user icon

Teambazen laten Massa en Hamilton ruzie zelf uitvechten

  • Gepubliceerd op 01 nov 2011 09:23
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
De teambazen van McLaren en Ferrari zijn niet van plan in te grijpen in de groeiende controverse tussen coureurs Lewis Hamilton en Felipe Massa. De twee rijders kwamen dit jaar al vaak met elkaar in aanvaring, met India als voorlopig laatste incident. Maar Hamilton en Massa zijn volwassen mensen en een ingreep van buitenaf achten de teamleiders niet nodig.

McLaren-teambaas Martin Whitmarsh: “Het zijn jonge coureurs, maar het zijn geen jongens, het zijn mannen. Die moeten dit zelf op kunnen lossen. Het zou wel leuk zijn als we weer naar een situatie toe kunnen zonder dit soort incidenten. Het lijken wel twee magneten die tot elkaar aangetrokken worden. Ik heb het met Ferrari besproken, maar het moet uit de coureurs zelf komen. Zover is het nog niet. Als ik een handdruk tussen de twee regel is het zo nagemaakt. Ze moeten het zelf regelen.”

“Van binnen hebben ze zeker respect voor elkaar, maar ze komen elkaar dit jaar vaak tegen op de baan. Felipe staat onder enorme druk en dat zorgt voor bepaalde reacties. En Lewis voelt zich waarschijnlijk ook onder druk door de goede prestaties van Jenson Button. Het zijn twee jonge snelle rijders en hopelijk schitteren ze nog vele jaren als sterren in de Formule 1. Ze zullen vaker tegen elkaar racen, dus ze moeten het zelf oplossen. Een opgezet gebaar is niet het antwoord, Lewis en Felipe dienen het zelf af te handelen.”

Ferrari-teambaas Stefano Domenicali voegt toe: “We kunnen ze bij elkaar laten komen en gaan zitten kaarten, maar dat lost niets op. Wat mij betreft is het cruciaal dat de stewards een samenhangend beleid uitvoeren met betrekking tot de gebeurtenissen op de baan. Daar is veel discussie over. Lewis en Felipe hebben elkaar vaak getoucheerd dit jaar, maar we moeten het niet groter maken dan het is. Anders gaat het ook in de hoofden van de rijders een rol spelen, dat zou niet goed zijn. Tijd heelt vele wonden.”

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Ik zeg doe de boksring:)

    • + 0
    • 1 nov 2011 - 09:30
    • Haha, dat was ook het eerste wat in mij opkwam toen ik de titel zag staan!.. Maja, laatste incident was in mijn ogen gewoon de fout van Massa, andere keren toch Hamilton.
      Maar Hamilton heb dit jaar ze koppie der gewoon niet bij, die zal volgend jaar weer fris aan de start staan, daarvan ben ik overtuigd! En hij hoeft volgend jaar ook geen rekening te houden met Massa, die zal wel rondrijden op P11 of P12?!

      • + 0
      • 1 nov 2011 - 13:37
  • hoe dan ook, ik geniet er van. Ik schoot echt bulderend in de lach toen Massa en Lewis WEER elkaar flink raakten. Ja, puur amusement en toegevoegde waarde voor mij deze soap.
    En toen het gesprekje met Button en Alonso na de race...geweldig! Dat lachje van Alonso toen ie vertelde dat Lewis en Massa elkaar weer geraakt hadden..

    • + 0
    • 1 nov 2011 - 09:35
    • Is daar een filmpje van? Las het ergens in de reactie, maar niet terug kunnen vinden op Youtube.

      • + 0
      • 1 nov 2011 - 09:45
    • Was idd ook mijn eerste reactie, ondanks dat daarna mijn favo-coureur totaal niet meer in het stuk voorkwam moest ik ook wel erg hard lachen...

      • + 0
      • 1 nov 2011 - 10:35
    • Dat zou ik ook graag zien :P Is dat ergens te zien op internet ?

      • + 0
      • 1 nov 2011 - 15:17
  • Michael

    Posts: 1.434

    Mooi, Ze gebruiken Massa om Lewis Hamilton zijn races te laten verpesten door het conflict Hamilton/Massa te laten bestaan. Hierdoor laten ze tenminste een McLaren achter zich.

    • + 0
    • 1 nov 2011 - 13:04
    • Supa

      Posts: 2.005

      Ik heb ook zon gevoel.. Maar het zal niet meer lang duren en Massa zal vervangen worden, let maar op!

      • + 0
      • 1 nov 2011 - 13:41
    • aah, nog een kamikaze Braziliaan... Nee

      • + 0
      • 1 nov 2011 - 15:18
  • Amaai!

    Posts: 305

    Ieder voordeel heb zijn nadeel, niet? Het is gewoon zielig... Hoe Lewis en Massa steeds in mekaars wielen rijden, mijn voorstel om Lewis in een Caterpillar D9 (zie You Tube) te zetten is dan toch niet zo onrealistisch... Als je dit seizoen bekijkt hoe hij meerdere rijders bumpt met beide wielen, voor en achter... hij heeft werkelijk kennis van zaken en komt daardoor ook steeds als winnaar uit de gevechten terwijl zijn tegenstrevers jankend in de zandbak achterblijven... Zielig gewoon, hoop dat hij zich serieus herbront en zich volgend seizoen weer focust op hetgene we het liefst van hem zien, racen. Massa is alweer de ongelukkige pineut, hoop dat hij hierdoor ook meer haar op zijn tanden krijgt en dergelijke situaties voorziet en op anticipeert, komt hij eindelijk terug op zijn oude niveau. Gentlemendrivers horen jammer genoeg niet thuis in deze F1-tijden. Of dan toch maar een nieuwe voorvleugel, type Cat Amored D9 ?
    www.youtube.com/watch?v=Hser22zaSIQ

    • + 0
    • 1 nov 2011 - 13:49
    • haha.. Misschien vind je dit ook wel leuk

      http://youtu.be/PXAB0sQs3Lc

      Na elke race komen ze met zo\'n animatie-samenvatting, Hilarisch! dit filmpje wat ik je nu stuur is Monaco, sinds Monaco heeft Hamilton de functie \'\'steamroller\'\' op zijn stuur.. kijk en huiver haha

      • + 0
      • 1 nov 2011 - 15:23
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Laat lekkerbakkeleien die twee. Levert meer actie op dan de rest van de race en zo lang er geen gewonden vallen... :)

    • + 0
    • 1 nov 2011 - 14:35
  • Vond laatst de Top Gear aflevering waarin ze de Mclaren Mp4-12c vs Ferrari 458 Italia deden wel lachen. Toen Jeremy achter het stuur van de Mclaren die Ferrari inhaalde en zei: \'Kijk Hamilton, zo moet je een Ferrari inhalen\'.

    • + 0
    • 1 nov 2011 - 21:50

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar