Hadjar tevreden met zesde plek in Oostenrijk: “Beste racetempo van het seizoen”

Isack Hadjar is tevreden met zijn resultaat tijdens de Grand Prix van Oostenrijk, maar denkt dat er nog wel het een en ander moet gebeuren om nog competitiever te worden. De Fransman is blij met zijn zesde positie in de thuisrace van Red Bull Racing

Hadjar startte als achtste en na een mindere start moest hij vanaf de negende positie naar boven zien te klimmen. Hadjar was daardoor meermaals in gevecht met de McLarens en Ferrari's. Hij eindigde uiteindelijk boven Lando Norris en Charles Leclerc

Agressief racen

Hadjar is erg blij met de progressie die Red Bull heeft geboekt in Oostenrijk. "Dat was zonder twijfel het beste racetempo dat ik dit jaar heb gehad", aldus de Fransman tegenover Viaplay na afloop van de Grand Prix van Oostenrijk. De RB22 is flink sterker vergeleken met de eerste paar races, maar ze zijn er nog niet helemaal. "Het is jammer, weet je, vanaf de achtste startplaats wist ik dat ik niet alle McLarens en Ferrari’s voor me kon inhalen. Ik wist wel dat ik de strijd kon aangaan. Maar ja, vanaf de achtste startplaats moet je gewoon agressief racen."

Er is nog echter nog een probleem met de Red Bull, maar dat past bij het agressieve rijden waar Hadjar het over heeft. "Aan het einde van elke stint raakten mijn banden steeds op, maar uiteindelijk was het de meest efficiënte race. Dus ja, niet slecht." De banden slijten sneller onder je vandaan als je meer het randje opzoekt, dus de Fransman zegt niets baanbrekends. 

Goede updates

Hadjar heeft veel vertrouwen in de toekomst bij Red Bull, want de updates werken goed. "Ja, zeker. Ik bedoel, ik denk dat we de auto dit weekend niet in de juiste afstelling hebben gekregen, en toch is hij zo al erg snel. Ik denk dat hij meer potentieel heeft dan we dit weekend hebben laten zien." Hadjar staat na de GP van Oostenrijk op de achtste plek in het wereldkampioenschap met 42 punten.

Gewoon een seconde per ronde langzamer dan zijn teamgenoot. Is gewoon niet goed genoeg.

  • 2
  • 28 jun 2026 - 20:03

Reacties (3)

Login om te reageren
  • Gewoon een seconde per ronde langzamer dan zijn teamgenoot. Is gewoon niet goed genoeg.

    • + 2
    • 28 jun 2026 - 20:03
    • Hij doet het prima. Ten eerste is het een halve seconde en ten tweede is de auto afgesteld naar de wensen van Max (logisch) en dat is niet ideaal voor de 2e rijder. Gewoon netjes voor een McLaren en een Ferrari geëindigd, hun directe concurrenten.

      • + 0
      • 28 jun 2026 - 20:56
    • Smock

      Posts: 340

      P6 in de snelste auto van het veld is inderdaad niet goed genoeg

      • + 0
      • 28 jun 2026 - 21:24

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 85
  • Podiums 1
  • Grand Prix 31
  • Land FR
  • Geb. datum 28 sep 2004 (21)
  • Geb. plaats Parijs, FR
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar