Sebastian Vettel ontsnapt aan gridpenalty in Zuid-Korea
- Gepubliceerd op 15 okt 2011 15:23
-
17
- Door: Robin Smeets
Reden voor het onderzoek naar Vettel was het afsnijden van de bochten 4, 5 en 6. Daar gebruikte de regerend wereldkampioen de 'escape road', maar omdat hij in zijn inlap reed pakte hij hier geen voordeel mee. Dat zagen ook de stewards in en dus zal Sebastian Vettel de race vanaf de tweede plaats vertrekken.
Trending nieuws
-
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Montoya adviseert Alonso: "Blijf bij Aston Martin..."
Juan Pablo Montoya heeft Fernando Alonso aangeraden om bij Aston Martin te blijven. De tweevoudig wereldkampioen word...
21 jun 2026 15:44 -
Complimenten voor Hamilton: "Hij heeft Ferrari op zijn schouders genomen"
Voormalig Ferrari-coureur en zevenvoudig racewinnaar René Arnoux is erg onder de indruk van de zevenvoudi...
21 jun 2026 12:41 -
Alpine laat Nederlandse coureur eerste F1-meters maken
De Nederlandse F1 Academy-coureur Nina Gademan zal volgende maand voor het eerst plaatsnemen achter het stuur van een...
21 jun 2026 14:43 -
Sainz zet druk op Williams: "Ik weet niet hoelang ik nog kan wachten"
Carlos Sainz blijft geloven in het langetermijnproject van Williams, maar de Spaanse coureur wil sneller resultaten z...
21 jun 2026 13:42
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel

Reacties (17)
Login om te reagerenPosts: 653
Overdreven titel zeg...beetje Telegraaf stijl dit.
Posts: 5.397
Welkom op F1Today..
Posts: 10.412
dit nieuws was uren geleden al bekent.
Posts: 2.714
Hoezo overdreven? Leg uit..
Posts: 2.714
Of wat voor Headline zou jij dan gebruiken? :P
Posts: 1.308
\"Vettel niet bestraft na afsnijden van bocht 4,5 en 6.\"
Dit is inderdaad een beetje een sensationele kop....
Posts: 863
Het commentaar dat hier soms word gegeven zie je ook bij de Telegraaf
Posts: 4.499
Goed nieuws, ik hoop dat de McLaren boys hem fair verslaan op de baan!
Posts: 517
@redactie
Sorry dat ik het zeggen moet, maar van dit artikel klopt werkelijk geen bal! Zoals jullie het in artikel stellen is Vettel een straf ontlopen omdat het een inlap betrof waarin Vettel via de escape road bochten afsneed. Volgens jullie formulering zou hij de straf niet gekregen hebben omdat hij er geen voordeel van pakte doordat het een inlap was, maar dat klopt niet!
In de eerste plaats was direct al duidelijk dat Vettel in zijn inlap afkortingen via de escape road genomen had. Indien jullie formulering correct zou zijn had in dat geval sowieso geen onderzoek ingesteld hoeven worden omdat men al wist dat het een inlap betrof en je dan geen voordeel kunt pakken. Echter, is het onderzoek juist ingesteld omdat hij deze afkortingen tijdens zijn inlap nam om daar eventueel voordeel uit te halen. Dit namelijk om tijdig in de pits terug te zijn om nog een tweede run te kunnen doen. De werkelijke reden waarom Vettel niet bestraft is ligt in het feit dat uit onderzoek gebleken is dat hij ook zonder afkortingen nog tijdig terug geweest zou zijn om nog een tweede run te kunnen doen. Dit omdat hij met nog 17 seconden op de klok start/finish passeerde.
Kortom redactie, slecht geinformeerd, weinig kennis van zaken en érg veel sensatiejournalistiek.
-1 voor de redactie, AMEN!
Posts: 619
Zal wel een langdurig onderzoek geweest zijn.. Is dat nou echt de moeite om naar buiten te brengen?
Posts: 1.308
Als iets onderzocht word lijkt het me logisch om het oordeel naar buiten te brengen.
Posts: 619
Het gaat mij er meer om dat ze dit een onderzoek noemen. Het lijkt mij meer zoiets als:
Steward 1: \"Oh, Vettel snijd de bochten af\"
Steward 2: \"Ja, maar dit is zijn outlap\"
Steward 1: \"Oke, ik zal een persbericht opstellen\"
Posts: 10.089
Logisch, idd een beetje telegraaf-achtige titel.. Achja, wat maakt het ook uit
Dankje voor de uitleg sprokkel!
Posts: 1.308
Goed dat hij niet gestraft is. Zelfs als hij er voordeel uit had gehaald was een waarschuwing imo meer op zijn plaats.
Posts: 584
Van mij had hij bestraft mogen worden met een 5 of 10 plaatsen startgridstraf. Al zou het alleen maar zijn, omdat hij zich nu arrogant gaat gedragen door het feit dat hij reeds wereldkampioen is. Terwijl dit zou betekenen dat hij juist geen moeite meer hoeft te doen. (Behalve voor de constructeurs titel).
Posts: 18.535
Welke arrogantie was er dan ook weer?
Posts: 517
Wat is dat nou weer voor een onzin Pokerface?
De man is terecht reeds wereldkampioen, en mag daarmee an sich best een beetje arrogant doen wat mij betreft. Alleen, over welke vorm van arrogantie heb je het hier precies?