user icon
user icon

Sutil betoogt tegen rechter: "Alles geprobeerd om dit op te lossen"

  • Gepubliceerd op 30 jan 2012 14:56
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra
Adrian Sutil heeft spijt van het voorval in China in april van vorig jaar waarbij Eric Lux gewond raakte. De Duitser verscheen vandaag in het gerechtshof van München op verdenking van mishandeling. Lux, de tweede man van Lotus-eigenaar Genii Capital, liep bij het incident in een nachtclub verwondingen aan zijn hals op.

Zijn lezing is dat Sutil hem aanviel met een gebroken glas. De Duitser, die nog geen onderdak voor 2012 heeft, betuigde spijt en onthulde dat hij aangeboden had om zich in te zetten voor goede doelen in Afrika om hier een streep onder te trekken. Reuters citeert Sutil: “Ik heb alles geprobeerd om dit op te lossen. Ik heb spijt, zeer veel spijt. Ik heb nooit gewild dat dit zou gebeuren.”

Lux liet de rechter weten dat hij een persoonlijke verontschuldiging van Sutil verlangde. “Een telefoontje is niet genoeg.” De rechtszaak gaat morgen verder.

Reacties (20)

Login om te reageren
  • szixxx

    Posts: 4.750

    Ok hieruit kunnen we dus opmaken dat Sutil toch meer heeft gedaan dan zijn management in eerste instantie heeft prijsgegeven. Als hij namelijk geheel onschuldig was dan had hij geen \"spijt, zeer veel spijt\" gehad. Natuurlijk wil je niet dat zoiets gebeurd zeker als je weet dat hierdoor je F1 carriere zo goed als over is.

    • + 0
    • 30 jan 2012 - 15:30
    • ik geef je echt helemaal gelijk, zoiets doms moet je gewoon niet doen want daar ga je voor betalen om het even zo te zeggen!!!

      • + 0
      • 30 jan 2012 - 15:36
    • idd en hierom zit de hulk ook vast op die stoel.

      • + 0
      • 30 jan 2012 - 15:39
    • Refuse

      Posts: 428

      Nou, je kan ook spijt hebben van iets dat gebeurd is, zonder dat je er direct schuldig aan bent natuurlijk.
      Ik lees ook dat Lux met een persoonlijke verontschuldiging genoegen neemt. Dan kun je ook wel stellen dat het niets voor stelde als dat al voldoende is.

      • + 0
      • 30 jan 2012 - 16:13
    • @refuse ja dat is ook wel weer zo maarja als adrian dat nou gewoon niet gedaan had, had hij nu gewoon nog een stoeltje kunnen hebben inplaats van een voorwaardelijk straf van 18 maanden en 200.000 euro boete

      • + 0
      • 31 jan 2012 - 18:05
  • Het is gewoon niet slim, dat hij geen afspraak met Lux gemaakt heeft. Verder kan het gewoon niet door de beugel en is het van geen kant goed te praten. Zulke lui horen niet in de F1.

    • + 0
    • 30 jan 2012 - 16:31
    • Weet jij wat er precies aan de hand is? .. We zijn inmiddels 8 maanden verder en nu begint deze zaak civiel pas te lopen, er kloppen dingen niet aan heel deze zaak. Had Lux Sutil echt aan willen klagen dan doe je dat direct en laat je dat geen maanden sudderen.

      Lux is een first class asshole ... Een schijnheilige klaploper ...

      • + 0
      • 30 jan 2012 - 20:47
  • terazino

    Posts: 563

    \"betuigde spijt en onthulde dat hij aangeboden had om zich in te zetten voor goede doelen in Afrika om hier een streep onder te trekken\". tjonge, wat een slap verhaal. mannetje is zo schuldig als wat en dacht er zo makkelijk af te komen. verdient een flinke straf en zeker geen plek als uithangbord van sponsoren. al hoop ik dat de sponsoren hem sowieso laten vallen.

    • + 0
    • 30 jan 2012 - 16:35
    • gaat het wel helemaal goed?

      • + 0
      • 30 jan 2012 - 16:42
    • Refuse

      Posts: 428

      Aangezien jij er blijkbaar bij bent geweest, zou ik het op prijs stellen als je de gebeurtenissen even beschrijft. Ik ben zelf ook wel benieuwd namelijk.

      • + 0
      • 30 jan 2012 - 16:43
  • DRF

    Posts: 1.315

    Niemand heeft ook maar enig idee wat hier waarheid is. We weten het niet en zullen nooit weten hoe of wat daar is gebeurd. Het feit dat hij \'zeer veel spijt\' heeft zegt ook niets. Kan gewoon een strategie zijn van z\'n advocaat en heeft niets met werkelijke schuld te maken. Zinloos om hier een mening over te vormen.

    • + 0
    • 30 jan 2012 - 16:35
  • klompie

    Posts: 236

    Hieruit kunnen we helemaal niks opmaken. Ik sta overigens te kijken van de aantal kortzichtige reacties die er gegeven worden.
    Het enige wat we hieruit kunnen halen is dat er iets is gebeurd waar Sutil achteraf gezeien spijt van heeft. Dit heeft niks met de zwaarte van het incident te maken. En Sutil wordt op deze manier wel erg makkelijk aan de schandpaal gehangen. Wat hij heeft gedaan is niet goed maar wij weten ook niet wat Lux heeft gezegd of gedaan. Sutil is volgens mij niet een jongen die er meteen vol opslaat. Willen we hier goed over kunnen oordelen dan moeten we het hele verhaal weten. Ik vind het in ieder geval erg zonde dat een goede coureur op deze manier misschien zijn loopbaan (gedwongen) moet beeindigen.

    • + 0
    • 30 jan 2012 - 17:21
    • Lux heeft Sutil een voorstel gedaan, betaal me €10kk en we praten nergens meer over ... Waar gaat het Lux dan nog over vraag je je dan af, recht laten vieren of geld op je bankrekening. Lux is verre van een integer persoon.

      • + 0
      • 30 jan 2012 - 21:33
  • ben

    Posts: 291

    De rechtbank is nog steeds de rechtbank,je moet op zijn minst spijt tonen al is het maar voor een banale woordenwisseling anders toon je aan dat het je niks intreseerd,dit zal steeds een waas van schuldig zijn rond Sutil moest hij dit niet vertellen.

    • + 0
    • 30 jan 2012 - 17:50
  • Ik vraag me af wat er nu eigenlijk allemaal gebeurd is. Ik vind het ook vreemd dat er zo weinig informatie over te vinden is. Tegenwoordig staat elk klein dingetje gelijk op youtube, maar wat er daar gebeurd is lijkt wel staatsgeheim. Het was in een nachtclub dus je zou zeggen dat er genoeg getuigen waren die hun verhaal maar wat graag aan de media wilden vertellen.

    • + 0
    • 30 jan 2012 - 18:38
    • denk dat de meeste mensen in een nachtclub al te graag anoniem willen blijven juist....

      • + 0
      • 30 jan 2012 - 19:29
    • Want? Een nachtclub is niet meteen een seksclub of iets dergelijks.

      • + 0
      • 30 jan 2012 - 20:06
  • redbull1

    Posts: 929

    dit is natuurlijk allemaal gelul dat hij echt oprecht spijt heeft dat zeggen ze nml altijd maar stiekem vind hij het een ontzettende lul omdat hij hem voor de rechter sleept

    • + 0
    • 30 jan 2012 - 20:01
  • Mission Impossible. Over en uithuilen.

    • + 0
    • 30 jan 2012 - 20:04
  • AtteH

    Posts: 1.515

    Wij weten allemaal niet wat er is gebeurd, dus kunnen we ook geen conclusies trekken... Dat Sutil verkeerd is geweest, is wel zo goed als zeker, alleen we weten verder niks, wat waren de omstandigheden? Wat is er gezegd? Enzovoort. De rechter besluit, dus wij wachten geduldig af...!

    • + 0
    • 30 jan 2012 - 20:11

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar