user icon

Chandhok: "Indiase cultuur zal bij velen een schok teweeg brengen"

  • Gepubliceerd op 24 okt 2011 11:42
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
Karun Chandhok heeft de Formule 1-gemeenschap en haar volgers alvast gewaarschuwd voor wat ze in India te wachten staat. Een ware cultuurschok, zo stelt de Team Lotus-reserverijder. In Blick zegt Chandhok: “De Indiase cultuur zal bij velen een schok teweeg brengen.”

Hij vervolgt: “Het is georganiseerde chaos, een beetje een mix van de Braziliaanse en Maleisische culturen. Het is alles omvattend, het verkeer, het eten, onze manier van leven. We zijn luid, chaotisch. Vanaf het moment dat je arriveert ervaar je die gekte, en dat zal iedereen verrassen, maar het betekent wel dat India een land met ziel is. Niets is gestructureerd. Als iemand 12.30 uur zegt bedoelt hij of zij 1 of 2 uur. Wat dat betreft lijken we ook wel een beetje op Italië.”

Reacties (8)

Login om te reageren
  • ow dan komen die boeren ook te laat.. hehe

    • + 0
    • 24 okt 2011 - 11:54
    • hahahaa XD staat Vettel ondertussen al met zijn vinger te zwaaien, zie je in de verte de horde boeren aankomen rijden die vol verbazing merken dat ze 2uur te laat zijn :P

      • + 0
      • 24 okt 2011 - 12:40
  • Np-F1

    Posts: 917

    \'een beetje een mix van de Braziliaanse en Maleisische culturen.\'
    \'Wat dat betreft lijken we ook wel een beetje op Italië\'

    Zo, schokkend! Afgezien van de hotels en misschien de wegen, zien de rijders en teams toch 0% cultuur, dus ik zou er niet wakker van liggen als dikbetaalde Europeaan.

    • + 0
    • 24 okt 2011 - 12:16
    • felix50

      Posts: 5.792

      Als hij de kinderarbeid bedoelt en de moderne slaven heet hij wel gelijk dat het op Brazilie lijkt.Het kasten systeem dat is gelukkig nergens ter wereld .Je zult maar geboren zijn in de laagste kasten

      • + 0
      • 24 okt 2011 - 17:12
  • Kword meteen impotent als ik dit lees. Hoe kun je dit zeggen en het positief bedoelen?
    Goed, dan zal de start wel ergens gepland staan rond 12:30u...
    ;-)

    • + 0
    • 24 okt 2011 - 12:22
  • Het eten?? Een tip aan een ieder die er naar toe gaat, \"stay the f*ck away from Phaan curry!!\"

    Geloof me, ik spreek uit ervaring, evenals de term \"Delhi belly\", je ingewanden vervloeken je al na een dagje India (weer, eten, bacteriën), voor wie gaat,sterkte!

    • + 0
    • 24 okt 2011 - 12:30
    • Tifoso

      Posts: 2.866

      In India moet je altijd bij een 5 of 6- sterren hotel eten. Dan weet je zeker dat je goed zit qua hygiëne. Het klinkt misschien duur, maar is het niet voor de westerse mensen.
      Als ergens op staat heet, dan is het ook echt heet! Blijf er maar van af. Hier is heet dat je peper proeft, daar is het peper, peper, peper. Het is vaak ook sterk gekruid, kan je misschien vragen om het wat milder te kruiden. Op zich wen je daar wel na een paar keer aan.

      • + 0
      • 24 okt 2011 - 13:08
    • Dan te zeggen dat ik al ziek buiten kom uit een Thais restaurant.. Wat zou ik snel op de pot zitten in India.

      • + 0
      • 24 okt 2011 - 13:22

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar