user icon

Mercedes diep door het stof na nieuwe uitvalbeurt Schumacher

  • Gepubliceerd op 11 jun 2012 10:23
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Mercedes-teambaas Ross Brawn heeft Michael Schumacher zijn excuses aangeboden voor de technische malheur die de zevenvoudig wereldkampioen in Canada trof. Zijn achtervleugel bleef open staan na het gebruik van DRS en daarmee viel niet door te rijden. Het was al de vijfde uitvalbeurt voor de Duitser in zeven races in 2012.

Brawn: "Door een hydraulische probleem klapte het bovenste dwarselement van de achtervleugel bij Michael niet meer terug en dat was onder die omstandigheden niet meer te repareren. Ik kan me alleen maar verontschuldigen tegenover Michael na weer een technisch mankement." Schumacher zelf bleef rustig na zijn zoveelste pechgeval. "Natuurlijk is het teleurstellend, maar het heeft geen zin om met een beschuldigende vinger te wijzen. Dit kan gebeuren. Ik weet dat het team zijn best doet en dat zij het zich nog meer aantrekken dan ik. In Valencia gaan we terug in de aanval."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Het moet toch ERGENS een keer ophouden al dat pech.

    • + 0
    • 11 jun 2012 - 10:37
  • Het is echt niet normaal meer dit seizoen. Wat een ellende. Ik kan alleen maar hopen dat hij de volgende race wint de 8e winnaar in 8 races.

    • + 0
    • 11 jun 2012 - 10:44
  • Het is echt niet leuk meer...

    Als Schumacher fan kijk ik altijd zo hard uit naar een race weekend en na elke race tot nu toe ben ik steeds gefrustreerd. Hopelijk was dit dan echt het einde van al die pech.

    Maar zelfs zonder probleem was hij maximum 8ste geworden denk ik.

    • + 0
    • 11 jun 2012 - 10:53
    • joeri1990

      Posts: 197

      3 maal is Mercedes in de fout gegaan dit weekend:

      1) Te laat naar buiten gestuurd tijdens kwalificatie (anders was hij 5de ofzo gestart)
      2) Op het verkeerde moment binnen geroepen tijdens de race, kwam tussen verkeer terecht toen hij terug buiten kwam. Heeft echt veel tijd achter Di Resta enzo verloren.
      3) Zijn DRS wat kapot ging

      • + 0
      • 11 jun 2012 - 11:36
    • dude

      Posts: 323

      Ok Joeri, je 3 fouten...

      1) Wellicht niet handig, maar het is nog maar afwachten of hij veel verder naar voren had gestaan.
      2) Als je banden op zijn heb je geen keuze, en moet je naar binnen.
      3) Ja... Echt een fout van mercedes... Zijn DRS hadden ze nooit kapot mogen maken.

      Kom op Joeri, even een beetje nadenken, Mercedes is Schumacher echt niet aan het pesten hoor. Iedereen in het team wil hem zo ver mogelijk naar voren hebben, en dan kun je inderdaad nog steeds fouten maken, maar jouw lijst slaat natuurlijk als een lul op een slagroomtaart...

      • + 0
      • 11 jun 2012 - 11:58
    • Mercedes haalde Schumacher naar binnen als counter op Di Resta. Rekenfoutje dus.

      • + 0
      • 11 jun 2012 - 13:13
  • Echt zo zwaar kl...!! Kom op zeg..NIEMAND heeft zoveel pech gehad dit seizoen als hij! Mercedes moet toch echt eens wat gaan doen hieraan. Misschien moeten de knappe koppen zich eens iets minder op Nico concentreren. Op Rosberg\'s uitvalbeurt in Australië na heeft HIJ nooit pech gehad en Schumacher is nu al bijna elke race de sigaar...

    • + 0
    • 11 jun 2012 - 11:55
    • button heeft ook die verrotte pech dit seizoen,shit hapens.

      • + 0
      • 11 jun 2012 - 16:20
  • Jiri

    Posts: 66

    Het is inderdaad niet meer normaal wat Schumi overkomt allemaal dit jaar.
    Zeer sportief van hem om het zo naast hem neer te leggen.
    TOP

    • + 0
    • 11 jun 2012 - 17:15
  • Ach MS stopt na dit jaar... Het is niet geworden wat hij gehoopt had. En Mercedes vindt dat ook... De pch die hij dit jaar heeft, had hij vroeger niet, omdat iedereen op scherp stond voor hem. Die meer dan 100% concentratie is er niet. En nu niet gaan blaffen want ik ben en was altijd al fan van de man...

    • + 0
    • 12 jun 2012 - 08:51
    • Niet mee eens, zal ten eerste aan de rest van het seizoen gaan liggen.

      • + 0
      • 12 jun 2012 - 20:11

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar