user icon

Sebastian Vettel ontsnapt aan gridpenalty in Zuid-Korea

  • Gepubliceerd op 15 okt 2011 15:23
  • comments 17
  • Door: Robin Smeets
Sebastian Vettel zal de Grand Prix van Korea morgen vanaf de tweede plaats aanvangen. De Duitse coureur was na de kwalificatie echter in onderzoek bij de stewards, maar besloten hem geen gridpenalty te geven.

Reden voor het onderzoek naar Vettel was het afsnijden van de bochten 4, 5 en 6. Daar gebruikte de regerend wereldkampioen de 'escape road', maar omdat hij in zijn inlap reed pakte hij hier geen voordeel mee. Dat zagen ook de stewards in en dus zal Sebastian Vettel de race vanaf de tweede plaats vertrekken.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Nijhuis

    Posts: 653

    Overdreven titel zeg...beetje Telegraaf stijl dit.

    • + 0
    • 15 okt 2011 - 15:32
    • Kevin

      Posts: 4.868

      Welkom op F1Today..

      • + 0
      • 15 okt 2011 - 15:38
    • dit nieuws was uren geleden al bekent.

      • + 0
      • 15 okt 2011 - 15:43
    • Supa

      Posts: 1.912

      Hoezo overdreven? Leg uit..

      • + 0
      • 15 okt 2011 - 15:44
    • Supa

      Posts: 1.912

      Of wat voor Headline zou jij dan gebruiken? :P

      • + 0
      • 15 okt 2011 - 15:45
    • .Henry

      Posts: 1.308

      \"Vettel niet bestraft na afsnijden van bocht 4,5 en 6.\"

      Dit is inderdaad een beetje een sensationele kop....

      • + 0
      • 15 okt 2011 - 16:04
    • Gard

      Posts: 863

      Het commentaar dat hier soms word gegeven zie je ook bij de Telegraaf

      • + 0
      • 15 okt 2011 - 20:01
  • Goed nieuws, ik hoop dat de McLaren boys hem fair verslaan op de baan!

    • + 0
    • 15 okt 2011 - 16:08
  • Sprokkel

    Posts: 517

    @redactie

    Sorry dat ik het zeggen moet, maar van dit artikel klopt werkelijk geen bal! Zoals jullie het in artikel stellen is Vettel een straf ontlopen omdat het een inlap betrof waarin Vettel via de escape road bochten afsneed. Volgens jullie formulering zou hij de straf niet gekregen hebben omdat hij er geen voordeel van pakte doordat het een inlap was, maar dat klopt niet!

    In de eerste plaats was direct al duidelijk dat Vettel in zijn inlap afkortingen via de escape road genomen had. Indien jullie formulering correct zou zijn had in dat geval sowieso geen onderzoek ingesteld hoeven worden omdat men al wist dat het een inlap betrof en je dan geen voordeel kunt pakken. Echter, is het onderzoek juist ingesteld omdat hij deze afkortingen tijdens zijn inlap nam om daar eventueel voordeel uit te halen. Dit namelijk om tijdig in de pits terug te zijn om nog een tweede run te kunnen doen. De werkelijke reden waarom Vettel niet bestraft is ligt in het feit dat uit onderzoek gebleken is dat hij ook zonder afkortingen nog tijdig terug geweest zou zijn om nog een tweede run te kunnen doen. Dit omdat hij met nog 17 seconden op de klok start/finish passeerde.

    Kortom redactie, slecht geinformeerd, weinig kennis van zaken en érg veel sensatiejournalistiek.
    -1 voor de redactie, AMEN!

    • + 0
    • 15 okt 2011 - 16:28
  • TJ

    Posts: 619

    Zal wel een langdurig onderzoek geweest zijn.. Is dat nou echt de moeite om naar buiten te brengen?

    • + 0
    • 15 okt 2011 - 16:51
    • .Henry

      Posts: 1.308

      Als iets onderzocht word lijkt het me logisch om het oordeel naar buiten te brengen.

      • + 0
      • 15 okt 2011 - 19:59
    • TJ

      Posts: 619

      Het gaat mij er meer om dat ze dit een onderzoek noemen. Het lijkt mij meer zoiets als:
      Steward 1: \"Oh, Vettel snijd de bochten af\"
      Steward 2: \"Ja, maar dit is zijn outlap\"
      Steward 1: \"Oke, ik zal een persbericht opstellen\"

      • + 0
      • 15 okt 2011 - 23:50
  • Logisch, idd een beetje telegraaf-achtige titel.. Achja, wat maakt het ook uit

    Dankje voor de uitleg sprokkel!

    • + 0
    • 15 okt 2011 - 17:09
  • .Henry

    Posts: 1.308

    Goed dat hij niet gestraft is. Zelfs als hij er voordeel uit had gehaald was een waarschuwing imo meer op zijn plaats.

    • + 0
    • 15 okt 2011 - 19:59
  • pokerface

    Posts: 584

    Van mij had hij bestraft mogen worden met een 5 of 10 plaatsen startgridstraf. Al zou het alleen maar zijn, omdat hij zich nu arrogant gaat gedragen door het feit dat hij reeds wereldkampioen is. Terwijl dit zou betekenen dat hij juist geen moeite meer hoeft te doen. (Behalve voor de constructeurs titel).

    • + 0
    • 16 okt 2011 - 01:11
    • Welke arrogantie was er dan ook weer?

      • + 0
      • 16 okt 2011 - 02:13
    • Sprokkel

      Posts: 517

      Wat is dat nou weer voor een onzin Pokerface?

      De man is terecht reeds wereldkampioen, en mag daarmee an sich best een beetje arrogant doen wat mij betreft. Alleen, over welke vorm van arrogantie heb je het hier precies?


      • + 0
      • 16 okt 2011 - 10:38

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar