user icon

Massa adviseert Yas Marina Circuit om bocht 7 te verbreden

  • Gepubliceerd op 15 nov 2011 13:40
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
De Grand Prix van Abu Dhabi 2011 leverde veel meer inhaalacties dan de vorig editie op, maar de situatie op het Yas Marina Circuit is nog altijd niet optimaal. De mening delen Ferrari-rijder Felipe Massa en Red Bull Racing-teambaas Christian Horner.

De aandacht van Massa gaat vooral uit naar de lay-out. “Het was interessanter met DRS, maar het is nog steeds een circuit waarop inhalen moeilijk is. Als je het mij vraagt moeten ze bocht 7 wat breder maken, zoals de brede hairpins in India. Maar het was wel oké. Het was veel beter dan vorig jaar. Met DRS en al het andere was ik in staat om te vechten en Mark Webber in te halen, maar voor andere auto's was het lastiger om te passeren.”

Horner spitste zich toe op de twee DRS-zones, in zijn ogen geen succes. “De tweede DRS-zone was een beetje soft. Mark Webber haalde Jenson Button in de eerste zone in, maar die kon dat te makkelijk counteren in de tweede zone. Dat is iets wat ze kunnen verbeteren voor volgend jaar, maar er werd absoluut meer ingehaald dan twaalf maanden geleden.”

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Horner moet geen commentaar op die 2e DRS zone hebben maar commentaar op Webber. Afgelopen weekend was niet de 1e maal dit seizoen dat Webber weer ingehaald werd in de 2e DRS zone. Als Horner dat voor de race tegen Webber had gezegd, had hij waarschijnlijk pas in de 2e DRS zone Button ingehaald.

    • + 0
    • 15 nov 2011 - 13:44
  • Als het aan Massa ligt worden er dus aan elk circuit aanpassingen gedaan om deze Massa-proof te maken ... Huhu, Massa, leer gewoon rijden.

    • + 0
    • 15 nov 2011 - 14:06
    • eeft niks met leren rijden te maken slimbo!

      • + 0
      • 15 nov 2011 - 14:19
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Waar haal je die onzin vandaan?

      • + 0
      • 15 nov 2011 - 14:21
    • Mika heeft vandaag iets verkeerds gegeten :P

      • + 0
      • 15 nov 2011 - 15:16
    • Mika wil ff meedoen met GpGert ;-)

      • + 0
      • 15 nov 2011 - 17:21
    • Amaai!

      Posts: 305

      Wel, Wel MikaZever. Altijd maar afgeven op Massa, hij heeft anders wel een punt. Als je ziet hoe de rijders op het circuit lijnen trekken zou je zeggen dat ze amper de lay-out van het circuit volgen,... die liggen gewoon onharmonisch. Iedereen rijdt constant op en over de lijn, vele rijders komen vaker naast de baan te zitten dan er op, terwijl de baan minstens 15 meter breed is. Een geluk dat ze speeltjes als DRS en Kers meekregen of je kon helemaal niet van inhalen spreken. Nog een geluk dat er, naast de belijning van de baan, ook nog enorme uitloopstroken voorzien waren, konden de scheve-schaats-rijders toch nog hun weg verder zetten. Je waande je haast op de parking van een supermarkt, daar waar rijinstructeurs met hun pupillen zo hun hartje ophalen! Ik zie je er al staan met je kart...

      • + 0
      • 16 nov 2011 - 01:23
  • Nog breder!?! Dan kan zelfs mijn zoon van vier iedereen inhalen! Inhalen moet toch zeker ook een \"skill\" zijn van de coureur en moet vooral niet te makkelijk worden. Zoals het nu lijkt zou Massa het liefst op 100meter brede circuits rijden met minstens dubbel zo brede goed geasfalteerde uitloopstroken om hem een keertje op te vangen tijdens een spin.....;-)

    • + 0
    • 15 nov 2011 - 14:58
    • haha, Nee Massa bedoelt eenzelfde constructie als aan het einde van het rechte stuk in India.. Wat in mijn ogen ook echt help
      Als je er dicht genoeg achter zit, kan je hem er zowat altijd tussen zetten.. word dat geblokkeerd, kan je je heel goed positioneren voor het stukje erna.. omdat de ander beroerd de bocht uit komt

      • + 0
      • 15 nov 2011 - 15:19
  • Fritzo

    Posts: 51

    Fritzo adviseert Felipe Massa om bocht 7, en ook alle overige bochten en rechte stukken z.s.m. te verlaten.

    • + 0
    • 15 nov 2011 - 15:32
    • GPGert

      Posts: 803

      Goed advies Fritzo! Massa wil die bocht alleen maar breder hebben zodat hij meer ruimte heeft om te spinnen...

      • + 0
      • 15 nov 2011 - 17:07
  • Dat DRS hoeft van mij niet. Lig je voor, wordt je ervoor gestraft.
    Je zag een paar keer tijdens de race een inhaalactie waarbij er daarna door de DRS de plek teruggepakt wordt.
    Dat is geen racen.
    Als ze het systeem willen houden, dan maar bv max 5 x per race, dan kan het een leuk systeem zijn, ook als degene die voor ligt de aanval kan pareren met DRS.

    • + 0
    • 15 nov 2011 - 16:51

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar