user icon
user icon

Sebastian Vettel: "Geen idee wat lekke band veroorzaakte"

  • Gepubliceerd op 13 nov 2011 16:02
  • comments 30
  • Door: Robin Smeets
Sebastian Vettel kwam vandaag voor het eerst dit seizoen niet aan de finish van een Grand Prix. De Duitser moest al na de eerste ronde opgeven met een lekke band en kapotte ophanging. Tevens was het de eerste uitvalbeurt van Vettel sinds de Grand Prix van Korea in 2010.

"Bij het uitkomen van de eerste bocht zag alles er nog goed uit, maar bij het insturen van bocht 2 voelde ik al iets aan de achterkant", vertelde Vettel na afloop tegenover de BBC. "Ik moest de auto opvangen, daarna nog een keer en toen spinde ik. Op de weg terug naar de pits beschadigde ik mijn ophanging en daardoor kon ik niet meer verder."

"Ik had natuurlijk graag in de auto gezeten en na zo'n uitvalbeurt gaat er veel door je heen. Zeker omdat ik een goede start had en blij was met de auto. We hadden zeker een kans op de zege, maar het is moeilijk om te zeggen dat er had kunnen gebeuren. Mark kende een lastige race, maar Fernando en Lewis hebben vooraan een solide race gereden."

"Ik heb nog geen idee wat de oorzaak was van de lekke band. Dat moeten we nog uitzoeken", aldus Vettel.

Reacties (30)

Login om te reageren
  • Cypher

    Posts: 2.124

    Ja het is jammer , waarschijnlijk had je weer gewonnen. maar deze dingen kunnen gebeuren. gewoon de draad weer oppakken en de volgende race winnen

    • + 0
    • 13 nov 2011 - 16:03
    • Stitch

      Posts: 4.888

      Waarschijnlijk een McLaren sniper op het dak die met een ijskogel op de band van Vettel heeft geschoten om hem zo uit de race te knallen. Daar ijs smelt, is er geen bewijs van over en heeft Lewis dan de race kunnen winnen ;-)
      Alle gekheid op een stokje. Het is natuurlijk zuur en een ultieme vorm van pech als je op zo\'n manier eruit gaat, maar het doet voor het overige toch nergens meer toe dit seizoen... maar als dan Hamilton heet en je de race wint, dan weet je toch, dat dit waarschijnlijk alleen te danken was aan het feit dat Vettel uitviel. Dan vind ik het weer typisch een geval van met oogkleppen oplopen door te zeggen dat dit de beste race uit je cariere is... Ik zie Hamilton graag racen, hij zou alleen niet zoveel domme uitspraken in de pers moeten doen. Dan zou hij een stuk sympathieker zijn. Dat is mijn mening over deze race (en over Hamilton).

      • + 0
      • 14 nov 2011 - 12:38
  • Jammer dat de ophanging beschadigde op de weg terug naar de pits.. In Silverstone 2010 ging het wel goed.. gelukkig maar, want de punten die die toen nog scoorde waren uiteindelijk zeer kostbaar!
    Ik had hem graag nog een inhaalrace zien rijden, Misschien had hij iedereen dan nog op 3 ronde gezet en alvast het WK van 2012 binnen gehengeld :(

    • + 0
    • 13 nov 2011 - 16:06
    • .Henry

      Posts: 1.308

      Vettel is goed, maar geen Schumacher....

      • + 0
      • 13 nov 2011 - 16:08
    • Nee Schumacher had iedereen op 7 rondes gezet :P

      • + 0
      • 13 nov 2011 - 16:13
    • hanspuij

      Posts: 232

      hebben jullie een duitse vlag boven je bed hangen of zo.

      • + 0
      • 13 nov 2011 - 16:19
    • tjeppie

      Posts: 21

      @hanspuij
      Moet je een duitse vlag boven je bed hebben hangen alleen omdat toevallig 2 goede coureurs uit Duitsland komen?.
      Het gaat er niet om waar iemand vandaan komt maar om zijn kwaliteiten of heet jij toevallig Henk en je vrouw Ingrid?.
      Dat zou je intellectuele berichtje namelijk wel verklaren.

      • + 0
      • 13 nov 2011 - 18:36
    • oebidoebi

      Posts: 632

      Raikkonen-FAN
      op 3 ronde gezet en alvast het WK van 2012 binnen gehengeld :(
      volgens mij lig jij vaak te slapen op de bank tijdens een F1 grand prix

      • + 0
      • 13 nov 2011 - 20:49
    • slapen doe ik wel in men bed

      • + 0
      • 14 nov 2011 - 15:58
  • Ik vond het vooral jammer dat we daardoor niet de verhoudingen tussen McLaren en Red Bull hebben kunnen zien. An sich maakt het natuurlijk niets uit dat Vettel eindelijk een keer niet finisht, iedereen krijgt zijn pech wel eens op een bepaald punt in een seizoen. Maar misschien zijn we wel een mooiere strijd voor de zege ontnomen.

    • + 0
    • 13 nov 2011 - 16:18
    • .Henry

      Posts: 1.308

      Het kost hem wel een record. In 2002 behaalde Schumacher 84.71% van de totaal beschikbare punten, Vettel zat voor de race op 88% en nu op 83.11%. Als Vettel Brazilië wint komt hij op 84% te staan, net te weinig dus.

      • + 0
      • 13 nov 2011 - 16:28
    • F1Magic

      Posts: 339

      @Ruth

      Helemaal mee eens. Had wel eens het mooiste Redbull - Mclaren gevecht van het seizoen kunnen worden met Alonso als dark horse.

      • + 0
      • 13 nov 2011 - 17:13
    • Tgoh ja, die records interesseren mij nu geen moer. Alleen al omdat Schumacher dat jaar 2 races minder moest rijden, was dat een record makkelijker te halen voor Schumacher. Hoe dan ook heeft Schumacher dat jaar alle races op het podium gestaan, iets wat Vettel dit jaar dus ook niet meer kon breken. Pech krijg je ooit wel eens, hij dus nu ook.

      Alles is beslist, records, daar lig ik niet wakker van en die komen wel op hun tijd. Ik kijk voor toffe races en die is ons vandaag mogelijk ontnomen door pech van Vettel.

      • + 0
      • 13 nov 2011 - 18:49
  • pokerface

    Posts: 584

    Ik vond het wel verrassend het moment dat Vettel die spin maakte en ik zag het hele veld eraan voorbij gaan. Sprong ik een gat in de lucht. Vanaf dat moment kon mij dag niet meer stuk en maakte me het echt geen f.ck uit wie de race zou gaan winnen. Eindelijk weer eens iemand anders dan Vettel.
    Hoewel ik hem liever een inhaalrace had zien rijden. Eens kijken of hij dan nog zo goed is. Want van pole vertrekken en winnen is niets bijzonders aan. Tenminste niet met een auto die 2x zo snel is als de rest.

    • + 0
    • 13 nov 2011 - 16:21
    • Heb jij Silverstone 2010 niet gezien dan?

      • + 0
      • 13 nov 2011 - 16:23
    • Scifo

      Posts: 3

      Triestige reactie.

      En een auto 2x zo snel. Hier lees je toch wat :\')

      • + 0
      • 13 nov 2011 - 16:26
    • Hij heeft wel een punt. De RBR heeft op 1 race na alle races met droog weer gewonnen, dus was dit seizoen gewoon dominant.

      • + 0
      • 13 nov 2011 - 16:54
    • Hoezo moppersmurf? Button won toch echt op het droge in Japan en Hamilton won op het droge in Abu Dhabi, China en de Nurburgring. Hoe jij komt dat ze maar één race op het droge niet hebben gewonnen?

      • + 0
      • 13 nov 2011 - 18:52
    • oebidoebi

      Posts: 632

      goeie reactie pokerface

      • + 0
      • 13 nov 2011 - 20:51
    • James

      Posts: 1.650

      Nee, Red Bull heeft slechts 2 races zonder regen niet gewonnen, dat waren China en nu Abu Dhabi, en twee keer lag het aan de banden.

      • + 0
      • 13 nov 2011 - 23:43
    • Nogmaals, waar was de regen op de Nurburgring dan? Die GP werd toch echt door Hamilton gewonnen.

      • + 0
      • 14 nov 2011 - 01:33
    • waarom? ik vond het een mooie race,bij de start had ik de grootste lol!

      • + 0
      • 14 nov 2011 - 03:18
  • F1Magic

    Posts: 339

    Vettel een duitser met humor.
    Bij de vraag of hij zich zelf vermaakt had aan de pit muur antwoorde hij: Ik had veel liever de race in een auto meegemaakt, ongeacht welke auto het is. LoL

    • + 0
    • 13 nov 2011 - 17:15
  • arjanda

    Posts: 185

    spijkertje misschien

    • + 0
    • 13 nov 2011 - 18:35
  • F1joris

    Posts: 398

    Het is gelukt, ik heb een verhaal over voodoo gelezen en ik dacht ik probeer het eens. Die prik in die band van mijn Vettel schaalmodel na de spreuk was raak, gelijk een crash. Volgende race probeer ik Hamilton.

    • + 0
    • 13 nov 2011 - 18:53
    • alflonzo

      Posts: 827

      Hehehehe Als t lukt geef ik je aan bij de FIA: beinvloeden van de uitslag van een race, dat vinden ze niet tof. Vraag maar aan Flavio en zn toenmalige kornuiten. :-)

      • + 0
      • 13 nov 2011 - 23:48
    • had je dat niet eerder kunnen doen?:P

      • + 0
      • 14 nov 2011 - 03:19
    • szixxx

      Posts: 4.753

      Kun je voor die laatste race dan niet Hamilton en Massa nog even dichtbij elkaar laten rijden en kijken wat er gebeurd? ;-)

      • + 0
      • 14 nov 2011 - 09:48
    • gooi een hamilton autootje van een rots :P ben benieuwd of het uit komt :P

      • + 0
      • 14 nov 2011 - 15:57
  • Jammer, dat hij niet aan een inhaalslag kon gaan beginnen, vond het sportief dat hij aan de pitmuur ging zitten en daar blijven kijken, had eigenlijk verwacht dat hij direct weg zou gaan bij de eerste de beste gelegenheid. ook met Bernie erbij, even oppeppen, doet Bernie ook niet standaard...

    Opvallend, ik vond Massa goed bezig, jammer van die spin, dat dan weer wel, maar los daarvan heeft hij het gewoon uitstekend gedaan, mag ook wel eens gezegd worden

    • + 0
    • 14 nov 2011 - 07:09

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.384
  • Podiums 54
  • Grand Prix 111
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar