Adrian Newey: "Sebastian wil de titel zelf verdienen"
- Gepubliceerd op 18 sep 2011 14:28
-
16
- Door: Robin Smeets
Dat heeft de risicovolle inhaalactie van Vettel op Alonso in Monza wel laten zien, zo is Newey van mening. "Sebastian wil niet rustig naar de titel rijden, hij wil het echt zelf verdienen. Dat zag je ook wel in Monza, het was een waanzinnige actie", aldus Newey.
"Het meest indrukwekkende aan Sebastian is dat hij zelden dezelfde fout tweemaal maakt. Hij leert ervan en kan goed omgaan met kritieken."
Trending nieuws
-
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Montoya adviseert Alonso: "Blijf bij Aston Martin..."
Juan Pablo Montoya heeft Fernando Alonso aangeraden om bij Aston Martin te blijven. De tweevoudig wereldkampioen word...
21 jun 2026 15:44 -
Complimenten voor Hamilton: "Hij heeft Ferrari op zijn schouders genomen"
Voormalig Ferrari-coureur en zevenvoudig racewinnaar René Arnoux is erg onder de indruk van de zevenvoudi...
21 jun 2026 12:41 -
Alpine laat Nederlandse coureur eerste F1-meters maken
De Nederlandse F1 Academy-coureur Nina Gademan zal volgende maand voor het eerst plaatsnemen achter het stuur van een...
21 jun 2026 14:43 -
Sainz zet druk op Williams: "Ik weet niet hoelang ik nog kan wachten"
Carlos Sainz blijft geloven in het langetermijnproject van Williams, maar de Spaanse coureur wil sneller resultaten z...
21 jun 2026 13:42
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.763 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso

Reacties (16)
Login om te reagerenPosts: 584
Ik zie dat Vetteltoday vandaag weinig nieuws heeft.
Posts: 395
Hartelijk dank voor deze zeer nuttige reactie.
Posts: 2.115
wat een reactie -1
Posts: 2.418
Het is zondag he, dan is er altijd minder nieuws. En kijk jij echt zo selectief dat je alleen de berichten over Vettel wil zien?
Posts: 1.508
En ik zie dat babietje Pokerface zich stierlijk verveelt op deze druilerige zondag,daarom maar domme,idiote reacties plaatst!
Posts: 1.508
@Rodawa,mensen die veel energie insteken om een coureur die ze niet mogen af te katten hebben veel te veel vrije tijd.
Posts: 10.089
VettelToday.nl... dat is wel een leuk idee.. maar dan wil ik ook
Vettel Radio 102fm en het NOS Vettel Journaal
Posts: 1.508
@Raikkonen Fan,of Vettel TV.
Posts: 3.471
Die Newey weet zelf ook wel dat het grotendeels door hemzelf komt dat Vettel die titel weer kan pakken. Dit is 1 van de saaiste seizoenen sinds jaren! Ook als Alonso komend seizoen 3 kwart van de races wint, dan vind ik het ook saai. Ik wil spanning zien om de overwinning, en niet iemand die er zo naartoe kan rijden. (neemt niet weg dat Vettel lekker bezig is!)
Posts: 1.308
Eigenlijk is het wel een beetje dubbel. Vorig jaar was de strijd voor het kampioenschap idioot spannend. Alonso die terugvocht na een grote achterstand, Vettel die op het eind toch kampioenschap naar zich toe trok. De laatste race in met 4 kanshebbenden, waarvan 3 met een realistische kans. Maar echt hele mooie races hebben we maar weinig gehad.
Dit jaar is strijd om de titel al geruime tijd zo goed als over, maar we hebben prachtige races gehad. China waar Hamilton in de slotfase toch de beste strategie bleek te hebben, Spanje waar Hamilton tot de laatste meter vocht met Vettel, Monaco waar Alonso, Vettel en Button rondenlang treintje aan het spelen waren, Canada waar Button zich op een prachtige manier terugvocht om in de laatste ronde de leiding te pakken, Duitsland waar Hamilton, Alonso en Webber rond de pitstops mooie inhaalacties uithaalden, Italië waar Vettel een prachtige race winnende inhaalactie maakte en natuurlijk het gevecht tussen Hamilton en Schumacher waar Button de lachende derde was.
Dus ondanks dat het kampioenschap zo goed als over is vind ik dit jaar mooier dan vorig jaar.
Posts: 1.434
Ja .Henry, Alonso verpestte het door maar achter Petrov te blijven hangen. Het team Ferrari zakte toen een beetje weg dus de hulp van het team kreeg hij niet. En zelf denken lukt hem niet.
Posts: 10.089
Newey bedoelt, dat Vettel niet als een lamshaas achter de ander aan wil gaan rijden, en vervolgens zo zen titel pakt
in Spa, en in Monza zag je echt dat hij.. wat Newey dus bedoelt, het zelf wil bereiken.. met een paar geweldige inhaal acties
Hij wil gewoon niet met 3e en 4e plaatsen WK worden.. wat hem denk ik wel siert
Posts: 19.808
@RF,
Klopt, en dat siert hem zeker. Het snoert ook eindelijk de critici de mond over het feit dat hij niet goed zou kunnen inhalen.
Dit was sowieso een belachelijk uitspraak maar godzijdank heeft Vettel tot 2x toe een mooie inhaalactie geplaatst in de laatste 2 races.
Posts: 1.434
....hij wil het echt zelf verdienen. Zou dit soms een hint naar Alonso zijn?
Posts: 653
Nee...dat denk ik niet.
Posts: 18.535
Alleen voor mensen die Alonso echt niet afkunnen, waarschijnlijk omdat hij hun idool een keer of twee heeft geklopt.