user icon
user icon

Charles Pic: "Eerste maanden worden zwaar door testbeperkingen"

  • Gepubliceerd op 07 dec 2011 11:48
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Charles Pic debuteert volgend jaar in de Formule 1 bij Marussia F1 Team, maar de Fransman maakt zich geen illusies over een stormachtige entree. Door het gelimiteerde aantal testdagen ter voorbereiding is het haast onmogelijk om als rookie in de eerste races meteen de oude garde af te troeven.

Pic beseft dat. “Ik maak me geen zorgen, maar ik ben me er wel bewust van. Het betekent dat ik een schema op moet stellen om op andere manieren bepaalde dingen te leren. Zes dagen testen is heel erg weinig en zeker niet genoeg om klaar te geraken voor Melbourne. Dus het is zaak om een goed programma samen te stellen zodat we de winterperiode optimaal benutten. Ik ben nergens bang voor, maar ik weet dat het zwaar gaat worden in de eerste maanden en dat ik hard moet werken. Maar ik ben niet bevreesd, ik wil gewoon zo goed mogelijk presteren.”

Reacties (7)

Login om te reageren
  • hopelijk wordt deze beperking opgeheven door de splitsing in de FOTA

    • + 0
    • 7 dec 2011 - 11:54
  • De ouder garde aftroefen in een Marussia is schier onmogelijk. Jezelf indekken en roepen dat het eerst niet wat wordt geeft een hoog verwachtingspatroon voor de periode na de eerste periode. We zullen het zien. Als je er voor zorgt dat je of sneller bent of in de buurt zit van je teammaat dan is dit verhaaltje lulkoek.

    • + 0
    • 7 dec 2011 - 11:56
    • hij dekt zichzelf helemaal niet in, zoals hij zelf al zegt.. 6 dagen testen is veelte weinig om je klaar te maken voor je 1e Grand Prix.. ter vergelijking, Lewis heeft voor zijn debuut wel 25 testdagen gehad

      • + 0
      • 7 dec 2011 - 16:02
  • Petrov zal je wel verder helpen als ervaren teamgenoot ;)

    • + 0
    • 7 dec 2011 - 12:02
    • Sprokkel

      Posts: 517

      Ja, of hem met zijn zak Russisch geld nog voor de 1e race van het jaar vervangen.

      Als ik Pic was, zou ik toch mijn contract nog maar eens goed op clausules nalezen, wie weet staat er in de kleine lettertjes wel iets van:

      \"Indien zich een rijkere coureur meld die ons meer voor je stoeltje kan en wil betalen, dan behouden wij ons het recht voor je contract door de papierversnipperaar te halen\"

      • + 0
      • 7 dec 2011 - 12:37
  • Ik snap zoiezo niet waarom mensen zoveel geld willen betalen om ergens achteraan te rijden. Na dit seizoen word ie toch wel weer vervangen door een ander! Dat was al met Di Grassi, en nu met die Belg, en straks met die Pic! Geldverspilling is dat! Het team moet zelf maar uitzoeken hoe ze rond komen, daar hoeft een coureur toch niet aan mee te doen of wel? Stomme paydrivers, gewoon verbieden FIA!!! Alleen coureurs laten debuteren die GEEN geld meebrengen, maar puur een groot talent!!!

    • + 0
    • 7 dec 2011 - 16:06
    • Voor de 100ste keer dan maar: Geen Schumacher, geen Alonso, geen Webber, geen Trulli, geen Ricciardo, geen Fisichella, geen Bruno Senna, geen Barrichello, ...

      Allemaal paydrivers geweest, als het aan jou lag hadden we die niet gehad. Maar dan begin je weer over talent te zeiken.

      • + 0
      • 7 dec 2011 - 21:41

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar