Vettel: "Dit podium laat zien dat onze racesnelheid in orde is"
- Gepubliceerd op 18 maa 2012 11:51
-
22
- Door: Kees Schooneman
Na een machtsvertoning in 2011, waar Red Bull Racing tijdens achttien van de negentien Grands Prix vanaf pole position startte, was de derde startrij even slikken voor het Oostenrijkse team. Tijdens de race liet Red Bull Racing echter zien dat de snelheid er wel degelijk is bij het wereldkampioensteam van 2010 en 2011.
Vettel had een goede start en won direct twee plaatsen, waardoor de Duitser de vierde plaats in handen had. Vervolgens had Vettel Michael Schumacher voor zich. De Mercedes-coureur schoot echter van de baan af, waardoor de Red Bull Racing-coureur de derde plaats al in handen had. Dankzij de safety car periode schoof Vettel uiteindelijk ook nog een plaats door ten koste van Lewis Hamilton, waardoor de tweede plaats zijn deel werd. Teamgenoot mark Webber finishte als vierde, net buiten het podium.
Mijn felicitaties gaan uit naar Jenson Button en McLaren. Button reed geweldig vandaag en was voor mij onbereikbaar. Ik ben tevreden met de tweede plaats. Veel mensen hadden dat na gisteren niet meer verwacht. Het was een positieve race voor ons. De auto heeft enorm veel potentie, maar we er moeten nog wel wat aan veranderen. We wisten dat Melbourne één van onze moeilijkste races zou gaan worden dit jaar. Dan is het mooi dat je met veel punten door kan naar de volgende race, aldus Vettel.
Trending nieuws
-
Verstappen zet Russell te kakken: "Nu vol gas?"
Max Verstappen was tijdens de race in Oostenrijk het controversiële slot van de kwalificatie van een dag eerder ...
28 jun 2026 18:16 -
Verstappen blijft kritisch ondanks tweede plaats: "Dat voelde niet goed aan"
Max Verstappen beleefde een ijzersterke race tijdens de Grand Prix van Oostenrijk in Spielberg. De Red Bull Racing-co...
28 jun 2026 17:54 -
Wolff voorspelt ingrijpende problemen voor Ferrari
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft na afloop van de Oostenrijkse Grand Prix hard uitgehaald naar Ferrari. De Oostenri...
28 jun 2026 18:39 -
Hamilton onthult groot Ferrari-probleem na lastige race
Lewis Hamilton heeft een zeer zware Grand Prix van Oostenrijk achter de rug. De zevenvoudig wereldkampioen moest een ...
28 jun 2026 19:08 -
Mekies ziet progressie bij Red Bull: "Sterkste race van het seizoen"
Laurent Mekies heeft genoten van de Grand Prix van Oostenrijk. Zowel Max Verstappen als Isack Hadjar kenden een sterk...
28 jun 2026 17:36
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land GB
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, GB
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
909.610 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (22)
Login om te reagerenPosts: 7.320
Ja, dat denk ik nuchter denkend ook. RB en McL zullen afwisselend de baas zijn. Ik verwacht dat het dit jaar tussen BUT en VET zal gaan.
Posts: 4.805
Misschien wel om en om inderdaad, maar wel met McLaren voorop, verwacht ik.
Posts: 1.754
Ik hoop dat Kimi zich nog gaat mengen in de strijd en dat Lewis zich herpakt. Ik denk wel dat dit in het voordeel van Button zal zijn. Ik verwacht dat hij voorlopig voorop zal gaan.
Posts: 2.714
Vergeet Mercedes en Lotus niet, want die hebben een ongelukkige race gereden, dan is het vanzelfsprekend dat iedereen naar voren schuift.
Posts: 7.320
Mercdes en Lotus zullen er vast geregeld goed bij zitten, om over Lewis nog maar te zwijgen, maar over 18 races zie ik toch slechts nog 2 kemphanen dit jaar; BUT en VET.
Goeie nickname trouwens, 'Butvet'. Lijkt me een zeer gemene aandoening.
Posts: 3.592
Vettel heeft wel een puike race gereden! Het leek er wel op dat de McLarens makkelijker konden weglopen bij hoge brandstof load dan bij lager.
Enfin, (helaas) lijkt het dit jaar tussen RBR en McLaren te gaan, want zonder SC was er geen ander team in de buurt gekomen. Al zal RBR dan alsnog wat moeten goedmaken t.o.v. McLaren.
Posts: 640
Klopt , volle tanks waren de mclarens top
Posts: 4.805
Racesnelheid.
Posts: 5.792
Dat hij van de baan af schoot (Schumi) van de baan dat had met zijn kapotte wagen (de bak)te maken maar niet dat ie \'n fout maakte .Zo word het nu wel gezegd terwijl dat niet zo is.
Posts: 10.089
Mijn vertrouwen is groot dat Redbull er in Maleisië wel weer helemaal bij zit, dit was pas hun 3e echte dag met dit pakket..
Ik denk wel dat Mclaren, vooral in de kwalificatie, sneller zal zijn dan Redbull in de kwalificatie.. maar hopelijk scheelt het niet veel, en ik verwacht ook dat Mercedes en Lotus er weer dicht/tussen zitten..
normaliter staan RBR, Mclaren, Lotus en Mercedes dus in de top 8.. maar ik denk dat er vast wel weer 1 of 2 coureurs zijn van andere teams die hem er tussen zetten, 1 daarvan is Alonso..
Ferrari\'s race pace is niet goed, maar ziet er 10x beter uit dan hun kwalificatie pace, dus een podium, in een onrustige race acht ik zelfs niet eens onmogelijk voor die Spanjaard, voor Massa wel, hoe jammer ik het ook vind (want een Massa in vorm is mooi om te zien)
Hopelijk kan Schumacher iedereen weer eens de les lezen, wat nog wel zou kunnen in de kwalificatie, aangezien zij een 3 dubbele DRS hebben (Drs, die voorvleugel f-duct, en de Drs die in dat Drs systeem zit), en Maleisië veel lange rechte stukken heeft
Posts: 675
Nou RF, daar ben ik nog niet zo zeker van. Met de lage topsnelheid van de RB\'s kunnen ze het nog knap lastig gaan krijgen daar. Ook heeft Mclaren aangegeven een foute berekening te hebben gemaakt en dus vanaf ronde 8 extreem brandstof aan het sparen waren. Dat zegt wel wat, vind ik.
Posts: 3.091
@ Niiek
Dat zou dan betekenen dat McLaren de volgende race zwaarder van start zal moeten om niet al vanaf het begin brandstof te hoeven sparen. Dus dan verliezen ze snelheid.
En wat betreft RB's top speed. Vorig jaar was Vettel ook altijd onderaan in de speed trap lijsten te vinden maar toch won hij races als Spa en Monza. Top speed zeg niet veel.
Posts: 10.089
Dat laatste stukje ging over Mercedes :P
Posts: 675
Baron, dat betekent natuurlijk ook dat Mclaren minder zuinig met hun brandstof hoeft om te gaan en harder kan pushen?
Posts: 2.714
Vettel maakte een grote fout toen hij achter Schumacher reed, andersom was het een failure. Gezien het geluk vd saftycar en het uitvallen van Schumacher en Grosjean, is P2 maximaal haalbaar. Volgende week zullen Mclaren, Mercedes AMG en Lotus Renault de top 6 zijn en daarachter de Red Bulls en Ferrari's.
Posts: 577
Daar kun je wel eens gelijk in krijgen. Raikkonen moet nog even wennen naar mijn mening. Grosjean zal weer vooraan staan. Schumacher heeft al laten zien dat P1 eraan zit te komen en Button zal in de race weer als een raket gaan.
Posts: 3.091
Even van de baan glijden is al een grote fout?
Posts: 640
Dream Well ?
Posts: 18.535
Schumacher geraakte niet uit derde, daarom ging hij van de baan, is net wat anders. Het zegt inderdaad wel wat dat ondanks zijn schuiver en het feit hij achter Schumacher vast zat aan de start van de race, hij voor de SC Hamilton aan het uitdagen was voor plek 2, dat is waar.
Posts: 10.089
Volgens de geruchten had Kimi tegen Vettel gezegd, dat de gravel en het gras er in bocht 1 goed bij lag, en dat als je daar overheen zou gaan, daar veel tijd zou zijn te winnen.. Door Kimi zijn rally-ervaring geloofde Vettel dat gelijk... vandaar dat moment
Posts: 1.776
Als de safety care niet buiten was geweest was het verschil tussen RB en McLaren veel groter geweest. Red Bull gaat een moeilijk jaar tegen moet. De EBD heeft hun veel opgeleverd en dat voordeel zijn ze kwijt sterker nog het zit allemaal veel dichter bij elkaar dan vorig jaar.
Posts: 18.535
Het verschil tussen Button en Vettel wel ja, Vettel zat vlak achter Hamilton toen de pitstops kwamen.