user icon

Lotus belooft interessante updates voor Duitse Grand Prix

  • Gepubliceerd op 16 jul 2012 09:37
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Lotus is na McLaren de tweede renstal die een opmerkelijke upgrade voor de Hockenheimring heeft aangekondigd. De Britse equipe spreekt van interessante ontwikkelingen om de jacht op een overwinning extra kracht bij te zetten.

Technisch directeur James Allison is optimistisch. "Ik ben aardig opgewonden. We lijken elke race sterker voor de dag te komen. Het weer zou behoorlijk warm moeten zijn in Duitsland en niets aan dat circuit doet iets anders dan ons met vertrouwen vullen, dus mijn gevoel is positief. Bovendien hebben we wat interessante updates en ik ben benieuwd hoe die uitpakken."

Kimi Raikkonen vult aan: "We hebben een goede auto, we begrijpen de banden steeds beter en we hebben aangetoond dat we ons mannetje staan in de races. Er is geen reden waarom we niet voor het podium kunnen gaan. Een hoge temperatuur zou zeker helpen. Meestal is het in Hockenheim heet voor de race en dat ligt onze auto wel, dus laat de zomer maar komen."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Die auto op de achtergrond ziet er dan ook tamelijk revolutionair uit! ;-)

    • + 0
    • 16 jul 2012 - 11:24
    • Arrows F1

      Posts: 908

      Auto van Batman, sponsering van de film The dark knight rises stond op de auto\'s in Silverstone

      • + 0
      • 16 jul 2012 - 15:42
  • ARW

    Posts: 1.082

    Ik ben geen Lotus fan, maar ik weet vrijwel zeker dat ze in Hockenheim snelste zijn. Silverstone stonden ze bijna afgesteld op niet regen maar op Sunami leek het wel. En daarmee gingen ze al hard.

    • + 0
    • 16 jul 2012 - 12:28
    • Arrows F1

      Posts: 908

      Weet je zeker dat ze volledig op regen regime stonden? Elk team stond wel degelijk op een regen set up!

      • + 0
      • 16 jul 2012 - 15:44
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      @ ARW,

      Hoe weet je dat zo precies allemaal? Heb je ze zelf afgesteld of zo? :-)

      Volgens mij stonden ze allemaal op full wet afstelling, ook misschie de 1 meer dan de ander.
      De MLR waren het snelst op full wet banden en op de inters en dry banden waren ze niet vooruit te branden, dus stonden volgens mij de MLR op 100% wet afstelling !!

      Het dus zomaar zijn dat ze daarom langzamer waren.
      In Duitsland kunnen de MLR ze zomaar weer voorin meedoen.

      Ik denk al een hele tijd dat de Lotus winnaars materiaal is, want soms al het een beetje meezit zie wat een rookie als paturain eruit haalt.
      Ze missen nu een toprijder, want met alle respect, Kimi is niet meer wat ie ooit was en paturain komt er nog wel.
      In de handen van Alonso, vettel of Lewis deden ze gewoon mee voor het kampioenschap

      • + 0
      • 16 jul 2012 - 22:26
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Sorry voor de type fouten op de iPad

      • + 0
      • 16 jul 2012 - 22:28
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      \"type fouten\" is ook een typfout ;-)

      • + 0
      • 17 jul 2012 - 09:41
  • Gompie

    Posts: 4.951

    De enige update die continue werkt bij Lotus is Grosjean, wat een talent is dat. Kimi valt mij tegen, had daar meer van verwacht.

    • + 0
    • 17 jul 2012 - 08:07
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Echt? Ik ben enorm Kimi-fan en had eerlijk gezegd niks van dit seizoen verwacht, maar ik sta met open mond te kijken hoe goed hij het al direct weer doet.

      • + 0
      • 17 jul 2012 - 09:42
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Kimi heeft dan ook wel de mazzel dat Lotus gewoon een goede auto heeft gebouwd...

      Daarbij laat Grosjean zien dat ie totaal niet onder doet voor Kimi qua snelheid en ik moet nog zien dat Kimi boven hem eindigt dit jaar gezien de top-vorm waarin Grosjean verkeerd.

      • + 0
      • 17 jul 2012 - 11:56
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Oh ja, dat wordt zeker nog spannend. Maar ik verwachtte vooraf dan ook dat Grosjean boven de nog wat roestige Kimi - zo verwachtte ik - zou eindigen. Ik heb die jongen al lange tijd heel hoog zitten, die wordt zeker nog eens wereldkampioen.

      • + 0
      • 17 jul 2012 - 13:51

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar