user icon

Renault schuift deadline over Kubica verder vooruit

  • Gepubliceerd op 16 okt 2011 11:29
  • comments 10
  • Door: Danny Sosef
Renault-teambaas Eric Boullier is bereid om Robert Kubica meer tijd te geven om zo zijn fitheid aan te tonen zodat de Pool volgend jaar weer in actie kan komen voor het Franse team.

Kubica's manager Daniele Morelli sprak in Korea met Boullier over de huidige situatie van zijn protege. Aanvankelijk had de teambaas een deadline gesteld rond half oktober, om een beslissing te kunnen maken voor zijn coureurs van 2012. Die deadline werd later verschoven naar eind oktober. Boullier lijkt er veel aan gelegen om volgend jaar met Kubica aan de start te verschijnen, want opmerkelijk genoeg is hij nu opnieuw bereid zijn beslissing uit te stellen.

Boullier vertelde aan Autosport: "Als het nodig is kan ik wel wat langer wachten, dus misschien beslissen we iets later dan eind deze maand. Mogelijk word ik daartoe gedwongen omdat Robert er nog niet helemaal klaar voor is en ik wil een eerlijke kans geven om terug te komen."

"Ik heb met Daniele Morelli gesproken en hij is samen met Robert vol vertrouwen dat hij terugkomt. Dat is goed is om te horen. We moeten nog enkele processen doorlopen dus het is een race tegen de klok. Als Robert in staat is een Formule 1-wagen te besturen wil ik dat hij dat bij ons doet en zullen wij hem die kans geven. Het is aan mij om hier flexibel mee om te gaan."

Als onderdeel van het herstel zou Kubica in een simulator zijn fitheid testen. De bedoeling was dat dit eind september zou gebeuren, echter kwam dit nog te vroeg. Boullier vertelde nog dat hij dit binnen een maand wel ziet gebeuren.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Slecht nieuws voor Robert...

    • + 0
    • 16 okt 2011 - 11:44
  • Een ideale manier om Petrov aan de deur te zetten! Wat hij vandaag weer heeft laten zien getuigt toch dat zijn neus niet erg lang is...

    • + 0
    • 16 okt 2011 - 11:53
  • renzo

    Posts: 929

    Dit is natuurlijk een teken aan de wand. Ze hebben geen andere keus. Geen team wat dit jaar zo erg is terug gezakt. Ze moeten een top-coureur hebben want die hebben ze nu zeker niet. Zo vol lof Boullier over Senna was, zo rustig is het nu. Dat zet genoeg. Tis wachten tot het bericht komt dat ook Senna niet brengt wat ze verwachten. Senna is totaal onzichtbaar geweest de laatste 2 races. Petrov is sneller en Petrov is een middenmoter......

    • + 0
    • 16 okt 2011 - 12:20
  • let op... wordt het geen kubica zien we barichello daar.

    • + 0
    • 16 okt 2011 - 14:09
    • Zou mij niet verbazen als Barrichello zou instappen bij Renault.
      Welke andere mogelijkheden voor een goede ervaren coureur zijn er? Sutil..., zie ik niet meer gebeuren na het incident. Kovalainen zal Lotus niet verlaten voor het \'andere Lotus\', Glock ligt vast en overtuigd mij ook niet echt. Kobayashi...?

      Ik ben er van overtuigd dat Barrichello nog niet met pensioen gaat! Te waardevol voor veel teams.

      • + 0
      • 16 okt 2011 - 14:48
    • Als Kubica het niet wordt gaan ze wss. voor Grosjean en nog een paydriver. Senna brengt geld, Petrov brengt geld, Barrichello (nog) niet

      • + 0
      • 16 okt 2011 - 16:04
    • @ Sergeant Gneisbaard: Grosjean is (zo goed als) een rookie. Die zetten ze heus niet naast Petrov, Senna of een pay-driver zonder ervaring.
      Renault heeft iemand nodig met ervaring die het team verder kan helpen, dan blijft Barrichello als enig alternatief over tenzij ze Sutil (die wel sponsoren meeneemt) aan willen stellen.

      • + 0
      • 16 okt 2011 - 16:33
    • @M4U: klopt, maar ook aan Grosjean kleeft iets financieels. Men hoopt Franse sponsoren aan te trekken of in ieder geval korting van Renault op de motoren. Barrichello heeft wel de ervaring, maar die had Heidfeld ook en die hebben ze ook gedumpt toen ze even wat meer poen nodig hadden. Sutil zou idd ook nog kunnen, als hij het wachten op FI beu is.

      • + 0
      • 16 okt 2011 - 18:29
    • @ Sergeant Gneisbaard: Heeft Grosjean al sponsoren?

      • + 0
      • 16 okt 2011 - 20:35
  • mooi teken dat ze kubica volgend jaar toch echt nodig hebben en mischien ver willen gaan om op hem te wachten, hopelijk gebeurt dat ook zo, anders hebben ze genoeg coureurs om de eerste races te vervullen zodat robert als hij echt volledig hersteld is in kan stappen en zichzelf kan bewijzen voor de grotere teams (waar hij naar mijn mening echt thuis hoort, ik vind ferrari)

    • + 0
    • 16 okt 2011 - 20:33

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar