user icon
user icon

Moment 3: Sebastian Vettel geeft zege weg in laatste ronde Canada

  • Gepubliceerd op 14 dec 2011 21:22
  • comments 13
  • Door: Robin Smeets
Sebastian Vettel heeft dit seizoen veel races gewonnen. Er stond werkelijk geen maat op de Duitse coureur, zeker niet in de kwalificaties. In de races maakte hij ook erg weinig fouten dit jaar, maar in Canada was het wel een 'fatale' fout.

Vettel reed de laatste ronde in als leider van de race, maar Jenson Button was achter hem veel sneller. De Brit had betere banden en reed het gat richting de koploper snel dicht en kwam zelf tot binnen enkele tienden. Enkele bochten later reed Button opeens aan de leiding. Vettel verslikte zich bij het aanremmen, kwam op het natte gedeelte en schoof iets naar buiten.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • achja, als hij het foutje niet had gemaakt was hij ingehaald door DRS :P ook gelijk de reden waarom ik geen pijnlijke gevoelens heb bij dit moment

    Wel geweldig om te zien hoe Vettel die RBR naar het limiet pusht met het overstuur etc... wil de beruchte bocht net wat te wijd insturen, maar helaas daar was het nog vochtig.. achja... mooi moment voor de TV.. en super fijn voor Button, die hem, ook zonder dit foutje, wel had gewonnen

    • + 0
    • 14 dec 2011 - 21:41
  • fatale fout...
    dat is wel heel erg overdreven.
    nr 2 zal wel de inhaal actie van webber op alonso zo en nr 1 de uitval beurt van vettel

    • + 0
    • 14 dec 2011 - 22:10
    • haha, zou dat echt de nr.1 zijn denk je ?? zou toch wel opmerkelijk zijn

      • + 0
      • 14 dec 2011 - 22:10
    • Als dat zo is, zou ik dat toch erg betreuren van de mensen die daarop gestemd hebben. Voor de rest mag ik niks zeggen want ik heb zelf niet gestemd.

      • + 0
      • 14 dec 2011 - 22:23
    • tsjah wie weet

      • + 0
      • 14 dec 2011 - 23:08
    • .Henry

      Posts: 1.308

      \"fatale fout...
      dat is wel heel erg overdreven.\"

      Het koste hem de overwinning, dus overdreven is het niet.

      • + 0
      • 14 dec 2011 - 23:20
    • Copse

      Posts: 361

      Ik verwacht Hamilton vs Button in Canada er ook nog wel tussen.
      Webber vs. Alonso ook trouwens

      • + 0
      • 15 dec 2011 - 08:35
    • nou i vindt een fatale fout als het hem et kampioenschap kost dit is maar 1 overwinning die heeft hij er al zoveel

      • + 0
      • 15 dec 2011 - 10:17
    • zonder de fout was hij ook 2e geworden, dus kvind \'\'fatale\'\' ook een beetje overdreven

      • + 0
      • 15 dec 2011 - 11:23
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      Dat was nog niet te zeggen Raikkonen-FAN, al was het wel spannend geworden.

      • + 0
      • 15 dec 2011 - 17:53
    • ik weet het zeker :P klinkt misschien vreemd, maar Button had gewoon de snellere auto die laatste paar ronden, Button zat in de 1na laatste ronde nog 1,081 erachter, dat was 100% zeker wel 0,999/nog minder, om vervolgens met zen DRS, die hij 2x mag gebruiken, er voorbij te cruisen, we zagen hetzelfde al een paar ronde eerder toen hij webber en schumacher op die manier had ingehaald

      • + 0
      • 15 dec 2011 - 21:29
  • F1McLaren

    Posts: 631

    Het enige moment dat ik opgesprongen ben van me bank dit jaar. Niet te geloven he, wie had dit zien aankomen.

    • + 0
    • 14 dec 2011 - 22:29
  • was een button fan die het plaatste je hoort 2x yes.haha

    • + 0
    • 15 dec 2011 - 03:57

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (40)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar