user icon
user icon

Heikki Kovalainen houdt goed gevoel over aan race in India

  • Gepubliceerd op 30 okt 2011 13:25
  • comments 8
  • Door: Robin Smeets
Heikki Kovalainen kan terugkijken op een geslaagde Grand Prix van India. De Finse coureur reed een sterke race, bleef in het begin van de Grand Prix uit de problemen en eindigde uiteindelijk als veertiende. Zelf was Kovalainen dan ook te spreken over zijn eigen prestatie.

"Ik maakte opnieuw een goede start, ontweek de problemen in de eerste en derde bocht en kende een sterke race", vertelde Kovalainen. "Op een gegeven moment lag ik zelfs tiende in de race en de auto voelde geweldig aan. Ik kon na de eerste stop zelfs het tempo van Senna volgen, maar op de hardere band had ik meer moeite om op snelheid te blijven."

"Daarnaast werd ik serieus opgehouden door de HRT's, die wel blauwe vlaggen kregen maar niet aan de kant gingen. Zij hebben me echt wel tijd gekost en volgens mij hielden ze ook Lewis op. Echter, ik had denk ik niet hoger kunnen eindigen vandaag maar we konden de strijd aangaan met de teams in het middenveld. Dat geeft mij en het team een goed gevoel."

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Leuke race van Heikki, hoop dat hij ooit weer in een topteam komt te zitten.

    • + 0
    • 30 okt 2011 - 13:27
    • Ik vrees dat Team Lotus de eindhalte is voor Kovalainen. Ik denk wel dat we hem volgend jaar regelmatig zullen zien vechten om puntjes.

      Ik krijg steeds de indruk dat hij zich heel goed voelt bij Lotus en dat hij nog nooit gelukkiger is geweest bij een ander team. Ik mag dit team wel en vooral Kovalainen. Trulli tja, bij hem heb ik niet het gevoel dat hij er echt voor gaat.

      • + 0
      • 30 okt 2011 - 13:29
    • Dat vrees ik ook, dat uiteindelijk geld de rol over zal nemen zoals Heikki deze meer dan prima vervuld.

      • + 0
      • 30 okt 2011 - 13:38
  • Rodawa

    Posts: 2.418

    Zoals hij zelf al zegt, hij lag voor zijn pitstop nog even op P10. Prima gereden, ga zo door. :)

    • + 0
    • 30 okt 2011 - 13:34
  • Nightwish

    Posts: 184

    Ik begin steeds meer sympathie te krijgen voor Lotus en voor Kovalainen in het bijzonder. Hij haalt duidelijk het maximale uit de auto en doet het wat dat betreft toch beter dan Trulli. Desondanks denk ik wel dat Trulli van grote waarde is voor het team vanwege zijn ervaring.
    Ik zal het echt tof vinden als ze volgend jaar een eerste punt pakken.

    • + 0
    • 30 okt 2011 - 13:41
  • Godius

    Posts: 658

    Race-pace hebben ze goed voormekaar, zo begon force India ook aan zijn opmars. Eerst een goede race-pace verkrijgen daarna pas een gooi doen om over 1 ronde een snelle wagen te bouwen.

    • + 0
    • 30 okt 2011 - 14:09
  • Die HRT\'s reden wel meer coureurs in de weg! Gewoon bestraffen die gasten, want ze hebben totaal niks te vertellen in een GP, de eindigen steevast achteraan! Iemand die 3 rondjes achterstand heeft, die moet gewoon verplicht stoppen met de race, anders rij je toch alleen maar in de weg!

    • + 0
    • 30 okt 2011 - 15:20
  • F1Magic

    Posts: 339

    Sterke prestatie van Kovalainen. Ik zou erg strak zijn als ze volgend jaar de aansluiting met het middenveld kunnen vinden.
    De Livery van de lotus heeft ook wel de uitstraling, al zegt dat niks natuurlijk.

    • + 0
    • 30 okt 2011 - 15:34

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel