user icon
user icon

Oliver Turvey completeert succesvolle shakedown met MP4-27

  • Gepubliceerd op 05 feb 2012 13:45
  • comments 23
  • Door: Robin Smeets
Oliver Turvey heeft gisteren de allereerste meters met de nieuwe McLaren MP4-27 mogen rijden. Op het circuit van Jerez reed de 24-jarige Britse coureur enkele ronden met de nieuwe bolide. Volgens Turvey verliep de shakedown zonder problemen.

"Het was een eer om de eerste persoon te zijn die met de MP4-27 mocht rijden", schreef Turvey op zijn Twitter. "Ik heb echt van elk moment genoten. Het is nu nog moeilijk om te zeggen hoe goed de auto zal zijn, daar moeten we tot volgende week op wachten."

Reacties (23)

Login om te reageren
  • vvans

    Posts: 486

    Even off-topic, maar hebben jullie die dubbele lucht inlaat gezien bij de nieuwe ferrari. Die inlaat boven het hoofd van de coureur, daar zit de normale, en zo\'n 10 cm daarachter nog eentje.

    Weet iemand misschien waar die voor is?

    • + 0
    • 5 feb 2012 - 13:58
    • vvans

      Posts: 486

      Hier is het goed te zien:

      www.f1today.nl/fotos/19143.html

      • + 0
      • 5 feb 2012 - 14:01
    • Ik weet het ook niet.. Ik weet wel dat Mclaren het vorig jaar ook had -> autopartcar.com/wp(...)y-view--588x424.jpg

      • + 0
      • 5 feb 2012 - 14:02
    • Voor de nieuwe radiator achter in de auto.

      • + 0
      • 5 feb 2012 - 14:08
    • @vvans,

      Ze hebben de radiator lay out veranderd, deze is naar de achterkant van de auto verplaatst, om zo smal mogelijke side pods te kunnen creëren, deze luchtinlaat leidt direct naar die nieuwe radiator.

      • + 0
      • 5 feb 2012 - 14:24
    • Mirani

      Posts: 2.896

      Zal het niet gewoon voor de versnellingsbak zijn?
      Kan nou niet de side-pods van de Ferrari smal vinden. Vorig jaar had McLaren een tweede airbox en volgens mij was die voor de versnellingsbak.

      • + 0
      • 5 feb 2012 - 15:09
    • Dacht je dat ikzelf zo technisch onderlegd was? ;)

      www.ferrarif2012.com/english/web/#/video, moet je even het filmpje selecteren van Tombazis, in het begin van het filmpje zie je hem in zijn zwarte pak, rode stropdas, bij de neus van de auto staan.

      • + 0
      • 5 feb 2012 - 15:21
    • vvans

      Posts: 486

      Ik moet zeggen, ik had die sidepods ook een stuk smaller verwacht.. Ik had allemaal artist impression gezien, en daar waren ze echt aanzienlijk kleiner dan die van vorig jaar.

      • + 0
      • 5 feb 2012 - 15:40
    • Iedereen heeft een beetje gelijk, McLaren had boven de gebruikelijke airbox inlet nog 2 ingangen, een onder de airbox inlet en een er boven (zoals Ferrari deze nu heeft), de onderste werd gebruikt voor het koelen van KERS en de bovenste voor het koelen van de olie in de versnellingsbak.

      • + 0
      • 5 feb 2012 - 16:27
    • Vvans, wat ik zo\'n beetje lees op andere sites, McLaren heeft inderdaad grote openingen in de sitepods in vergelijk met bijvoorbeeld Ferrari.

      Gedacht wordt, erg prematuur nog, dat de McLaren een loophole heeft gevonden in het EBD concept, de diffuser gaat niet gevoed worden met versnelde lucht van de uitlaten, maar met lucht die versneld wordt door lucht gevangen door de sitepods. Deze lucht gaat langs de uitlaten waardoor deze heet wordt, lucht zet uit en neemt dus toe in volume, deze warme lucht wordt op \'n manier over / in de diffuser geblazen waardoor er dus \'n soort gelijk systeem is als het EBD concept, dus SPBD :)) ... SidePod blown Diffuser! hihi, dit heb je hier het eerst gehoord! SPBD, SidePod Blown Diffuser!

      • + 0
      • 5 feb 2012 - 16:33
    • SitePod moet dus SidePod zijn overigens ... dom dom.

      • + 0
      • 5 feb 2012 - 16:35
  • Stel... McLaren heeft een dominante wagen gemaakt. Een seconde los van de rest (gebeurt niet, weet ik). Wie scoort de meeste overwinningen en poles. Reageer eens... ik denk (en hoop):

    Poles: Button 4; Hamilton 14; Vettel 2 (voor de moeite)
    Overwinningen: Button 5; Hamilton 12; AlO; 2; Vet 1 (Hamilton en button rijden elkaar 2x van de baan, want BUT wordt links en rechts gepasseerd door LH en vindt dat vervelend.

    En toen werd ik weer wakker...

    • + 0
    • 5 feb 2012 - 14:01
    • Als ze een seconde los zijn, dan pakken Butten en Hamilton alle overwinningen en Pole´s.. Redbull lukte dit met Vettel al met een gat van 0.3 gemiddeld

      Ik denk dan dat anno 2012 Button WK word, Hamilton 2/3 overwinningen en poles meer heeft, maar telkens als Lewis wint word button 2e.. Hamilton is iets meer wispelturiger en komt nog 2x in de muur te staan, Button word hierdoor WK

      • + 0
      • 5 feb 2012 - 15:26
    • ik verwacht ook dat Button dan aan t langste end zal trekken. Hamilton zal n paar keer uitvallen en button sprokkelt beter. Lewis is meer een alles of niets coureur.

      • + 0
      • 5 feb 2012 - 16:55
    • .Henry

      Posts: 1.308

      Als McLaren een seconde los staat wordt Hamilton met gemak WK. Hij heeft meermaals bewezen zeer constant te kunnen zijn. Daarnaast, als die McLaren zo snel zou zijn is er letterlijk niemand in de buurt om tegenaan te crashen.

      • + 0
      • 5 feb 2012 - 18:18
    • Ik denk ook met gemak... Ik ben gekleurd..LH ook..ik snap het. Maar button doet al 12 jaar mee. Beleeft nu echt voor het eerst een topjaar: verslaat een teamgenoot die zijn slechtste jaar heeft.

      JA ik weet dat button villeneuve op zijn retour, sato, barrichello (eeuwige loser) eerder heeft verslagen. Maar elke coureur heeft wel eens een minder jaar. LH laat dit niet nog eens gebeuren.

      • + 0
      • 5 feb 2012 - 20:07
  • dbr659

    Posts: 109

    had de mclaren en mercedes gp vorig jaar ook...zal oa wel voor extra koeling zijn

    • + 0
    • 5 feb 2012 - 14:03
  • @Dexter: Enigste dominante aan Mclaren is hun mond de eeuwige 2e...

    • + 0
    • 5 feb 2012 - 14:25
    • 2e is nog altijd beter als 3e Mr.Assange ...

      • + 0
      • 5 feb 2012 - 16:36
  • Button zou toch als allereerste rijden ? Of zou hij alleen het testen allereerste doen ?

    • + 0
    • 5 feb 2012 - 14:52
    • De test zal Button inderdaad aftrappen, dit was een shakedown, waarschijnlijk onder de noemer van een \"promotiedag\".

      • + 0
      • 5 feb 2012 - 16:37
  • @Mika jij mist de echte Mika zeker dat was een coureur inderdaad die wist dat hok tot grote hoogte te slepen. Kimi keam er ook achter dat je beter een paar jaar in een Ferrari kan rijden dan in een Mclaren nu jij weer...

    • + 0
    • 5 feb 2012 - 16:50
    • Als we het dan toch over Kimi hebben, hoe lang heeft Kimi respectievelijk bij McLaren en Ferrari gereden?

      Weet je wat je moet doen Mr.Assagne, niet eens proberen.

      • + 0
      • 5 feb 2012 - 19:35

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 1 apr 1987 (33)
  • Geb. plaats Penrith, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,79 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender