'Hispania wil hoofdkwartier vestigen in haven van Valencia'
- Gepubliceerd op 17 sep 2011 00:20
-
8
- Door: Robin Smeets
De Spaanse krant Marca schijft dat er nog geen definitieve knoop is doorgehakt over het hoofdkwartier, maar volgens het dagblad is Valencia verkozen boven Barcelona en Madrid. HRT zou de fabriek en faciliteiten gaan gebruiken van Epsilon Euskadi. Verder meldt Marca dat de nieuwe eigenaren van Hispania Racing, Thesan Capital, een beschikbaar budget heeft van 200 miljoen euro.
Trending nieuws
-
Montoya adviseert Alonso: "Blijf bij Aston Martin..."
Juan Pablo Montoya heeft Fernando Alonso aangeraden om bij Aston Martin te blijven. De tweevoudig wereldkampioen word...
21 jun 2026 15:44 -
Sainz zet druk op Williams: "Ik weet niet hoelang ik nog kan wachten"
Carlos Sainz blijft geloven in het langetermijnproject van Williams, maar de Spaanse coureur wil sneller resultaten z...
21 jun 2026 13:42 -
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Complimenten voor Hamilton: "Hij heeft Ferrari op zijn schouders genomen"
Voormalig Ferrari-coureur en zevenvoudig racewinnaar René Arnoux is erg onder de indruk van de zevenvoudi...
21 jun 2026 12:41 -
Alpine laat Nederlandse coureur eerste F1-meters maken
De Nederlandse F1 Academy-coureur Nina Gademan zal volgende maand voor het eerst plaatsnemen achter het stuur van een...
21 jun 2026 14:43
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam HRT
- Basis Madrid, Spanje
- Daniel Ricciardo 22
12.655 reacties op HRT
0 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over HRT

Reacties (8)
Login om te reagerenPosts: 2.223
Een totaalbudget van 200 miljoen? Vast verspreid over meerdere jaren???
Klinkt goed, maar ergens kan het ook gewoon blufpoker zijn???
Het is volgens mij in ieder geval niet gebruikelijk dat teams hun hoeveelheid budget onthullen?
Posts: 517
Dergelijke berichtgevingen hoor je wel vaker, echter... wat er van waar is mag je je vraagtekens bij stellen maar in de meeste gevallen is het pure PR praat met het waarschijnlijke doel andere sponsors over de streep te krijgen.
Wat de locatie van het hoofdkwartier betreft, ach ja, waar de keuze ook op mag vallen, veel verschil zal het niet maken en HRT gewoon HRT doen blijven: \"Het Rijdt Tenminste\"
Posts: 3.146
lol@sprokkel
Posts: 2.115
Toch grappig hoe sommige deskundigen hier altijd maar negatief zijn over HRT, een team wat al wel 2 jaar actief is in de F1 en het dan vreemd vinden dat ze zich nog in de achterhoede bevinden.
De verhuizing valt of staat met of Alesandro Agag, (Addax GP2 vandaar dat de naam van Giedo van de Garde en Grosjean hier worden genoemd) degene die Campos Meta heeft overgenomen nadat Adrian Campos de F1 binnen wilde gaan.
Dus als ze een deal met Renault gaan sluiten dan zullen ze niet verhuizen naar Valencia.
Thesan Capital is echt een serieuze speler op het gebied van investeringen en het werven van investors. En dus is het niet gek dat er inmiddels 200 miljoen beschikbaar is.
Posts: 12.432
2 jaar F1 en geen 10e van een sec. dichterbij gekomen, continu op het randje van de financiele afgrond en nu dan een investeerder met 200 miljoen.....hoe serieus moet je dit dan nemen. In de F1 wordt je het snelst miljonair door er als miljardair in te stappen. Ik zou wel eens willen weten wie de uiteindelijke beslissing bij dat investeerders bedrijf heeft genomen om daar 200 miljoen in te pompen. Dan moet je als investeerder wel een hele lange adem hebben om ooit nog iets van dat geld terug te zien. Of hadden ze dat geld nog ergens in een hoek liggen. Maar gelukkig ben jij wel een echte deskundige.
Posts: 4.679
\"2 jaar F1 en geen 10e van een sec. dichterbij gekomen, continu op het randje van de financiele afgrond en nu dan een investeerder met 200 miljoen.....hoe serieus moet je dit dan nemen. \"
Grinnik, net zo serieus als een Georgische Suikeroom die Vitesse in 2013 kampioen van de eredivisie wil maken?
Posts: 2.115
@ Dutch F1.
Alsof ze vorig jaar al de middelen hadden om door te ontwikkelen.
Wat u niet begrijpt is dat ze geen 200 miljoen hebben liggen.
Op een plankje ergens.....zo werkt het niet.
Thesan is een hele interressante partner en ze zijn bezig met werven van goed personeel.
Je kan niet in twee jaar even een topteam worden.
Posts: 2.115
Thesan is geen investeerder,die hebben meerdere investeerders.