user icon

Kovalainen legt zich gelaten neer bij grid penalty voor Maleisië

  • Gepubliceerd op 20 maa 2012 13:40
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Caterham-coureur Heikki Kovalainen denkt niet dat de straf die hij opgelegd kreeg voor de Maleisische Grand Prix veel invloed zal hebben op zijn kansen op een mooi resultaat. De Fin wordt na de kwalificatie vijf plekken terug gezet omdat hij in Australië inhaalde achter de safety car.

Kovalainen: “Ik heb de straf voor het passeren van Sebastian Vettel tijdens de safety car-periode maar geaccepteerd, hoewel het vrij zwaar was. Maar dit zijn nu eenmaal de regels en het is jammer dat ik voor een klein foutje een grid penalty van vijf posities voor Maleisië heb gekregen. Het is niet echt een probleem. We weten dat we de auto's die waarschijnlijk voor me komen te staan op de grid kunnen inhalen en ik moet maar mijn best doen om mezelf zo ver mogelijk van voren te kwalificeren zodat het effect van de straf minimaal is.”

Reacties (7)

Login om te reageren
  • AirJan

    Posts: 1.221

    \'ik moet maar mijn best doen om mezelf zo ver mogelijk van voren te kwalificeren zodat het effect van de straf minimaal is.\'

    Als hij geloofd dat hij het effect kan minimaliseren door een goed kwalificatie dan nomineer ik hem bij deze alvast als meest optimistische rijder van 2012. Realistisch gezien kan hij alleen de Marussias, HRT\'s en zijn teamgenoot voorblijven. 5 auto\'s dus, die hij door zijn gridpenalty allemaal weer voor moet laten.

    • + 0
    • 20 maa 2012 - 13:46
  • KensiB

    Posts: 931

    Zo'n ervaren coureur moet toch weten dat je achter de safety car niet mag inhalen. Het zal ook wel niets uitmaken 5 plekken terug ze eindigen toch als laatste in de kwali. En dit moet de man worden die Massa moet vervangen!

    • + 0
    • 20 maa 2012 - 13:54
    • Heiki komt niet bij Ferrari. Zijn roddels die niet relevant zijn.

      • + 0
      • 20 maa 2012 - 18:01
    • Hij haalde in omdat hij de pits in dook. Hij had de pitstraat eerst moeten inrijden voor hij positie kon winnen. Het is niet dat hij even langs iemand is doorgereden.

      • + 0
      • 20 maa 2012 - 18:55
  • Ik was toch lichtjes teleurgesteld over prestatie van Caterham. In de kwalificatie zaten ze toch op een volle seconde van de gevestigde orde af als ik mij niet vergis. Ik had gehoopt dat ze het gat toch wat kleiner hadden weten te maken.
    Ik hoop dat Heikki na dit seizoen naar een beter team gaat. Persoonlijk hoop ik dat hij bij een team als Williams kan gaan rijden.
    Ik denk dat een topteam te hoog gegrepen voor hem is. Zeker gezien zijn tijd bij McLaren, al heeft hij zich bij Caterham natuurlijk wel goed door ontwikkelt.

    • + 0
    • 20 maa 2012 - 14:02
    • Yannis

      Posts: 925

      Grotendeels met je eens. Hoeveel progressie hij als coureur geboekt heeft blijft echter onduidelijk, aangezien Trulli geen benchmark was. Als hij moeite heeft Petrov van zich af te houden weten we genoeg.

      Verder denk ik niet dat hij naar Williams zal gaan, hoewel hij daar perfect zou passen. Een absolute topper is Kovalainen niet, maar denk je eens in hoe mooi hij dit seizoen met deze Williams puntjes zou kunnen sprokkelen. Helaas hebben ze bij Williams een voorkeur voor de hoogste bieder, ook wanneer al is gebleken dat er weinig van te verwachten valt (Senna).

      • + 0
      • 20 maa 2012 - 17:53
    • Ik was hier al van uit gegaan eerlijk gezegd (de zwakke start van Caterham)
      Ik denk dat aan het eind van het seizoen het gat, of gedicht is, of miniem is
      Hopelijk voor Heikki is het gedicht, want hij verdient een goede auto!

      • + 0
      • 20 maa 2012 - 19:34

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (34)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar