Heikki Kovalainen houdt goed gevoel over aan race in India

Heikki Kovalainen kan terugkijken op een geslaagde Grand Prix van India. De Finse coureur reed een sterke race, bleef in het begin van de Grand Prix uit de problemen en eindigde uiteindelijk als veertiende. Zelf was Kovalainen dan ook te spreken over zijn eigen prestatie.

"Ik maakte opnieuw een goede start, ontweek de problemen in de eerste en derde bocht en kende een sterke race", vertelde Kovalainen. "Op een gegeven moment lag ik zelfs tiende in de race en de auto voelde geweldig aan. Ik kon na de eerste stop zelfs het tempo van Senna volgen, maar op de hardere band had ik meer moeite om op snelheid te blijven."

"Daarnaast werd ik serieus opgehouden door de HRT's, die wel blauwe vlaggen kregen maar niet aan de kant gingen. Zij hebben me echt wel tijd gekost en volgens mij hielden ze ook Lewis op. Echter, ik had denk ik niet hoger kunnen eindigen vandaag maar we konden de strijd aangaan met de teams in het middenveld. Dat geeft mij en het team een goed gevoel."

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Leuke race van Heikki, hoop dat hij ooit weer in een topteam komt te zitten.

    • + 0
    • 30 okt 2011 - 13:27
    • Ik vrees dat Team Lotus de eindhalte is voor Kovalainen. Ik denk wel dat we hem volgend jaar regelmatig zullen zien vechten om puntjes.

      Ik krijg steeds de indruk dat hij zich heel goed voelt bij Lotus en dat hij nog nooit gelukkiger is geweest bij een ander team. Ik mag dit team wel en vooral Kovalainen. Trulli tja, bij hem heb ik niet het gevoel dat hij er echt voor gaat.

      • + 0
      • 30 okt 2011 - 13:29
    • Dat vrees ik ook, dat uiteindelijk geld de rol over zal nemen zoals Heikki deze meer dan prima vervuld.

      • + 0
      • 30 okt 2011 - 13:38
  • Rodawa

    Posts: 2.418

    Zoals hij zelf al zegt, hij lag voor zijn pitstop nog even op P10. Prima gereden, ga zo door. :)

    • + 0
    • 30 okt 2011 - 13:34
  • Nightwish

    Posts: 184

    Ik begin steeds meer sympathie te krijgen voor Lotus en voor Kovalainen in het bijzonder. Hij haalt duidelijk het maximale uit de auto en doet het wat dat betreft toch beter dan Trulli. Desondanks denk ik wel dat Trulli van grote waarde is voor het team vanwege zijn ervaring.
    Ik zal het echt tof vinden als ze volgend jaar een eerste punt pakken.

    • + 0
    • 30 okt 2011 - 13:41
  • Godius

    Posts: 658

    Race-pace hebben ze goed voormekaar, zo begon force India ook aan zijn opmars. Eerst een goede race-pace verkrijgen daarna pas een gooi doen om over 1 ronde een snelle wagen te bouwen.

    • + 0
    • 30 okt 2011 - 14:09
  • Die HRT\'s reden wel meer coureurs in de weg! Gewoon bestraffen die gasten, want ze hebben totaal niks te vertellen in een GP, de eindigen steevast achteraan! Iemand die 3 rondjes achterstand heeft, die moet gewoon verplicht stoppen met de race, anders rij je toch alleen maar in de weg!

    • + 0
    • 30 okt 2011 - 15:20
  • F1Magic

    Posts: 339

    Sterke prestatie van Kovalainen. Ik zou erg strak zijn als ze volgend jaar de aansluiting met het middenveld kunnen vinden.
    De Livery van de lotus heeft ook wel de uitstraling, al zegt dat niks natuurlijk.

    • + 0
    • 30 okt 2011 - 15:34

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
Bekijk volledige kalender

Team profiel

  • comments 12.655 reacties op HRT
  • star 0 leden hebben dit team als favoriet
  • vote Tweets over HRT
Bekijk volledig profiel
show sidebar