user icon

HRT laat verstek gaan bij test op Mugello volgende week

  • Gepubliceerd op 25 apr 2012 14:27
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
Het team van HRT reist volgende week niet af naar Mugello voor de driedaagse testsessie aldaar. De Spaanse renstal, die ook al de gehele voorbereiding ontbrak, kiest ervoor om alle energie en middelen te concentreren op de verhuizing naar het nieuwe hoofdkwartier in Madrid en op de upgrade voor de Spaanse Grand Prix.

HRT-teambaas Luis Peres-Sala: "De start van het seizoen is voor ons gehaast verlopen en sinds we de auto's in elkaar hebben gezet hebben we er tijdens Grand Prix-weekenden aan gewerkt. Het team en het materiaal zijn net pas terug uit Bahrein en zijn sinds begin maart onderweg geweest. En ze keren voor het eerst terug naar onze nieuwe thuisbasis in Madrid, de Caja Magica. Deze verhuizing is heel belangrijk voor ons en door niet naar Mugello te gaan kunnen we alles richten op het pakket vernieuwingen voor de Spaanse Grand Prix. Die zou niet klaar zijn voor de test in Mugello, dus hebben we besloten om verstek te laten gaan en ons te focussen op teamwork in ons hoofdkwartier. Daar is genoeg te doen."

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Dit soort realistische commentaren sieren HRT wel.
    Ik heb altijd respect voor dit kleine team die het \"mooi maar even flikt\"
    Soms hadden ze een iets te grote mond.
    Ik vind wel dat het dit jaar er op of eronder is en er wel een stap richting Caterham gezet moet gaan worden. En de energie steken in de auto\'s en niet de overnames

    • + 0
    • 25 apr 2012 - 15:59
    • Inderdaad, zeg het gewoon eerlijk. Iedereen weet toch al dat ze weinig te besteden hebben en dat ze moeten roeien met de riemen die ze hebben... En tevens moet er iemand zijn die achteraan rijd....

      • + 0
      • 25 apr 2012 - 18:08
    • Ik heb niet altijd respect voor dit team gehad, maar ik heb vertrouwen in Sala. Dat had ik minder/niet bij Kolles. Dit jaar wordt nog een rampjaar maar als ze volgend jaar doorgaan hebben ze denk ik een betere auto als Marussia.

      • + 0
      • 26 apr 2012 - 07:51
  • Np-F1

    Posts: 917

    Verdorie, zowaar een goede beslissing van HRT!

    Hopelijk komt er tijdens/na dit jaar een beetje stabiliteit op alle fronten, dan kunnen ze van rampzalige paydrivers af en misschien volgend jaar eens niet vrijwel kansloos aan de start komen. De afgelopen jaren waren een aaneenschakeling van plotse beslissingen, die meestal ook nog eens niet goed uitpakten. Tel daarbij een onzekere financiële situatie op, en daar heb je problemen.

    Punten zijn ver, ver, weg, maar als het in ieder geval een respectabel team kan worden, denk ik dat ze heel wat sympathie kunnen krijgen.

    • + 0
    • 25 apr 2012 - 16:59
  • Kansloos dit. Natuurlijk kan je een test laten gaan. Geen probleem. Maar om het op te hangen aan een verhuizing???? sinds wordt je daar beter van??? je kan beter je oude wagen testen op hoe het ding werkt. Want ook daar hebben ze nog weinig ervaring mee. Zeg dan gewoon we hebben de poen niet. Dan zeg ik pas, dat is eerlijk...

    • + 0
    • 25 apr 2012 - 19:16
    • reprep

      Posts: 547

      als ze niet naar Mugello gaan, hebben ze meer mankracht op de fabriek en kunnen ze daar harder werken aan updates voor Spanje,

      • + 0
      • 25 apr 2012 - 23:54
    • Mirani

      Posts: 2.934

      Feitelijk zeggen ze dat het geld niet hebben. Ze moeten kiezen tussen verhuizen en testen. Als je geld genoeg hebt, dan doe je beide en hoef je niet te kiezen. Nu hebben ze toch al geen update klaar om te testen dus hebben ze ervoor gekozen om te gaan verhuizen. Dat is wat Peres-Sala probeerde uit te leggen, waarvoor ze hebben gekozen en waarom. Gewoon een eerlijk verhaal.

      • + 0
      • 26 apr 2012 - 08:20
  • felix50

    Posts: 5.792

    Het team en het materiaal zijn net pas terug uit Bahrein .Inderdaad dat komt omdat ze met de boot terug gegaan zijn da\'s goedkoper dan het vliegtuig.Hsahah Nee zonder gekheid ik heb wel meer vertrouwen in dit team gekregen sinds de overname en het wegsturen van Kolles. die man vertrouw ik helemaal niet.

    • + 0
    • 26 apr 2012 - 08:41

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel