user icon

Actieve Nico Rosberg: "Veel geleerd op deze testdag"

  • Gepubliceerd op 01 maa 2012 17:50
  • comments 7
  • Door: Danny Sosef
Mercedes-rijder Nico Rosberg legde vandaag de meeste ronden van iedereen af in Barcelona, namelijk maar liefst 128 ronden. Al die activiteit dient natuurlijk een doel, veel kennis en data vergaren over de W03. En dat is gelukt.

Rosberg houdt zich nog wat op de vlakte over de snelheid. "De progressie van het team is goed. We hebben veel gereden en veel geleerd op deze nuttige testdag. De ontwikkeling staat nooit stil, we blijven dingen proberen. De banden voelden iets beter aan, maar de slijtage achter is nog steeds hevig en de graining van de voorbanden is nog aanwezig. Daardoor zullen de races komend jaar weer interessant zijn."

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Michael

    Posts: 1.434

    Even onderweg een reactie geven.
    Veel geleerd op deze testdag en nu nog in de praktijk brengen tijdens de race en niet blijven zitten op je plek en de race hierop uitzingen.

    • + 0
    • 1 maa 2012 - 19:10
    • sailor

      Posts: 10.753

      Als de Mercedes snel genoeg is , dan doet Rosberg dat wel hoor , dat gaat hij genoeg inhalen.
      Ik vind hem een zeer talentvolle coureur , hij zit zeker in de top 3 van de huidige coureurs.

      • + 0
      • 1 maa 2012 - 22:38
  • Ook ik weet dat testtijden niet veel zeggen, maar ik heb nog niet zoveel vertrouwen in de snelheid van MercedesGP. Ik hoop dat ik het mis heb...

    • + 0
    • 1 maa 2012 - 20:09
  • Yannis

    Posts: 925

    Ben benieuwd wat die auto werkelijk waard is. Tot op heden blijven ze, zelfs op deze foto, (strategisch?) in de schaduw rondrijden.

    • + 0
    • 1 maa 2012 - 20:14
    • Stri

      Posts: 2.420

      Het is inderdaad totaal niet duidelijk waar ze staan.

      McLren en RB zijn snel, Ferrari is bezig met het leren kennen van de wagen, dat is allemaal wel duidelijk.

      Mercedes... Er is geen pijl op te trekken. Als ik op de berichten die ze zelf naar buiten brengen moet afgaan zitten ze dichter bij de top 3 dan vorig jaar.

      Andere grote vraag voor mij is Lotus. Zijn ze echt zo snel? Ik denk het persoonlijk niet.

      • + 0
      • 2 maa 2012 - 07:58
    • AirJan

      Posts: 1.220

      Ik geloof ook niet dat Lotus echt zo snel is, maar vraag me af waarom ze zo zouden testen. Die wagen staat al propvol met sponsoruitingen, dus het kan niet bedoeld zijn om nieuwe sponsors te lokken. Wellicht een compleet andere test strategie dan de andere teams, of gewoon bij iedere testsessie een keertje met een kwalificatiesetup rijden wat de topteams niet doen? Ach, nog 2 weekjes wachten, dan word er al een stuk meer duidelijk.

      • + 0
      • 2 maa 2012 - 08:56
    • Waarom is iedereen zo Anti-Lotus? Waarom kunnen ze niet zo snel zijn? Ik geloof er echt in dat ze gewoon een mooi ontwerp in elkaar hebben gezet. En daarbij hebben ze nu ook 2 goede coureurs (al moet Grosjean zich nog wel bewijzen).

      Het team oogt snel en fris en ik zie niet in waarom dit toneelspel zou zijn.

      • + 0
      • 2 maa 2012 - 16:10

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 27 jun 1985 (36)
  • Geb. plaats Wiesbaden, Duitsland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar