Adrian Newey: "Sebastian wil de titel zelf verdienen"

Sebastian Vettel lijkt dit seizoen voor de tweede maal achter elkaar wereldkampioen Formule 1 te worden. De Duitser heeft met nog zes races te gaan meer dan honderd punten voorsprong op Fernando Alonso, maar desondanks zal hij blijven strijden om de overwinningen. Volgens Red Bull's technisch directeur wil Vettel de titel zélf verdienen.

Dat heeft de risicovolle inhaalactie van Vettel op Alonso in Monza wel laten zien, zo is Newey van mening. "Sebastian wil niet rustig naar de titel rijden, hij wil het echt zelf verdienen. Dat zag je ook wel in Monza, het was een waanzinnige actie", aldus Newey.

"Het meest indrukwekkende aan Sebastian is dat hij zelden dezelfde fout tweemaal maakt. Hij leert ervan en kan goed omgaan met kritieken."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • pokerface

    Posts: 584

    Ik zie dat Vetteltoday vandaag weinig nieuws heeft.

    • + 0
    • 18 sep 2011 - 14:39
    • JeePee

      Posts: 395

      Hartelijk dank voor deze zeer nuttige reactie.

      • + 0
      • 18 sep 2011 - 14:54
    • wat een reactie -1

      • + 0
      • 18 sep 2011 - 14:56
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      Het is zondag he, dan is er altijd minder nieuws. En kijk jij echt zo selectief dat je alleen de berichten over Vettel wil zien?

      • + 0
      • 18 sep 2011 - 14:58
    • En ik zie dat babietje Pokerface zich stierlijk verveelt op deze druilerige zondag,daarom maar domme,idiote reacties plaatst!

      • + 0
      • 18 sep 2011 - 15:44
    • @Rodawa,mensen die veel energie insteken om een coureur die ze niet mogen af te katten hebben veel te veel vrije tijd.

      • + 0
      • 18 sep 2011 - 15:46
    • VettelToday.nl... dat is wel een leuk idee.. maar dan wil ik ook
      Vettel Radio 102fm en het NOS Vettel Journaal

      • + 0
      • 18 sep 2011 - 16:25
    • @Raikkonen Fan,of Vettel TV.

      • + 0
      • 18 sep 2011 - 21:04
  • Die Newey weet zelf ook wel dat het grotendeels door hemzelf komt dat Vettel die titel weer kan pakken. Dit is 1 van de saaiste seizoenen sinds jaren! Ook als Alonso komend seizoen 3 kwart van de races wint, dan vind ik het ook saai. Ik wil spanning zien om de overwinning, en niet iemand die er zo naartoe kan rijden. (neemt niet weg dat Vettel lekker bezig is!)

    • + 0
    • 18 sep 2011 - 16:25
    • .Henry

      Posts: 1.308

      Eigenlijk is het wel een beetje dubbel. Vorig jaar was de strijd voor het kampioenschap idioot spannend. Alonso die terugvocht na een grote achterstand, Vettel die op het eind toch kampioenschap naar zich toe trok. De laatste race in met 4 kanshebbenden, waarvan 3 met een realistische kans. Maar echt hele mooie races hebben we maar weinig gehad.
      Dit jaar is strijd om de titel al geruime tijd zo goed als over, maar we hebben prachtige races gehad. China waar Hamilton in de slotfase toch de beste strategie bleek te hebben, Spanje waar Hamilton tot de laatste meter vocht met Vettel, Monaco waar Alonso, Vettel en Button rondenlang treintje aan het spelen waren, Canada waar Button zich op een prachtige manier terugvocht om in de laatste ronde de leiding te pakken, Duitsland waar Hamilton, Alonso en Webber rond de pitstops mooie inhaalacties uithaalden, Italië waar Vettel een prachtige race winnende inhaalactie maakte en natuurlijk het gevecht tussen Hamilton en Schumacher waar Button de lachende derde was.

      Dus ondanks dat het kampioenschap zo goed als over is vind ik dit jaar mooier dan vorig jaar.

      • + 0
      • 18 sep 2011 - 17:16
    • Michael

      Posts: 1.434

      Ja .Henry, Alonso verpestte het door maar achter Petrov te blijven hangen. Het team Ferrari zakte toen een beetje weg dus de hulp van het team kreeg hij niet. En zelf denken lukt hem niet.

      • + 0
      • 18 sep 2011 - 17:57
    • Newey bedoelt, dat Vettel niet als een lamshaas achter de ander aan wil gaan rijden, en vervolgens zo zen titel pakt

      in Spa, en in Monza zag je echt dat hij.. wat Newey dus bedoelt, het zelf wil bereiken.. met een paar geweldige inhaal acties

      Hij wil gewoon niet met 3e en 4e plaatsen WK worden.. wat hem denk ik wel siert

      • + 0
      • 18 sep 2011 - 18:14
    • @RF,
      Klopt, en dat siert hem zeker. Het snoert ook eindelijk de critici de mond over het feit dat hij niet goed zou kunnen inhalen.

      Dit was sowieso een belachelijk uitspraak maar godzijdank heeft Vettel tot 2x toe een mooie inhaalactie geplaatst in de laatste 2 races.

      • + 0
      • 19 sep 2011 - 15:30
  • Michael

    Posts: 1.434

    ....hij wil het echt zelf verdienen. Zou dit soms een hint naar Alonso zijn?

    • + 0
    • 18 sep 2011 - 17:52
    • Nijhuis

      Posts: 653

      Nee...dat denk ik niet.

      • + 0
      • 18 sep 2011 - 19:55
    • Alleen voor mensen die Alonso echt niet afkunnen, waarschijnlijk omdat hij hun idool een keer of twee heeft geklopt.

      • + 0
      • 18 sep 2011 - 22:15

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel
show sidebar