user icon

Maria de Villota later deze week mogelijk terug naar Spanje

  • Gepubliceerd op 10 jul 2012 11:06
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Marussia-testrijder Maria de Villota zegt het ziekenhuis van Addenbrooke in Cambridgeshire wellicht later deze week vaarwel. Daar wordt ze sinds haar testcrash van vorige week behandeld, maar Auto Motor und Sport stelt dat ze bijna klaar is voor een terugkeer naar Spanje.

De Villota is twee keer geopereerd en raakte haar rechteroog kwijt. Volgens Auto Motor und Sport is er verder geen permanente schade. Als er geen complicaties opspelen, dan vliegt de 32-jarige Spaanse eind deze week terug naar haar geboorteland.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • miauw

    Posts: 1.136

    Tja.... Hoe in en in triest. Is er nou al iets meer duidelijk over de oorzaak? Was het een rijdersfout of een mechanische of electronische oorzaak? Zo ja, dan kan Marussia wel inpakken, want dan zal een leger advocaten vermoedelijk wel een schadeclaim gaan indienen. Je oog kwijtraken is niet niks, en je racecarrière is ook naar de kloten.

    • + 0
    • 10 jul 2012 - 11:31
    • Wat een ge\"miauw\" zeg.. :P

      Alsof Marussia dan kan inpakken! Formule 1 is Formule 1 en daar zitten risico\'s aan verbonden. Dit is een risico en dit kan nou eenmaal gebeuren in sport met vele technieken.

      Begrijp me niet verkeerd, ik vind het rot voor haar een heel erg triest maar dit is ook Formule 1. Williams kon ook niet inpakken na de crash van Senna in 1994.

      Ik hoop dat ze snel aan sterkt en op één of andere manier nog een carrière als iets anders kan beginnen.

      • + 0
      • 10 jul 2012 - 11:43
    • neor2

      Posts: 1.523

      Volgens mij is er bij Williams wel degelijk een strafrechtelijk onderzoek geweest en is de auto van Senna uitgebreid onderzocht om te achterhalen waardoor de crash was veroorzaakt en of Williams kon worden beschuldigd van ernstige nalatigheid met de dood tot gevolg.

      Die zaak is voor zover ik weet nooit fatsoenlijk tot stand gekomen omdat de auto zo in puin lag dat de oorzaak niet meer met zekerheid te achterhalen was.

      In dit geval is de oorzaak een stuk makkelijker te achterhalen. De auto heeft minder schade dus mocht de oorzaak in de software zitten dan moeten ze dat nog wel kunnen achterhalen uit telemetrie, daarnaast is er nog het simpele feit dat een vrachtwagen met open laadklep op hoofdhoogte van een coureur vlak achter de pitbox niet heel handig is.

      • + 0
      • 10 jul 2012 - 12:21
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      Miauw: ik denk dat Marussia dat heus wel ingedekt heeft, contract-technisch dan.
      Dan zou Williams nu inmiddels ook failliet moeten zijn, om de dood van Senna.
      -
      OT: goed nieuws bij zo een k*t hoofdstuk.

      • + 0
      • 10 jul 2012 - 12:22
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      @Neor: het gaat om financiele schadeclaims waar miauw het over heeft.
      Dan had ook Felipe Massa Ferrari kunnen \'slopen\'.

      • + 0
      • 10 jul 2012 - 13:12
    • Je bedoeld, Massa had Ferrari en Brawn kunnen slopen, omdat Braun een zwaar onderdeel van de auto verloor (volgens mij zal er wel ergens in het regelement staan dat er niet zomaar onderdelen los mogen raken).

      Sja, ik vind het nog niet het juiste moment om er over te praten wat precies de oorzaak is. Als het aan de auto ligt, dan is het een zeer ongelukkig moment dat daar die vrachtwagen stond.
      Ik denk zowiezo dat het team iets uit te leggen heeft waarom ze een vrachtwagen voor een pitgarage zetten. Als die nou 3 meter naar voren stond, dan was er wellicht niets gebeurd.

      Erg triest voorval. Hoop eerder dat Maria er weer zo goed mogelijk van hersteld dan dat Marussia perse overal van beschuldigd moet worden.

      • + 0
      • 10 jul 2012 - 13:43
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Wat doet geld ertoe? Dat lijkt me nu wel het minst belangrijke...

      • + 0
      • 10 jul 2012 - 14:32
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Ontzettend goed nieuws! Dat haar racecarrière voorbij is, is op dit moment echt even van ondergeschikt belang.

    • + 0
    • 10 jul 2012 - 11:41
  • vissoeddha

    Posts: 45

    Ik heb Maria niet echt gevolgd, het lijkt mij mentaal zo zwaar om hier overheen te komen en je leven weer op te pakken.

    • + 0
    • 10 jul 2012 - 13:10
  • Ik ben blij dat ze het overleefd heeft. Ik wens haar een spoedig herstel toe voor zover mogelijk en ik hoop dat ze een PR-rol in de F1 krijgt of wellicht wordt opgenomen in een safety-werkgroep van de FIA.

    • + 0
    • 10 jul 2012 - 15:09

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar