Massa en Senna delen mening van race-incident
- Gepubliceerd op 18 maa 2012 13:24
-
25
- Door: Kees Schooneman
We stuurde vrijwel gelijktijdig de bocht in. Ik zat compleet aan de binnenkant en Bruno zat aan de buitenkant. Ik stuurde wat eerder in, omdat ik niet wist of hij een poging zal doen om mij in te halen. Toen stuurde hij iets te scherp in en raakte we elkaar. Voor mij was dit iets wat kan gebeuren. Ik zat aan de binnenkant, dus ik kon niets fout doen. Vanuit Sennas oogpunt kan ik het ook begrijpen. Het was tegen het einde van de race en we vochten voor een positie. Je kan dus niet zeggen dat hij hier compleet fout zat. Een raceongeluk, aldus Massa.
Senna is het met zijn landgenoot eens dat het een race-incident was: Ik probeerde Felipe buitenom in te halen. Dat pakte helaas niet zo goed uit. We raakte elkaar. Dit was een typisch raceongeluk. We vechten om elke millimeter op de baan. Als dit gebeurde in een bocht waar de snelheid iets lager was, hadden we waarschijnlijk alleen even met de banden elkaar geraakt. Maar we gingen iets harder, dus raakte ook de voorvleugel van Felipe mijn voorband, waardoor de schade een stuk erger was. Einde race, aldus Senna.
De wedstrijdleiding heeft geen straf uitgedeeld Massa en Senna.
Trending nieuws
-
Mercedes-coureurs onthullen flink probleem aan Verstappen
Mercedes-coureurs George Russell en Andrea Kimi Antonelli hebben een zeer zware Grand Prix van Oostenrijk achter de r...
28 jun 2026 17:10 -
Verstappen blijft kritisch ondanks tweede plaats: "Dat voelde niet goed aan"
Max Verstappen beleefde een ijzersterke race tijdens de Grand Prix van Oostenrijk in Spielberg. De Red Bull Racing-co...
28 jun 2026 17:54 -
Mekies ziet progressie bij Red Bull: "Sterkste race van het seizoen"
Laurent Mekies heeft genoten van de Grand Prix van Oostenrijk. Zowel Max Verstappen als Isack Hadjar kenden een sterk...
28 jun 2026 17:36 -
Russell dolgelukkig na overwinning: "Het is alweer een tijdje geleden!"
George Russell heeft de Grand Prix van Oostenrijk gewonnen. De Mercedes-coureur heeft zijn auto van pole position naa...
28 jun 2026 16:50 -
Antonelli zelfkritisch na kostbare foutjes
WK-leider Andrea Kimi Antonelli haalde opgelucht adem na afloop van de Grand Prix van Oostenrijk. Hij had het niet ma...
28 jun 2026 16:54
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land Brazilië
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa

Reacties (25)
Login om te reagerenPosts: 1.753
De Brazo\'s dekken elkaar. Als het Lewis was geweest had Massa anders gereageerd. Hij is erg ver weggezakt dus ik denk niet dat zij elkaar nog tegen zullen komen.
Posts: 5.792
Deze is natuurlijk te verwachen door de fanboys van ham.
Posts: 395
Wat een beschamende vertoning weer dit weekend meneer Massa!
O ja, ik weet nog wel een tekst voor je race engineer: \"Felipe, your car is faster than you are. I repeat: Your car is faster than you are!\"
Elders las ik dat iemand voorstelde om Massa maar heel gauw te vervangen door Kobayashi. Lijkt me een uitstekend idee.
Posts: 3.592
Je hebt hier gewoon gelijk. Dit kan echt niet! Sympathieke jongen hoor, maar er zit gewoon geen snelheid meer in. Er zijn nu denk ik echt wel andere coureurs die minimaal hetzelfde presteren (of beter...) dan dat Massa laat zien.
Posts: 2.989
overkomt iedereen wel eens ,
kijk maar naar Kubica en Vettel in 2009 , precies hetzelfde incident alleen meer brokken ...
Posts: 758
Massa zal het wel zwaar genoeg hebben om toe te geven dat-ie voor een 13e plaats aan het vechten was. Te zwaar om ook nog eens iemand anders de schuld van te geven.
Posts: 758
Trouwens; BBC zendt een samenvatting uit van 2 uur... Een samenvatting met details?
Posts: 395
Geen idee. Maar als jij er nou eens naar gaat kijken en ons dan laat weten hoe het was?
Posts: 2.049
Nog zo een \"prestatie\" volgend weekend en hij ligt eruit. Adios Massa en bonjour ??? . Silly season gaat al beginnen met een topplaats.
Posts: 1.756
Hoe triest het ook is: ik denk dat Massa sinds zijn ongeluk een probleem heeft met ruimtelijk inzicht. Op ons niveau van vrijwel geen belang, maar op het niveau van Formule1 wel degelijk. Massa gaat regelmatig (vorig jaar) te ver over de curves, schat de positie van anderen verkeerd in etc.
Ik heb het al eerder geschreven: ik geef\\gaf Massa nog 3 tot 6 races voor dat hij vervangen gaat worden. En dat kan ook eigenlijk niet anders. Het had al deze winter moeten gebeuren. Wie er dan in moet .... dat laat ik graag aan anderen over.
Posts: 3.077
Ja, het wordt nu toch wel tijd voor een nieuw gezicht bij Ferrari. Iemand die wel een winnaarsmentaliteit heeft, want als de Ferrari de beste auto heeft, dan kan Massa het opeens weer wel. Maar zolang Ferrari niet de beste auto heeft, is Massa waardeloos.
Ik hoop echt dat Massa mijn ongelijk gaat bewijzen, want ik heb nog altijd een zwak voor hem. Maar realistisch gezien zie ik het niet gebeuren.
Posts: 395
Saudação Felipe!
Posts: 5.792
Wie zouden ze in plaats van Massa moeten nemen dan?Als ze een topper willen zullen ze iemand bij de andere topteams weg moeten kopen en dan zal dat team ook nog een toestemming moeten geven .Fisichella is geen optie of vind jij van wel.
Posts: 4.764
Tsja Ik vind het jammer voor hem maar na zijn ongeluk heb ik nooit meer de oude Massa gezien. Ik gun het hem echt maar als het niet meer lukt dan moet je dat toegeven.
Als hij de komende 2, 3 races niet beter presteert zie ik hem inderdaad vervangen worden zodat een eventueel opvolger alvast ervaring kan opdoen.
Posts: 14
Kniesoor die er op let...ik dus, maar in de tweede zin wemelt het van de taalfouten.
Posts: 7.320
@ Redactie:
Volkomen gelijk. Graag grammaticale fouten aanpassen in 2e zin.
Dank.
Posts: 917
"en moeste beide de strijd staken."
Bij het ontbreken van de n op het einde van woorden moet ik altijd denken aan hoe sommige mensen praatten op de middelbare school. Erg slordig inderdaad.
Posts: 577
OT (off topic)
Weet iemand waar Charlie is? Heb hem sinds de wintertests al niet meer gezien. Begin me een beetje zorgen te maken.
OT (on topic)
Senna rijdt nu nog steeds in de Formule 1, omdat Hamilton dat geregeld heeft. Nu heeft massa een ander maatje om rotzooi mee te trappen en kan hij de moeite die hij bespaard om engels te spreken gebruiken om nog harder de verkeerde kant uit te sturen.
Posts: 19.803
Over beide coureurs zal ik nog maar eens mijn mening en frustratie uiten.
Vol ongeloof en onbegrip zie ik nog steeds Massa in die Ferrari zitten. Die man brengt echt helemaal 0,0. Noppes, niente nada de nada 3x NIKS! Hij is niet een beetje langzamer dan Alonso, nee hij is beschamend langzamer (zachtjes uitgedrukt) en loopt in de races ook alleen maar anoniem rondjes af te werken.
Bijna iedere andere willekeurige coureur is een betere optie voor Ferrari. Ga nou serieus eens kijken of je Kovalainen kan halen, of meteen Perez kan halen, of een Sutil of Alguersuari kan stallen. Massa gaat na dit jaar toch weg dus doe hem dan meteen weg. Nee, laat hem lekker nog een jaar aanmodderen hey, het is gewoon zielig en onprofessioneel van Ferrari.
Dan Bruno Senna. Hoeveel kansen heb je nodig? Bij HRT had hij moeite met Chandhok (ook al zo een hoogvlieger) en werd hij keihard verslagen door Klien. T.o.v. Petrov (ook al zo een hoogvlieger) was het niet heel bijzonder allemaal en t.o.v. Maldonado gaat hij het weer afleggen, geloof me gewoon.
Bruno Senna is niet heel snel, en vooral kleurloos. Ik kan zo een handvol andere coureurs noemen met meer potentie en met meer waarde voor het team Williams door sneller te rijden en meer punten te scoren.
Leuk dat hij Senna heet en dat hij sponsoren heeft.
Maar vraag je nou eens 1 ding HEEL EERLIJK af. Stel deze man had Bruno Brauwn geheten. Had er dan iemand naar hem omgekeken? Nee, dan was hij na 1 jaar al afgeserveerd uit de F1. Ook voor Williams geldt, kijk nou eens naar een goed alternatief. Met Maldonado heb je al een pay-driver (en dus geld). Neem er dan iemand bij die ervaren is, het team kan helpen en steady punten kan pakken. Ook hier geldt, probeer een Kovalainen of Sutil te krijgen, of desnoods weer Heidfeld of Barrichello.
Dom management wat betreft rijders keuzes van beide teams. Ik erger me er echt aan.
Posts: 7.320
Hela, nie fokken met Bruno Brauwn he!
;-)
Natuurlijk heb je gelijk. Massa zal later amper tegen zij kleinkinderen curven vertellen dat hij F1 coureur was. Even googlen op flapdrol, pipo de clown of pannekoek en je krijgt Massa\'s hits.
Maar DH: Jij moet Sutil eens uit je hoofd zetten. Daar brandt niemand zijn vingers nog aan. :-) Vergeet die naam, dan probeer ik zijn hoofd te vergeten.
Posts: 4.764
@DAMON HILL 18 Mar 2012 21:19:
Hoewel ik redenen probeer te bedenken waarom je ongelijk zou kunnen hebben m.b.t. Massa moet ik toch toegeven (als Massa \'fan\') dat je gelijk hebt.
Wat Bruno Brauwn betreft zeg ik. Wacht nog even een paar races. Bij Lotus deed hij het ook aardig voor die paar races. Ik denk dat hij harder kan in een F1 wagen dan jij ;-)
@DE ZESWIELER 19 Mar 2012 09:27:
Of probeer dit uit je hoofd te krijgen ;-) :
http://youtu.be/0VkRgUcP_rM
Posts: 1.776
lijkt wel 1997 toen Ferrari en Williams ook om de posities vochten met elkaar. Laat dat nou net ook Williams-Renault toen zijn. Of het nou Maldonado en Alonso zijn of Massa en Senna. Ze wisten elkaar wel te vinden.
Posts: 650
De titel had ook kunnen zijn: Senna voorkomt beschamend resultaat Massa. Als het Hamilton was geweest waren de rapen gaar geweest (Nee, ik ben geen Hamilton fanboy).
Posts: 395
O ja, nog even over Massa: www.youtube.com/watch?v=obccgVJoUrs&feature=related
;-)
Posts: 15
de eerste race van het jaar en massa heeft al weer te maken met een bocht incident en dit niet eens met ham.
Dit zegt toch wel iets over de echte waarheid van vorig jaar massa, maar ik verwacht dat we dit jaar nog wel meer van deze incidenten zullen zien bij massa.