie stap voor Nigel zijn.

    • + 0
    • 10 sep 2012 - 09:35
    • idd, heb ik ook gehoord, zou zeker een mooie stap zijn voor Nigel.

      • + 0
      • 10 sep 2012 - 10:35
    • Heb het ook gezien, ik zou het fantastisch vinden! Leuk!

      • + 0
      • 10 sep 2012 - 10:49
    • neor2

      Posts: 1.523

      Melker, Frijns, De Vries... er zit best een mooie generatie coureurs aan te komen :). Hopelijk binnen 2 jaar in de F1 te vinden!

      2014 zou wel het ideale jaar zijn om in te stappen, aangezien alle ervaren coureurs dan ook weer moeten wennen aan het nieuwe materiaal.

      • + 0
      • 10 sep 2012 - 10:55
    • Sorry hoor, maar dit is verdraaiing van wat er werkelijk is gezegd. Boullier heeft alleen maar egzegd dat er een Nederlander bij het team komt. Hij heeft niet expliciet gezegd dat het om een coureur gaat. Olav Mol merkte tijdens de uitzending al op dat het dus ook om iemand kan gaan die het management van Lotus gaat versterken.

      • + 0
      • 10 sep 2012 - 11:18
    • Aan GPGertAgain: Bij de buren(gpu....) heeft Melker wel iets gezegd dat hij binnenkort nieuws zal brengen. Ik zeg niet dat het hier mee te maken heeft, maar zou zo maar kunnen.

      \"Er zijn gave ontwikkelingen gaande, dus ik hoop snel met meer nieuws te komen.\"

      • + 0
      • 10 sep 2012 - 19:43
  • Veel mensen willen of denken dat Raikkonen naar McLaren gaat. Waarom?

    Ten eerste is het nog allerminst zeker dat Hamilton vertrekt. Ten tweede wil Raikkonen zo min mogelijk activiteiten en toeters en bellen naast het racen hebben. Het \'strakke\' McLaren past nu veel minder bij hem dan Lotus.

    Bovendien zit hij goed bij Lotus. De auto is goed en wordt volgend jaar wellicht nog beter. Continuiteit is belangrijk. Meteen switchen van team.. waarom?

    Ik ben blij dat Raikkonen blijft, dat is denk ik echt het beste voor hem.

    • + 0
    • 10 sep 2012 - 09:39
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Kijk, jij begrijpt het :-)

      • + 0
      • 10 sep 2012 - 09:48
    • Frijns

      Posts: 2.564

      Ik zie het ook niet gebeuren. Zowel bij Ferrari als Mclaren niet. Al is Raikonnen wel enkel teruggekomen om te winnen dus helemaal zeker weet je het niet.

      • + 0
      • 10 sep 2012 - 10:16
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Räikkönen, Frijns. Räikkönen... ;-)

      • + 0
      • 10 sep 2012 - 11:54
    • zoals ik in jouw glazenbol visie laatst las, denk ik dat raikkonen toch stiekem wel aast op een stoeltje bij red bull racing, nu eerst via lotus mooi kennismaken met de renault krachtbronnen, in de rally had hij ook al heel wat red bull stickertjes op zn auto, plus toen hij debuuteerde bij sauber, stond er toen ook al niet red bull op die auto??
      ik bedoel red bull heeft nu een belachelijk sterk rijders duo maar als een van de rijders het geluk ergens anders gaat beproeven zou ik er best een om durven wedden dat kimi lotus inruilt voor het toch wat grotere en mischien zelfs stabielere red bull.

      • + 0
      • 10 sep 2012 - 18:07
    • mclarenftw

      Posts: 84

      Waarom ik Kimi bij McLaren terug wil zien is omdat ik nog steeds een beetje fan ben van Kimi, hij racet nog altijd hard maar fair en met respect naar anderen. Dus als McLaren fan zou ik hem graag terug bij McLaren zien :).

      Ja Hamilton is een goede rijder, maar het karakter van Hamilton en de hele poespas er omheen vind ik niet zo geweldig, er speelt altijd wel wat en het zijn vaak hoge pieken en diepe dalen. Als Hamilton toch blijft bij Mclaren, dan hoop ik wel dat hij wel zijn houding een beetje aanpast en zich wat volwassener gedraagt, hij krijgt er ook dik voor betaalt.

      • + 0
      • 11 sep 2012 - 00:57

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar