user icon

Charles Pic: "Eerste maanden worden zwaar door testbeperkingen"

  • Gepubliceerd op 07 dec 2011 11:48
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Charles Pic debuteert volgend jaar in de Formule 1 bij Marussia F1 Team, maar de Fransman maakt zich geen illusies over een stormachtige entree. Door het gelimiteerde aantal testdagen ter voorbereiding is het haast onmogelijk om als rookie in de eerste races meteen de oude garde af te troeven.

Pic beseft dat. “Ik maak me geen zorgen, maar ik ben me er wel bewust van. Het betekent dat ik een schema op moet stellen om op andere manieren bepaalde dingen te leren. Zes dagen testen is heel erg weinig en zeker niet genoeg om klaar te geraken voor Melbourne. Dus het is zaak om een goed programma samen te stellen zodat we de winterperiode optimaal benutten. Ik ben nergens bang voor, maar ik weet dat het zwaar gaat worden in de eerste maanden en dat ik hard moet werken. Maar ik ben niet bevreesd, ik wil gewoon zo goed mogelijk presteren.”

Reacties (7)

Login om te reageren
  • hopelijk wordt deze beperking opgeheven door de splitsing in de FOTA

    • + 0
    • 7 dec 2011 - 11:54
  • De ouder garde aftroefen in een Marussia is schier onmogelijk. Jezelf indekken en roepen dat het eerst niet wat wordt geeft een hoog verwachtingspatroon voor de periode na de eerste periode. We zullen het zien. Als je er voor zorgt dat je of sneller bent of in de buurt zit van je teammaat dan is dit verhaaltje lulkoek.

    • + 0
    • 7 dec 2011 - 11:56
    • hij dekt zichzelf helemaal niet in, zoals hij zelf al zegt.. 6 dagen testen is veelte weinig om je klaar te maken voor je 1e Grand Prix.. ter vergelijking, Lewis heeft voor zijn debuut wel 25 testdagen gehad

      • + 0
      • 7 dec 2011 - 16:02
  • Petrov zal je wel verder helpen als ervaren teamgenoot ;)

    • + 0
    • 7 dec 2011 - 12:02
    • Sprokkel

      Posts: 517

      Ja, of hem met zijn zak Russisch geld nog voor de 1e race van het jaar vervangen.

      Als ik Pic was, zou ik toch mijn contract nog maar eens goed op clausules nalezen, wie weet staat er in de kleine lettertjes wel iets van:

      \"Indien zich een rijkere coureur meld die ons meer voor je stoeltje kan en wil betalen, dan behouden wij ons het recht voor je contract door de papierversnipperaar te halen\"

      • + 0
      • 7 dec 2011 - 12:37
  • Ik snap zoiezo niet waarom mensen zoveel geld willen betalen om ergens achteraan te rijden. Na dit seizoen word ie toch wel weer vervangen door een ander! Dat was al met Di Grassi, en nu met die Belg, en straks met die Pic! Geldverspilling is dat! Het team moet zelf maar uitzoeken hoe ze rond komen, daar hoeft een coureur toch niet aan mee te doen of wel? Stomme paydrivers, gewoon verbieden FIA!!! Alleen coureurs laten debuteren die GEEN geld meebrengen, maar puur een groot talent!!!

    • + 0
    • 7 dec 2011 - 16:06
    • Voor de 100ste keer dan maar: Geen Schumacher, geen Alonso, geen Webber, geen Trulli, geen Ricciardo, geen Fisichella, geen Bruno Senna, geen Barrichello, ...

      Allemaal paydrivers geweest, als het aan jou lag hadden we die niet gehad. Maar dan begin je weer over talent te zeiken.

      • + 0
      • 7 dec 2011 - 21:41

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar