user icon
user icon

Team Lotus niet van plan om Kovalainen te laten vertrekken

  • Gepubliceerd op 27 nov 2011 17:09
  • comments 9
  • Door: Robin Smeets
Geruchten linken Heikki Kovalainen de laatste weken steeds vaker aan een overstap naar Lotus Renault GP. Dat team heeft haar coureurs line-up nog altijd niet op orde en teambaas Eric Boullier gaf aan dat er coureurs op het lijstje staan die al een contract bij een ander team hebben.

Echter, Lotus-teambaas Tony Fernandes is niet van plan om Kovalainen te laten vertrekken. "Ik zal hem hoe dan ook hier houden. We moeten Heikki veel krediet geven. Hij voelt zich hier op z'n plaats en is nu een betere coureur dan hij ooit is geweest", vertelde Fernandes.

"Hij is bij Team Lotus helemaal tot bloei gekomen en is een erg tevreden persoon. Natuurlijk voelt hij hier ook een andere soort druk. We zullen er dus voor vechten om hem hier te houden."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Nou, Trulli wil je ook niet hebben toch?

    • + 0
    • 27 nov 2011 - 18:14
    • Trulli is ook nog niet zeker van zijn zitje...

      • + 0
      • 27 nov 2011 - 18:54
    • King Atta

      Posts: 21

      vd garde dan maar voor trulli\'s zitje

      • + 0
      • 27 nov 2011 - 19:44
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      Waarom Van der Garde? Matige coureur, geen verbetering t.o.v. Trulli.

      • + 0
      • 27 nov 2011 - 19:50
    • Sprokkel

      Posts: 517

      @Rodawa
      Waar baseer je dat op man, v/d Garde heeft nog geen F1 kans gehad en verdiend dus het voordeel van de twijfel. Als je kijkt naar een Kobayashi, dan reed die in GP2 nog geen deuk in een pakje boter terwijl v/d Garde dit jaar een serieuze titelkandidaat geweest is, en zonder een zekere Jules BIanchi mogelijk ook die titel had gepakt.

      • + 0
      • 27 nov 2011 - 20:12
    • @Sprokkel,
      Wat heeft Van der Garde nou laten zien? Een paar leuke dingen maar niet meer dan dat. Andere (jongere) rijders tonen minstens net zoveel potentie, zij het niet meer.
      3 jaar rondrijden in de GP2 en dan geen opmerkelijke prestatie neerzetten is gewoon afschminken en wegwezen.

      Leuk, die vergelijking met Kobayashi, maar dat is geen zaligmakend excuus.

      Nee, zet Jean-Eric Vergne maar naast Kovalainen. Kunnen bij STR Alguersari & Ricciardo mooi plaats nemen en dan mag Buemi weg.

      • + 0
      • 28 nov 2011 - 13:20
    • Sprokkel

      Posts: 517

      @Damon Hill

      Laat ik je dan deze tegenvraag stellen: wat heeft Charles Pic nou meer laten zien dan Van der Garde? Niet veel meer dan ook een paar leuke dingen?

      De vergelijking met Kobayashi vind ik terecht, Kamui heeft in de GP2 werkelijk niets laten zien en doet het in F1 gewoon goed.

      Daarbij ben ik van mening dat je iemand niet moet afserveren voor hij een eerlijke kans in F1 heeft gehad, Pic niet, maar ook Van der Garde dus niet.

      En laten we eerlijk zijn, \'D ambrosio blonk ook niet bepaald uit van het talent, en heeft toch hele aardige dingen laten zien in de Virgin. Dat hij zijn stoeltje kwijt is?

      Tja, kwestie van geld als je het mij vraagt, want had een Wickens of Van der Garde een beter budget dan Pic gehad, dan had zeker weten een van die jongens het plekje van D Ambrosio overgenomen.

      • + 0
      • 28 nov 2011 - 22:14
  • Sprokkel

    Posts: 517

    Als je kijkt naar de prestaties van Lotus-Renault en -vooral- hoe het management dat team het afgelopen seizoen geleid heeft zou ik het van Kovalainen ook geen verstandige keuze vinden daarheen te verkassen.

    Ik bedoel, als het banksaldo volgend jaar dan toch weer te veel richting het rood gaat en Kovalainen niet de mogelijkheden heeft het maximale uit de auto te halen, tja, dan zou zo\'n respectloze zak als Bouillier wel is zomaar weer een Heidfeldje kunnen doen.

    Dat terwijl Kovalainen nu bij Lotus/Caterham duidelijk goed op zijn plaats is en een aardig krediet binnen de paddock op aan het bouwen is. In mijn ogen is het dan ook verstandiger daar gewoon nog een jaartje te blijven zodat hij voor 2013 wellicht een beter stoeltje kan bemachtigen dan bij Lotus-Renault.

    Dat er volgend jaar een behoorlijke transfermallemolen te verwachten valt lijkt haast wel zeker. Zo gaan mannen als Massa en Webber zeer waarschijnlijk hun laatste jaargang in hun huidige team in, en weet je uiteindelijk maar nooit wie hun respectievelijke plaatsen in gaan nemen.

    Bij Red Bull lijkt dat er wel haast een uit de eigen familie te worden, maar... je weet nooit hoe de markt zich gaat ontwikkelen!
    Dus mocht zich een kans voordoen -bijvoorbeeld- toch een Hamilton naar Red Bull te lokken, tja, je weet het niet. Uiteindelijk willen Horner en Mateschitz toch een zo sterk mogelijk rijderskoppel in die auto hebben.

    Daarbij, STEL... dat Vettel ook volgend jaar weer met grote overmacht naar de titel cruist, dan zou het zomaar kunnen dat Seb een beetje overwinningsmoe wordt en \'honger\' naar een nieuwe uitdaging krijgt. Hij zich in zijn dadendrang wellicht bij een ander team wil bewijzen. Of... STEL dat Red Bull volgend jaar per ongeluk een zeepkist van een wagen neerzet waar Vettel een jaar lang gefrustreerd in het middenveld mee rond moet zien te banjeren? Grote kans dat er dan een bepaalde clausule in zijn contract actief wordt die hem in staat stelt te vertrekken, dus kortom... kan het zomaar alle kanten op gaan!

    Een dergelijk scenario lijkt misschien onwaarschijnlijk, maar het zou zeker de eerste keer in de rijke F1 historie niet zijn.

    • + 0
    • 27 nov 2011 - 20:28
  • Hm, ik zie hem ook niet echt vertrekken naar een ander team. Hij zit op z\'n plek daar bij Lotus, dus waarom zou die weg gaan? De stijgende lijn hebben ze te pakken, dus ik zou blijven!

    • + 0
    • 28 nov 2011 - 11:57

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar