user icon

Sutil verliest geduld en vraagt signaal van Force India voor 2012

  • Gepubliceerd op 12 okt 2011 12:08
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Force India-coureur Adrian Sutil dacht het op te kunnen brengen om tot december te wachten voordat zijn team de rijders voor 2012 bekend maakt, maar de Duitser voelt zich opeens toch niet gelukkig met die onzekerheid. In Focus zegt hij: “Ik heb nog altijd geen contract voor 2012.”

Tegenover de BBC voegde Sutil toe: “We gaan het zeker binnenkort bespreken met Vijay Mallya. Ik zal hem om zijn mening vragen en hopelijk geeft hij me een signaal over wat ze van plan zijn. Als ik het pas aan het eind van het jaar hoor is het misschien te laat en zijn alle andere stoeltjes al vergeven.”

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Vanuit Sutil\'s positie kan ik dit absoluut begrijpen. Als het contract niet verlengt wordt wil je dat gewoon z.s.m. weten. Hoor je dit pas in december, dan is het wellicht zó laat dat je in 2012 geen aanmerking meer kan maken op een redelijk stoeltje.

    Ik snap het ook niet van Mallya. Ok, Di Resta blijft, dat is zowat een zekerheidje.
    Dan is het dus of Sutil, of Hülkenberg. Make up your mind Mallya, je zal vroeg of laat toch een keuze moeten maken!

    Wat de juiste keuze is weet je toch niet en kun je pas achteraf zeggen. Voor Sutil kiezen is kiezen voor zekerheid. Een redelijk tot goede coureur die punten in huis haalt maar.. ook een beetje op de top van zijn kunnen zitten. Hülkenberg is een groter risico maar heeft misschien uiteindelijk wel meer potentie dan die Sutil.

    Gewoon de knoop doorhakken dus, óók voor Hülkenberg want die wil denk ik ook wel eens weten waar hij aan toe is na een jaartje reservebank.

    Nog steeds zie ik Sutil graag naar Williams gaan zodat Hülkenberg naast Di Resta plaats kan nemen.

    • + 0
    • 12 okt 2011 - 12:19
    • Waarom Williams?

      Kubica is nog niet zeker en Lotus Renault zoekt nog naar een rijder met ervaring waar het team omheen kan worden gebouwd.

      Ik zou het wel weten als ik Boullier was. Dan koos ik voor Sutil i.p.v. een Barrichello (die tevens beschikbaar is)....

      • + 0
      • 12 okt 2011 - 17:04
    • Ik zeg Williams omdat dat één van de weinige realistische opties is. Lotus-Renault heeft namelijk genoeg ijzers in het vuur. Zelfs als Kubica niet meedoet, dan hebben ze nog Petrov, Senna & Grosjean. Zowel Petrov als Senna brengen veel geld mee, en ze willen óók graag een Fransman. Geen Sutil dus waarschijnlijk.

      Ben het overigens wel met je eens, als ik Bouillier was zou ik ook voor Sutil gaan. Maargoed, ik ben niet de Lotus-Renault baas he:).

      • + 0
      • 12 okt 2011 - 17:15
  • December is inderdaad te laat voor Sutil. LRGP wil hem niet ivm akkefietje lux. Virgin, HRT en Williams kan hij ook niet terecht want daar heeft hij te weinig geld voor. Torro Rosso valt af want die hebben al genoeg kandidaten en de rest zit vol. Einde carriere Sutil? En nu ik het terug lees vind ik het triest dat ik williams in hetzelfde rijtje als hrt en virgin noem......

    • + 0
    • 12 okt 2011 - 12:51
    • en dat terwijl williams een zeer gezond team is!

      • + 0
      • 12 okt 2011 - 12:57
    • Volgens wie is Williams een gezond team? Die PR praat geloof ik niet meer. Net zoals LRGP een team is met genoeg geld. Er zijn maar 4teams die geld verdienen aan de F1. De rest moet volgens mij ieder jaar concessies doen om rond te komen.

      • + 0
      • 12 okt 2011 - 13:08
    • Geen geld? Sutil brengt met zijn sponsor Medion juist 5 miljoen euro mee.

      • + 0
      • 12 okt 2011 - 14:30
    • Zie mijn reply bij D. Hill...Je vergeet Genii Renault.
      Kubica is nog niet zeker. Ik had begrepen dat men de komende periode gaat gebruiken om te beslissen of men wel of niet verder gaat met Robert.

      • + 0
      • 12 okt 2011 - 17:05
  • Groot gelijk van Sutil. Vind het altijd ZO verschrikkelijk waardeloos dat een teambaas daar zo lang mee kan wachten.

    Bedoel, stel nou dat Sutil ineens in December zegt, nou meneer Mallya, bekijk het maar, terwijl beide partijen in eerste instantie wel met elkaar door willen, dan staat Vijay toch ook wel even raar te kijken...

    Maar dat is zeg dus maar rustig de luxe positie van Mallya, voor jou zat anderen als het je niet aanstaat, maar dat, als je dan toch een punt van kritiek op Force India mag hebben, is dan wel het enige wat me stoort, nou, daar zullen ze lekker wakker van liggen dan, NOT lol

    • + 0
    • 12 okt 2011 - 13:53
  • En die manager van hem maar roepen; we spreken niet met andere teams!

    Dikke rooie neus voor hem :) Als dat niet zo was, zou Sutil nu niet zitten zweten en reppen over andere stoeltjes die aan het einde van het jaar vergeven zouden zijn.

    • + 0
    • 12 okt 2011 - 14:15
  • Rimmer

    Posts: 8.414

    Lastig lastig. Ik begrijp dat mallya twijfelt en zijn opties openhoudt.
    Di Resta is een mega snelle coureur! Een vreselijke kwal, geen humor en niet sympathiek maar ongelooflijk snel. In de DTM maar ook daarvoor. Teamgenootje Vettel werd gewoon zoek gereden. Dat zegt wel degelijk wat.
    Sutil is ook snel, sneller dan menigeen hier denkt of begrijpt.
    Hamilton gaf al eens aan veel respect voor de snelheid van Sutil te hebben. Dat blijkt ook wel want na een lastige seizoensstart waarin Sutil wat geïntimideerd was door de arrogantie en! snelheid van Di Resta, is hij nu gewoon weer net zo snel of sneller.
    Is het dus wel zo logisch en vanzelfsprekend om de Hulk in de auto te zetten? Iedereen geeft wel zo hoog op over de Hulk maar vooralsnog heeft geen enkel team hem een vast zitje gegeven.

    • + 0
    • 12 okt 2011 - 16:27
  • ben

    Posts: 296

    als Sutil niet kan wachten moet hij maar ergens heen waar ze hem willen!

    • + 0
    • 13 okt 2011 - 07:06
  • Calvinh

    Posts: 2.262

    Tactisch spel zal dit wel weer wezen.... FI roept al het hele seizoen dat er voor December niks bekend wordt. Beide coureurs waren het er mee eens, maar nu er weer geruchten komen (Hulkenberg?) wordt Sutil toch wel een beetje zenuwachtig denk ik.

    • + 0
    • 13 okt 2011 - 07:31

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar